ТЕСТУВАННЯ ЯК ОДИН З НАУКОВО ОБГРУНТОВАНИХ ДОСЛІДНИЦЬКИХ МЕТОДІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ВИМІРЮВАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.51.167-170Ключові слова:
педагогічне вимірювання, інструментарій моніторингу, тестування, класифікація тестів.Анотація
Метою статті є обгрунтувати доцільність застосування тестового контролю як однією з сучасних світових тенденцій удосконалення навчального процесу, визначити сутність термінів і видів моніторингу якості навчання здобувачів освіти і тестування як інструменту педагогічного вимірювання їх навчальних досягнень. Застосовані методи дослідження: аналітичний та описовий методи опрацювання теоретичних і критичних джерел та ресурсів; узагальнення отриманих наукових даних; синтез та узагальнення. У статті аналізується вітчизняний та закордонний досвід впровадження у практику педагогічної діяльності сучасних методів та технологій педагогічного оцінювання. Автори намагалися представити найбільш апробовані й зрозумілі підходи до моніторингу й тестування, відображені в монографіях, посібниках, наукових й науково-методичних статтях, а також враховували власні напрацювання дослідження цієї проблеми. Визначено сутність термінів і видів моніторингу якості навчання здобувачів освіти і тестування як інструменту педагогічного вимірювання їх навчальних досягнень. Результати дослідження дозволяють переконатись у тому, що практичне використання тестового контролю є однією з сучасних світових тенденцій удосконалення освітнього процесу та важливим елементом професійної підготовки у закладах вищої освіти студентів-магістрів, як майбутніх учителів є науково-дослідна діяльність, яка активізує їхню пізнавальну діяльність, формує творче ставлення до вирішення проблеми науково-педагогічного дослідження.
Посилання
Список використаної літератури
Дрібна Л.В. Тестування як засіб контролю якості навчання іноземної мови. Соціум. Наука. Культурa, 2012. № 4. С.39–48.
Паращенко Л.І. Тестові технології у навчальному закладі: метод. посіб. Київ: Майстерня книги, 2006. 217 с.
Улітенко Л.М. До проблеми сутності тестування. Держава та регіони. Серія: Гуманітарні науки. 2008. № 1. С.77–80.
Челомбітко Т.В. Тестові технології в оцінюванні знань: тези XVI Міжнар. наук.-пр. конф. «Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки» (Харків, 15-17 березня 2012 р.). Харків: Видавництво ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2012. С.252–254.
Bachman L.F. Fundamental Consideration in Language Testing. Oxford: Oxford University Press, 1990. 408 p.
Cohen A.D. Studying learner strategies: How we get the information. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1987. P.31‒40.
References
Dribna, L.V. (2012). Testuvannya yak zasib kontrolyu yakosti navchannya inozemnoyi movy [Testing as a means of quality control of foreign language learning]. Sotsium. Nauka. Kulʹtura, 4, 39–48. [in ukrainian].
Parashchenko, L.I. (2006). Testovi tekhnolohiyi u navchalʹnomu zakladi [Test technologies in an educational institution]. Maysternya knyhy. [in Ukrainian].
Ulitenko, L.M. (2008). Do problemy sutnosti testuvannya [To the issue of the essence of testing]. Derzhava ta rehiony. Seriya: Humanitarni nauky, 1, 77–80. [in Ukrainian].
Chelombitko, T.V. (2012). Testovi tekhnolohiyi v otsinyuvanni znanʹ [Test technologies in the assessment of knowledge]. Proceedings of 16th International Scientific Practical Conference ‒ Vykladannya mov u vyshchykh navchalʹnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zvʹyazky (pp.252‒254). Vydavnytstvo KHNU imeni V.N.Karazina. [in Ukrainian].
Bachman, L.F. (1990). Fundamental Consideration in Language Testing. Oxford University Press.
Cohen, A.D. (1987). Studying learner strategies: How we get the information. Prentice-Hall.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.