НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ НЕПОВНОЛІТНІХ «ГРУПИ РИЗИКУ» В США

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.64-67

Ключові слова:

девіантна поведінка, неповнолітні, група ризику, превентивна робота, наукові підходи, США.

Анотація

В статті розглядаються деякі наукові підходи американських учених до проблеми девіантної поведінки неповнолітніх «групи ризику». Підкреслюється, що проблема девіантної поведінки є актуальною не тільки в Україні, але і в багатьох зарубіжних країнах, зокрема, в США. Стосовно неповнолітніх, схильних до девіантної поведінки, існують різні терміни («важковиховувані», «педагогічно занедбані», «дезадаптовані», «депривовані», «проблемні», «асоціальні», «з деструктивною поведінкою», «неповнолітні правопорушники», «делінквенти» та ін. Кожне з наведених понять відображає яку-небудь одну зі сторін девіантності, а не весь спектр її проявів. Поняття «неповнолітні правопорушники» і «делінквенти» виходять за рамки поняття «девіантна поведінка», оскільки пов'язані з порушенням тієї або іншої кримінальної статті, що зазвичай передбачає кримінальне покарання. Проте всі вони можуть бути віднесені до «групи ризику», оскільки їх схильність до девіантної поведінки є небезпечною для суспільства і для їх власного подальшого розвитку. Цей термін часто вживається як в українській, так і американській науковій літературі. Мета статті – проаналізувати деякі поширені в США теорії девіантної поведінки неповнолітніх. Використання таких методів дослідження, як вивчення наукової літератури, аналіз, систематизація, конкретизація, узагальнення дало можливість виявити і проаналізувати деякі теорії девіантної поведінки: аномії, соціальних умов девіантної поведінки, соціального контролю, інтеракціоністські теорії.

Біографії авторів

Iryna Kozubovska, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри

Bohdana Buleza

лікар Закарпатської обласної клінічної лікарні, м.Ужгород, Україна

Oksana Shyp

викладач, «Академія культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради, м.Ужгород. Україна

Посилання

Список використаної літератури

Merton R.K. Anomie, anomia and social interaction: contexts of deviant behavior. Discussion and Critique. New York: Free Press, 1994. 127 p.

Parsons T. Deviant Behavior. Social Deviance. Philadelphia, 1995. 175 p.

Rice F.Ph., The Adolescent. Development, Relationships and Culture. Boston: Allyn and Bacon, 2007. 544 p.

Wood M.M., Long N.J. Life Space Intervention: Talking with Children and Youth in Crisis. Austin, TX.: Pro-Ed, 2001. 214 p.

Mccluskey K.W. Nurturing Talented but Troubled Children and Youth. Reclaiming Children and Youth. 2008. № 6(4). P.27‒32.

References

Merton, R.K. (1994) Anomie, anomia and social interaction: contexts of deviant behavior. Discussion and Critique. Free Press.

Parsons ,T. (1995). Deviant Behavior . Social Deviance. Philadelphia.

Rice, F.Ph. (2002). The Adolescent. Development, Relationships and Culture. Allyn and Bacon.

Wood, M.M., & Long, N.J. (2001). Life Space Intervention: Talking with Children and Youth in Crisis. Pro-Ed.

Mccluskey, K.W. (2008). Nurturing Talented but Troubled Children and Youth. Reclaiming Children and Youth, 6 (4), 27‒32.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Kozubovska, I., Buleza, B., & Shyp, O. (2023). НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ НЕПОВНОЛІТНІХ «ГРУПИ РИЗИКУ» В США. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 64–67. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.64-67

Номер

Розділ

Статті