ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ СИСТЕМИ ПАРТНЕРСЬКОЇ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ З СУБ’ЄКТАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.46-49Ключові слова:
партнерська взаємодія, педагогічний інструментарій, початкова школа, суб’єкти освітнього процесу.Анотація
У представленій статті визначено роль і значення партнерської взаємодії між суб’єктами освітнього процесу в початковій школі, обґрунтовано її актуальність. Метою статті є розробка педагогічного інструментарію системи партнерської взаємодії вчителя початкової школи з суб’єктами освітнього процесу. У статті використано варіатив методів науково-педагогічного дослідження, а саме: аналіз психолого-педагогічної літератури, інформаційних джерел, їх систематизація та узагальнення, а також – синтез, порівняння. Доведено, що успішність партнерської взаємодії між учнем і вчителем залежить від педагогічного інструментарію, який він впроваджує, що представлений груповою (парна, кооперативно-групова, диференційовано-групова, ланкова, індивідуально-групова) й командною формою навчання, а також інтерактивними методами навчання (кооперативні, колективно-групові, методи ситуативного моделювання, методи опрацювання дискусійних питань). Це не тільки активізує навчальну діяльність й високий рівень знань школярів, а й забезпечує активну партнерську взаємодію учасників освітнього процесу. Встановлено, що розробка і впровадження педагогічного інструментарію в освітню практику сприяє продуктивній партнерській взаємодії між учасниками освітнього процесу в початковій школі. Перспективи подальшого вивчення заявленої проблеми вбачаємо у з’ясуванні формувального впливу методів і форм партнерської взаїмодії на її певні компоненти.
Посилання
Список використаної літератури
Про затвердження концепції розвитку педагогічної освіти. Наказ міністерства освіти і науки України від 16.07.2018 №776. URL: mon.gov.ua (дата звернення: 29.03.2023).
Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Н.М.Бібік. Київ: Літера ЛТД, 2018. 160 с.
Єпіхіна М. Сутність та структура готовності майбутнього вчителя до партнерської взаємодії в початковій школі. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2022. 38 (2). С.36-43.
Малафіїк І. Дидактика: навч. посіб. Київ: Кондор, 2005. 398 с.
Савченко О.Я. Дидактика початкової освіти: підручник. Київ: Грамота, 2012. 504 с.
Шевчук Л.М. Форми й види групової роботи учнів. Вісник НАПН України. 2011. №2 (11). С.54‒62.
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посіб. / за ред. О. Пометун. Київ: А.С.К., 2004. 192 с.
Карамушка Л.М., Клокар Н.І., Філь О.А. Технологія формування управлінської команди освітньої організації: навч.-метод. посіб. Біла Церква: КОІПОПК, 2018, 64 с.
Косовська А.О. Командна робота як складова організації навчання дітей з особливими освітніми потребами. Актуальні питання корекційної освіти. Педагогічні науки. 2021. Вип. 17. С.163‒176.
Кодлюк Я.П., Шишак А.М. Інтерактивні методи роботи з підручником у початковій школі. Початкова школа. 2020. №13. С.25‒30.
Інтерактивні методи навчання: блог. URL: http://inkluzia.com.ua/interaktivni-metodi-navchannya (дата звернення: 29.03.2023).
References
Pro zatverdzhennia kontseptsii rozvytku pedahohichnoi osvity. Nakaz ministerstva osvity i nauky Ukrainy [On the approval of the concept of development of pedagogical education. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine] July 16 2018 №776 Retrieved from mon.gov.ua. [in Ukrainian].
Bibik, N. (Red.).(2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a teacher’s guide]. Letter LTD. [in Ukrainian].
Yepikhina, M. (2022). Sutnist ta struktura hotovnosti maibutnoho vchytelia do partnerskoi vzaiemodii v pochatkovii shkoli [The essence and structure of the future teacher’s readiness for partnership interaction in primary school]. Pedahohichna osvita: Teoriia i praktyka. Psykholohiia, 38(2),36-43. [in Ukrainian].
Malafiik, I (2005). Dydaktyka [Didactics]. Kondor. [in Ukrainian].
Savchenko, O. Ya. (2012). Dydaktyka pochatkovoi osvity [Didactics of primary education]. Hramota. [in Ukrainian].
Shevchuk, L. M. (2011). Formy y vydy hrupovoi roboty uchniv [Forms and types of student group work]. Visnyk NAPN Ukrainy, 2 (11), 54-62. [in Ukrainian].
Pometun, O. & Pyrozhenko, L. (2004). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [A modern lesson. Interactive learning technologies] A.S.K. [in Ukrainian].
Karamushka, L. M., Klokar, N. I. & Fil, O. A. (2018). Tekhnolohiia formuvannia upravlinskoi komandy osvitnoi orhanizatsii [The technology of formation of the management team of an educational organization.]. KOIPOPK. [in Ukrainian].
Kosovska, A. O. (2021). Komandna robota yak skladova orhanizatsii navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Teamwork as a component of the organization of education of children with special educational needs]. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity. Pedahohichni nauky, (17), 163-176. [in Ukrainian].
Kodliuk, Ya. P. & Shyshak, A. M. (2020). Interaktyvni metody roboty z pidruchnykom u pochatkovii shkoli [Interactive methods of working with a textbook in primary school]. Pochatkova shkola, (13), 25-30. [in Ukrainian].
Interaktyvni metody navchannia [Interactive learning methods] (2019). https://inkluzia.com.ua/interaktivni-metodi-navchannya/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.