ОГЛЯД ТА КЛАСИФІКАЦІЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ТА УПРАВЛІНСЬКОЇ ОСВІТИ МАГІСТРІВ У ГАЛУЗІ ІТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.11-18

Ключові слова:

цифрові освітні ресурси, економічна та управлінська освіта, магістр у галузі ІТ, класифікація.

Анотація

На сьогодні наявний широкий спектр форм і змісту цифрових освітніх ресурсів, при цьому також регулярно з’являються нові форми. Над класифікацією ресурсів працюють заклади освіти, наукові установи та неформальні організації. Країни та міжнародні організації створюють ініціативи для підтримки розробки, спільного використання та використання цифрових освітніх ресурсів. Деякі з цих ресурсів є відкритими, тоді як інші доступні лише для певних громад або географічних регіонів. Оскільки COVID-19 сприяв цифровій трансформації, у тому числі й розробці все нових цифрових освітніх засобів, їх кількість постійно зростає, внаслідок чого потребує ґрунтовного дослідження порівняння таких цифрових освітніх ресурсів не лише загального призначення, а й для економіко-управлінської підготовки зокрема. Окрім того, цифрові освітні ресурси загального призначення знайшли своє відображення у багатьох наукових працях, що ще раз підтверджує необхідність розгляду цифрових освітніх ресурсів вузького спрямування. Саме тому дане дослідження спрямоване на вивчення цифрових освітніх ресурсів, які можуть сприяти розвитку управлінських та економічних знань, умінь і навичок у підготовці магістрів у галузі «Інформаційні технології». Для опису запропонованих цифрових освітніх ресурсів та їх класифікації використано такі методи як аналіз, систематизація, узагальнення та класифікація. У роботі подано огляд та класифікацію цифрових освітніх ресурсів для економічної та управлінської підготовки магістрів у галузі «Інформаційні технології». Розглянуто основні різновиди пропонованих цифрових освітніх ресурсів. Наведено приклади використання таких цифрових освітніх ресурсів у світових закладах вищої освіти. Описано можливості застосування таких цифрових освітніх ресурсів у економіко-управлінській підготовці ІТ магістрів. У якості подальших досліджень вбачаємо також розробку критеріїв та показників для експертного добору цифрових освітніх ресурсів для економіко-управлінської підготовки магістрів у галузі «Інформаційні технології».

Біографії авторів

Dmytro Antoniuk, кафедра інженерії програмного забезпечення, Державний університет «Житомирська політехніка», м.Житомир, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Tetiana Vakaliuk, кафедра інженерії програмного забезпечення, Державний університет «Житомирська політехніка», м.Житомир, Україна

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Список використаної літератури

Costantinou, A. Digital Business Models | Coursera. URL: https://www.coursera.org/learn/digital-business-models (date of access: 20.03.2023 )

DeRue S, Sytch M., Cheri A. Leading People and Teams | Coursera. URL: https://www.coursera.org/specializations/leading-teams (date of access: 20.03.2023)

Education Alliance Finland | Global Quality Standard for Learning Solutions. URL: https://educationalliancefinland.com/ (date of access: 18.03.2023)

Edusources. Dutch digital education resources library. URL: https://edusources.nl/en/ (date of access: 18.03.2023)

ISO - International Organization for Standardization. URL: https://www.iso.org/about-us.html (date of access: 18.03.2023)

Mind the Gap | McKinsey & Company. URL: https://www.mckinsey.com/featured-insights/mind-the-gap (date of access: 18.03.2023)

Nash A. CS 007: Personal Finance for Engineers | Stanford University 2017-21. URL: https://cs007.blog/ (date of access: 18.03.2023)

Online Courses at Emeritus | Certificates and Classes from Top Universities. URL: https://emeritus.org/ (date of access: 18.03.2023)

Paepcke-Hjeltness V. Rapid Idea Development, Translating Face-to-Face Interactions to Virtual Platforms. Lecture Notes in Networks and Systems. 2021. Vol.260, P.125–133.

Pullinen H. The normalization of student data collection and use in the discourses of finnish edtech companies. Tampere University, Tampere. 2021. URL: https://trepo.tuni.fi/handle/10024/130905 (date of access: 18.03.2023)

Sciarrone F., Limongelli C., Santos O. C., Temperini M. Preface to the Special Issue AI4MOOCs: Artificial Intelligence, Sensoring, Modeling and Assessment for MOOCs. A Step Beyond. International Journal of Artificial Intelligence in Education. 2021. Vol.31 (2). P.157–158.

