ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ СИСТЕМИ ПАРТНЕРСЬКОЇ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ З СУБ’ЄКТАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.46-49Ключові слова:
партнерська взаємодія, педагогічний інструментарій, початкова школа, суб’єкти освітнього процесу.Анотація
У представленій статті визначено роль і значення партнерської взаємодії між суб’єктами освітнього процесу в початковій школі, обґрунтовано її актуальність. Метою статті є розробка педагогічного інструментарію системи партнерської взаємодії вчителя початкової школи з суб’єктами освітнього процесу. У статті використано варіатив методів науково-педагогічного дослідження, а саме: аналіз психолого-педагогічної літератури, інформаційних джерел, їх систематизація та узагальнення, а також – синтез, порівняння. Доведено, що успішність партнерської взаємодії між учнем і вчителем залежить від педагогічного інструментарію, який він впроваджує, що представлений груповою (парна, кооперативно-групова, диференційовано-групова, ланкова, індивідуально-групова) й командною формою навчання, а також інтерактивними методами навчання (кооперативні, колективно-групові, методи ситуативного моделювання, методи опрацювання дискусійних питань). Це не тільки активізує навчальну діяльність й високий рівень знань школярів, а й забезпечує активну партнерську взаємодію учасників освітнього процесу. Встановлено, що розробка і впровадження педагогічного інструментарію в освітню практику сприяє продуктивній партнерській взаємодії між учасниками освітнього процесу в початковій школі. Перспективи подальшого вивчення заявленої проблеми вбачаємо у з’ясуванні формувального впливу методів і форм партнерської взаїмодії на її певні компоненти.
Посилання
Список використаної літератури
Про затвердження концепції розвитку педагогічної освіти. Наказ міністерства освіти і науки України від 16.07.2018 №776. URL: mon.gov.ua (дата звернення: 29.03.2023).
Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Н.М.Бібік. Київ: Літера ЛТД, 2018. 160 с.
Єпіхіна М. Сутність та структура готовності майбутнього вчителя до партнерської взаємодії в початковій школі. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2022. 38 (2). С.36-43.
Малафіїк І. Дидактика: навч. посіб. Київ: Кондор, 2005. 398 с.
Савченко О.Я. Дидактика початкової освіти: підручник. Київ: Грамота, 2012. 504 с.
Шевчук Л.М. Форми й види групової роботи учнів. Вісник НАПН України. 2011. №2 (11). С.54‒62.
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посіб. / за ред. О. Пометун. Київ: А.С.К., 2004. 192 с.
Карамушка Л.М., Клокар Н.І., Філь О.А. Технологія формування управлінської команди освітньої організації: навч.-метод. посіб. Біла Церква: КОІПОПК, 2018, 64 с.
Косовська А.О. Командна робота як складова організації навчання дітей з особливими освітніми потребами. Актуальні питання корекційної освіти. Педагогічні науки. 2021. Вип. 17. С.163‒176.
Кодлюк Я.П., Шишак А.М. Інтерактивні методи роботи з підручником у початковій школі. Початкова школа. 2020. №13. С.25‒30.
Інтерактивні методи навчання: блог. URL: http://inkluzia.com.ua/interaktivni-metodi-navchannya (дата звернення: 29.03.2023).
References
Pro zatverdzhennia kontseptsii rozvytku pedahohichnoi osvity. Nakaz ministerstva osvity i nauky Ukrainy [On the approval of the concept of development of pedagogical education. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine] July 16 2018 №776 Retrieved from mon.gov.ua. [in Ukrainian].
Bibik, N. (Red.).(2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a teacher’s guide]. Letter LTD. [in Ukrainian].
Yepikhina, M. (2022). Sutnist ta struktura hotovnosti maibutnoho vchytelia do partnerskoi vzaiemodii v pochatkovii shkoli [The essence and structure of the future teacher’s readiness for partnership interaction in primary school]. Pedahohichna osvita: Teoriia i praktyka. Psykholohiia, 38(2),36-43. [in Ukrainian].
Malafiik, I (2005). Dydaktyka [Didactics]. Kondor. [in Ukrainian].
Savchenko, O. Ya. (2012). Dydaktyka pochatkovoi osvity [Didactics of primary education]. Hramota. [in Ukrainian].
Shevchuk, L. M. (2011). Formy y vydy hrupovoi roboty uchniv [Forms and types of student group work]. Visnyk NAPN Ukrainy, 2 (11), 54-62. [in Ukrainian].
Pometun, O. & Pyrozhenko, L. (2004). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [A modern lesson. Interactive learning technologies] A.S.K. [in Ukrainian].
Karamushka, L. M., Klokar, N. I. & Fil, O. A. (2018). Tekhnolohiia formuvannia upravlinskoi komandy osvitnoi orhanizatsii [The technology of formation of the management team of an educational organization.]. KOIPOPK. [in Ukrainian].
Kosovska, A. O. (2021). Komandna robota yak skladova orhanizatsii navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Teamwork as a component of the organization of education of children with special educational needs]. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity. Pedahohichni nauky, (17), 163-176. [in Ukrainian].
Kodliuk, Ya. P. & Shyshak, A. M. (2020). Interaktyvni metody roboty z pidruchnykom u pochatkovii shkoli [Interactive methods of working with a textbook in primary school]. Pochatkova shkola, (13), 25-30. [in Ukrainian].
Interaktyvni metody navchannia [Interactive learning methods] (2019). https://inkluzia.com.ua/interaktivni-metodi-navchannya/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).