АЛЬТЕРНАТИВНА ОСВІТА ПЕДАГОГІВ У США: АЛЬТЕРНАТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.88-93Ключові слова:
альтернативна освіта, педагог, програма, США, модель резидентства.Анотація
У статті представлено результати вивчення особливостей альтернативних програм підготовки педагогів у США і розглянуто доцільність запозичення їхнього доробку вітчизняною освітньою галуззю, актуалізовану політичними, соціальними, демографічними та економічними змінами в Україні. Мета дослідження полягає у виявленні особливостей альтернативних шляхів підготовки вчителів у США й окресленні перспектив запозичення деяких елементів такого досвіду в систему педагогічної освіти України. Дослідження виконувалося із застосуванням методів аналізу (наукових, нормативно-правових, освітніх джерел), компаративного аналізу (для зіставлення альтернативних шляхів входження в педагогічну професію в США й Україні) і наукової екстраполяції (для виявлення перспектив використання досвіду США). На підставі аналізу було розглянуто організаційні форми альтернативної педагогічної освіти в США, підсумовано їхні переваги та недоліки, ґрунтуючись на даних значної емпіричної бази, й запропоновано напрями модернізації вітчизняної галузі педагогічної освіти на державному, інституційному та особистісному рівнях.
Посилання
Список використаної літератури
Вчителі не поспішають повертатися з-за кордону. Портал «Всеосвіта». URL: https://vseosvita.ua/news/vchyteli-ne-pospishaiut-povertatysia-z-za-kordonu-75637.html
Woods J.R. Mitigating Teacher Shortages: Alternative Teacher Certification. Teacher Shortage Series. 2016. URL: https://www.ecs.org/mitigating-teacher-shortages-alternative-teacher-certification
Сметанський М.І. Сутнісні характеристики альтернативи як педагогічного поняття. Педагогіка і психологія. 2012. № 1. С.22–29.
Козубовська І., Палкуш В., Товканець О. Розвиток альтернативної освіти в США. Науковий вісник ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2021. ВИПУСК 2, № 49. С.62−65.
Леврінц М. Моделі підготовки майбутніх учителів іноземних мов у США. Научен вектор на Балканите. 2020. № 7, Т.4. С.34−39.
Авшенюк Н.М., Дяченко Л.М., Котун К.В., Марусинець М.М., Огієнко О.І., Сулима О.В., Постригач Н.О. Зарубіжний досвід професійної підготовки педагогів: аналітичні матеріали. Київ: ДКС «Центр», 2017. 83 с.
Bowe A., Braam M., Lawrenz F., Kirchhoff A. Comparison of Alternative and Traditional Teacher Certification Programs in Terms of Effectiveness in Encouraging STEM Pre-Service Teachers to Teach in High Need Schools. Journal of the National Association for Alternative Certification. 2011. Vol. 6, № 1. Р.26−45.
Jang S.T., Horn A.S. The Relative Effectiveness of Traditional and Alternative Teacher Preparation Programs: A Review of Recent Research. MHEC RESEARCH BRIEF. 2017. URL: https://www.mhec.org/sites/default/files/resources/teacherprep2_20170301_1.pdf
Whitford D.K., Zhang D., Katsiyannis A. Traditional vs. Alternative Teacher Preparation Programs: A Meta-Analysis. Journal of Child and Family Studies. 2018. № 27. Р.671–685.
Humphrey D.C., Wechsler M.E. Insights into Alternative Certification: Initial Findings from a National Study. Teachers College Record. 2007. Vol. 109, № 3. Р.483−530.
McFarland J., Hussar B., Wang X., Zhang J., Wang K., Rathbun A., Barmer A., Forrest Cataldi E., Bullock Mann F. The condition of education 2018 (NCES 2018-144). National Center for Education Statistics, U.S. Department of Education, 2018. URL: https://nces.ed.gov/pubs2018/2018144.pdf
Evans L. Job Queues, Certification Status, and the Education Labor Market. Educational Policy. 2011. Vol. 25, № 2. Р.267–298.
Stronge J.H., Ward T.J., Grant L.W. What makes good teachers good? A cross-case analysis of the connection between teacher effectiveness and student achievement. Journal of Teacher Education. 2011. № 62. Р.339–355.