Shipepe A., Peters A. Designing an interactive career guidance learning system using gamification. In ACM International Conference Proceeding Series. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery. 2018. P.202–205.

Taylor J. Economics One | A blog by John B.Taylor. URL: https://economicsone.com/ (date of access: 18.03.2023)

Taylor J. Principles of Economics | Course | Stanford Online. URL: https://online.stanford.edu/courses/sohs-yeconschool-principles-economics (date of access: 18.03.2023)

The Public Leadership Credential at Harvard | Harvard Kennedy School. URL: https://www.hks.harvard.edu/educational-programs/public-leadership-credential (date of access: 18.03.2023)

Working Groups and Study Groups - IEEE Learning Technology Standards Committee. URL: https://www.ieeeltsc.org/ (date of access: 18.03.2023)

Diia. Digital Education. URL: https://osvita.diia.gov.ua/en (date of access: 18.03.2023)

References

Costantinou, A. (2020). Digital Business Models | Coursera. Retrieved July 3, 2022, from https://www.coursera.org/learn/digital-business-models

DeRue, S, Sytch, M., & Cheri, A. (n.d.). Leading People and Teams | Coursera. Retrieved November 20, 2022, from https://www.coursera.org/specializations/leading-teams

Education Alliance Finland | Global Quality Standard for Learning Solutions. (n.d.). Retrieved July 2, 2022, from https://educationalliancefinland.com/

Edusources. Dutch digital education resources library. (2022). Retrieved June 26, 2022, from https://edusources.nl/en/

ISO - International Organization for Standardization. (2022). Retrieved July 3, 2022, from https://www.iso.org/about-us.html

Mind the Gap | McKinsey & Company. (2022). Retrieved July 5, 2022, from https://www.mckinsey.com/featured-insights/mind-the-gap

Nash, A. (2021). CS 007: Personal Finance for Engineers | Stanford University 2017-21. Retrieved July 3, 2022, from https://cs007.blog

Online Courses at Emeritus | Certificates and Classes from Top Universities. (2022). Retrieved July 3, 2022, from https://emeritus.org

Paepcke-Hjeltness, V. (2021). Rapid Idea Development, Translating Face-to-Face Interactions to Virtual Platforms. Lecture Notes in Networks and Systems, 260, 125–133. https://doi.org/10.1007/978-3-030-80829-7_16/COVER

Pullinen, H. (2021). The normalization of student data collection and use in the discourses of finnish edtech companies. Tampere University, Tampere. Retrieved from https://trepo.tuni.fi/handle/10024/130905

Sciarrone, F., Limongelli, C., Santos, O. C., & Temperini, M. (2021). Preface to the Special Issue AI4MOOCs: Artificial Intelligence, Sensoring, Modeling and Assessment for MOOCs. A Step Beyond. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 31 (2), 157–158.

Shipepe, A., & Peters, A. (2018). Designing an interactive career guidance learning system using gamification. In ACM International Conference Proceeding Series (pp.202–205). New York, NY, USA: Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/3283458.3283481

Taylor, J. (2022). Economics One | A blog by John B.Taylor. Retrieved July 3, 2022, from https://economicsone.com/

Taylor J. (n.d.). Principles of Economics | Course | Stanford Online. Retrieved November 20, 2022, from https://online.stanford.edu/courses/sohs-yeconschool-principles-economics

The Public Leadership Credential at Harvard | Harvard Kennedy School. (2022). Retrieved July 3, 2022, from https://www.hks.harvard.edu/educational-programs/public-leadership-credential

Working Groups and Study Groups - IEEE Learning Technology Standards Committee. (n.d.). Retrieved June 26, 2022, from https://www.ieeeltsc.org/

Diia. Digital Education. (2022). Retrieved July 3, 2022, from https://osvita.diia.gov.ua/en

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Antoniuk, D., & Vakaliuk, T. (2023). ОГЛЯД ТА КЛАСИФІКАЦІЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ТА УПРАВЛІНСЬКОЇ ОСВІТИ МАГІСТРІВ У ГАЛУЗІ ІТ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 11–18. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.11-18

Номер

Розділ

Статті