ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖІВ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.94-97

Ключові слова:

професійно-мовленнєва компетентність, мовленнєва компетентність, комунікативна компетентність, студенти медичних коледжів, іноземна мова.

Анотація

Закцентовано увагу на проблемі формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичних коледжів засобами гуманітарних дисциплін, зокрема, іноземної мови. Мета статті спрямована на виокремлення термінологічних та змістових аспектів формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичних коледжів засобами іноземної мови. Використані теоретичні методи: аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми дослідження, метод синтезу й узагальнення для уточнення понять «мовленнєва компетентність», «професійно-мовленнєва компетентність», «комунікативна компетентність». Розкрито сутнісну характеристику понять «мовленнєва компетентність», «професійно-мовленнєва компетентність», «комунікативна компетентність». Зазначено, що вивчення іноземної мови студентами в медичних коледжах відбувається з урахуванням інтегрованого характеру цієї навчальної дисципліни, яка з одного боку, передбачає вивчення загальної граматики, фонетики лексики, орфографії, а з іншого, іноземна мова вивчається у рамках професійного спрямування, тобто, знання іноземної мови відбувається із врахуванням особливостей її професійного використання у медичній сфері. Зроблено висновок, що в умовах, коли зростає потреба в опрацюванні значного обсягу професійної інформації, коли підвищення рівня медичних послуг ставить нові вимоги до компетенцій фахівця, знання іноземної мови є невід’ємною складовою професійно-мовленнєвої компетентності медичного працівника.

Біографії авторів

Halyna Leshchuk, кафедра соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Olha Soroka, кафедра соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, Україна

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Список використаної літератури

Hymes D. (1972). On Communicative Competence. Sociolinguistics. 1972. Р. 269–293.

Сердега Н.О. Вивчення предмету «Англійська мова за професійним спрямуванням» у вищих медичних навчальних закладах. URL: http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1211/1/75.pdf (дата звернення: 15.03.2023).

Хомський Н. Роздуми про мову. Львів: Ініціатива, 2000. 344 с.

Van Ek J.A. Objectives for foreign language learning. Vol. 1: Scope. Strasbourg, Council of Europe Press, 1986. 89 p.

Bachman L.F. Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press, 1990. 408 p.

Пентелюк М., Марунич І., Гайдаєнко І. Ділове спілкування та культура мовлення. Київ: Центр учбової літератури, 2011. 224 с.

Черних І. Висвітлення поняття «мовленнєва компетентність» у сучасній лінгвістиці. Вісник ЛНУ імені Т.Шевченка. 2010. Ч. 2. № 22(209). С. 38–44.

Аксьонова А., Кулінка Ю. Теоретичний аспект формування мовної та мовленнєвої компетентностей фахівців сфери обслуговування. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2021. Вип. 16. С. 184–194.

Мікаєлян В.В. Формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичного університету як запорука успішної медичної практики. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім.М.Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. 2017. Вип. 52. С. 108–112.

Бажан Т.О., Гулак А.М. Вивчення англійської мови в підготовці медичних працівників. Удосконалення якості підготовки лікарів у сучасних умовах: матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю (м.Полтава, 24 березня 2016 р.]. Полтава: ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія». 2016. С.10–11.

References

Hymes, D. (1972). On Communicative Competence. Sociolinguistics, 269–293.

Serdeha, N.O. Vyvchennia predmetu «Anhliiska mova za profesiinym spriamuvanniam» u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Studying the subject «English for professional direction« in higher medical educational institutions]. http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1211/1/75.pdf [in Ukrainian].

Khomskyi, N. (2000). Rozdumy pro movu [Reflections on language]. Initsiatyva. [in Ukrainian].

Van Ek, J.A. (1986). Objectives for foreign language learning. Vol. 1: Scope. Strasbourg, Council of Europe Press.

Bachman, L.F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford University Press.

Penteliuk, M., Marunych, I., Haidaienko I. (2011). Dilove spilkuvannia ta kultura movlennia [Business communication and speech culture]. Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].

Chernykh, I. (2010). Vysvitlennia poniattia «movlennieva kompetentnist» u suchasnii linhvistytsi [Elucidation of the concept of «speech competence» in modern linguistics]. Bulletin of Taras Shevchenko Linguistic National University, 2, 22 (209), 38–44. [in Ukrainian].

Aksonova, A., & Kulinka, Yu. (2021). Teoretychnyi aspekt formuvannia movnoi ta movlennievoi kompetentnostei fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia [The theoretical aspect of the formation of language and speech competences of specialists in the field of service]. Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects, 16, 184–194. [in Ukrainian].

Mikaielian, V.V. (2017). Formuvannia profesiino-movlennievoi kompetentnosti studentiv medychnoho universytetu yak zaporuka uspishnoi medychnoi praktyky [Formation of professional speech competence of medical university students as a key to successful medical practice]. Scientific notes of Mykhailo Kotsyubynskyi Vinnytsia State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology, 52, 108–112. [in Ukrainian].

Bazhan, T.O., Hulak, A.M. (2016). Vyvchennia anhliiskoi movy v pidhotovtsi medychnykh pratsivnykiv [Learning English in the training of medical workers]. Improving the quality of training of doctors in modern conditions ‒ Proceedings of International scientific-practical conference (pp.10–11). Ukrainian Medical Stomatological Academy. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Leshchuk, H., & Soroka, O. (2023). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖІВ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 94–97. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.94-97

Номер

Розділ

Статті