U.S. Department of Education. U.S. Department of Education proposes plan to strengthen teacher preparation. Washington, DC: Author, 2015.
U.S. Department of Education. Preparing and credentialing the nation’s teachers: The secretary’s ninth report on teacher quality. Washington, DC: Author, 2013.
Boyd D., Lankford H., Loeb S., Rockoff J., Wyckoff J. The narrowing gap in New York City teacher qualifications and its implications for student achievement in high-poverty schools. Journal of Policy Analysis and Management. 2008. Vol. 27, № 4. Р.793–818.
Darling-Hammond L., Chung R., Frelow F. Variation in teacher preparation: How well do different pathways prepare teachers to teach? Journal of Teacher Education. 2002. Vol. 53, № 4. Р.286–302.
Boyd D., Dunlop E., Lankford H., Loeb S., Mahler P., O'Brien R., Wyckoff J. Alternative certification in the long run: Student achievement, teacher retention and the distribution of teacher quality in New York city. 2011 (Draft). URL: https://cepa.stanford.edu/sites/default/files/Alternative%20Certification%20in%20the%20Long%20Run%20Preliminary%20Report%287Dec2010%29_0.pdf
Matsko K.K., Ronfeldt M., Nolan H.G. How Different Are They? Comparing Teacher Preparation Offered by Traditional, Alternative, and Residency Pathways. Journal of Teacher Education. 2022. Vol. 73, № 3. Р.225–239.
Guha R., Hyler M. E., Darling-Hammond L. The teacher residency: An innovative model for preparing teachers. Learning Policy Institute, 2016. URL: https://learningpolicyinstitute.org/product/teacher-residency
National Center for Teacher Residencies. URL: https://nctresidencies.org
Papay J., West M., Fullerton J., Kane T. Does an urban teacher residency increase student achievement? Early evidence from Boston. Educational Evaluation and Policy Analysis. 2012. Vol. 34, № 4. Р.413–434.
Shuls J.V., Trivitt J.R. Teacher Effectiveness: An Analysis of Licensure Screens. Educational Policy. 2015. Vol. 29, № 4. Р.645–675.
Clotfelter C., Ladd H., Vigdor J. Teacher credentials and student achievement in high school: A cross-subject analysis with student fixed effects. The Journal of Human Resources. 2010. Vol. 45, № 3. Р.655–681.
Lincove J. A., Osborne C., Mills N., Bellows L. Teacher preparation for profit or prestige: Analysis of a diverse market for teacher preparation. Journal of Teacher Education. 2015. Vol. 66, № 5. Р.415−434.
Міністерство освіти і науки України. Концепція розвитку педагогічної освіти, 2018. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti
References
Portal «Vseosvita». Vchyteli ne pospishaiut povertatysia z-za kordonu [Teachers are in no hurry to return from abroad]. URL: https://vseosvita.ua/news/vchyteli-ne-pospishaiut-povertatysia-z-za-kordonu-75637.html [in Ukrainian].
Woods, J. R. (2016). Mitigating Teacher Shortages: Alternative Teacher Certification. Teacher Shortage Series. URL: https://www.ecs.org/mitigating-teacher-shortages-alternative-teacher-certification
Smetanskyi, M.I. (2012). Sutnisni kharakterystyky alternatyvy yak pedahohichnoho poniattia [Essential characteristics of alternative as a pedagogical concept]. Pedahohika i psykholohiia, 1, 22–29. [in Ukrainian].
Kozubovska, I., Palkush, V., & Tovkanets, O. (2021). Rozvytok alternatyvnoi osvity v SshA [Development of alternative education in the USA]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work, 2 (49), 62−65. [in Ukrainian].
Levrints, M. (2020). Modeli pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov u SshA [Models of training future teachers of foreign languages in the USA]. Nauchen vektor na Balkanyte, V.4, 1(7), 34−39. [in Ukrainian].
Avsheniuk, N.M., Diachenko, L.M., Kotun, K.V., Marusynets, M.M., Ohiienko, O.I., Sulyma, O.V., & Postryhach, N.O. (2017). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky pedahohiv: analitychni materialy [Foreign experience of professional training of teachers: analytical materials]. Tsentr. [in Ukrainian].
Bowe, A., Braam, M., Lawrenz, F., & Kirchhoff, A. (2011). Comparison of Alternative and Traditional Teacher Certification Programs in Terms of Effectiveness in Encouraging STEM Pre-Service Teachers to Teach in High Need Schools. Journal of the National Association for Alternative Certification, 6(1), 26−45.
Jang, S.T., & Horn, A.S. (2017). The Relative Effectiveness of Traditional and Alternative Teacher Preparation Programs: A Review of Recent Research. MHEC RESEARCH BRIEF. URL: https://www.mhec.org/sites/default/files/resources/teacherprep2_20170301_1.pdf
Whitford, D.K., Zhang, D. & Katsiyannis, A. (2018). Traditional vs. Alternative Teacher Preparation Programs: A Meta-Analysis. Journal of Child and Family Studies, 27, 671–685.
Humphrey, D.C., & Wechsler, M.E. (2007). Insights into Alternative Certification: Initial Findings from a National Study. Teachers College Record, 109(3), 483−530.
McFarland, J., Hussar, B., Wang, X., Zhang, J., Wang, K., Rathbun, A., Barmer, A., Forrest Cataldi, E., & Bullock Mann, F. (2018). The condition of education 2018 (NCES 2018-144). National Center for Education Statistics, U.S. Department of Education. URL: https://nces.ed.gov/pubs2018/2018144.pdf
Evans, L. (2011). Job Queues, Certification Status, and the Education Labor Market. Educational Policy, 25(2), 267–298.
Stronge, J.H., Ward, T.J., & Grant, L.W. (2011). What makes good teachers good? A cross-case analysis of the connection between teacher effectiveness and student achievement. Journal of Teacher Education, 62, 339–355.
U.S. Department of Education (2015). U.S. Department of Education proposes plan to strengthen teacher preparation. Washington, DC: Author.
U.S. Department of Education. (2013). Preparing and credentialing the nation’s teachers: The secretary’s ninth report on teacher quality. Washington, DC: Author.
Boyd, D., Lankford, H., Loeb, S., Rockoff, J., & Wyckoff, J. (2008). The narrowing gap in New York City teacher qualifications and its implications for student achievement in high-poverty schools. Journal of Policy Analysis and Management, 27(4), 793–818.
Darling-Hammond, L., Chung, R., & Frelow, F. (2002). Variation in teacher preparation: How well do different pathways prepare teachers to teach? Journal of Teacher Education, 53(4), 286–302.
Boyd, D., Dunlop, E., Lankford, H., Loeb, S., Mahler, P., O'Brien, R., & Wyckoff, J. (2011). Alternative certification in the long run: Student achievement, teacher retention and the distribution of teacher quality in New York city. URL: https://cepa.stanford.edu/sites/default/files/Alternative%20Certification%20in%20the%20Long%20Run%20Preliminary%20Report%287Dec2010%29_0.pdf
Matsko, K.K., Ronfeldt, M., & Nolan, H.G. (2022). How Different Are They? Comparing Teacher Preparation Offered by Traditional, Alternative, and Residency Pathways. Journal of Teacher Education, 73(3), 225–239.
Guha, R., Hyler, M.E., & Darling-Hammond, L. (2016). The Teacher Residency: An Innovative Model for Preparing Teachers. Learning Policy Institute.
National Center for Teacher Residencies. URL: https://nctresidencies.org
Papay J., West M., Fullerton J., & Kane T. (2012). Does an urban teacher residency increase student achievement? Early evidence from Boston. Educational Evaluation and Policy Analysis, 34(4), 413–434.
Shuls, J.V., & Trivitt, J.R. (2015). Teacher Effectiveness: An Analysis of Licensure Screens. Educational Policy, 29(4), 645–675.
Clotfelter, C., Ladd, H., & Vigdor, J. (2010). Teacher credentials and student achievement in high school: A cross-subject analysis with student fixed effects. The Journal of Human Resources, 45(3), 655–681.
Lincove, J.A., Osborne, C., Mills, N., & Bellows, L. (2015). Teacher preparation for profit or prestige: Analysis of a diverse market for teacher preparation. Journal of Teacher Education, 66 (5), 415−434.
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2018). Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity [Concept of development of pedagogical education]. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).