ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖІВ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.94-97Ключові слова:
професійно-мовленнєва компетентність, мовленнєва компетентність, комунікативна компетентність, студенти медичних коледжів, іноземна мова.Анотація
Закцентовано увагу на проблемі формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичних коледжів засобами гуманітарних дисциплін, зокрема, іноземної мови. Мета статті спрямована на виокремлення термінологічних та змістових аспектів формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичних коледжів засобами іноземної мови. Використані теоретичні методи: аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми дослідження, метод синтезу й узагальнення для уточнення понять «мовленнєва компетентність», «професійно-мовленнєва компетентність», «комунікативна компетентність». Розкрито сутнісну характеристику понять «мовленнєва компетентність», «професійно-мовленнєва компетентність», «комунікативна компетентність». Зазначено, що вивчення іноземної мови студентами в медичних коледжах відбувається з урахуванням інтегрованого характеру цієї навчальної дисципліни, яка з одного боку, передбачає вивчення загальної граматики, фонетики лексики, орфографії, а з іншого, іноземна мова вивчається у рамках професійного спрямування, тобто, знання іноземної мови відбувається із врахуванням особливостей її професійного використання у медичній сфері. Зроблено висновок, що в умовах, коли зростає потреба в опрацюванні значного обсягу професійної інформації, коли підвищення рівня медичних послуг ставить нові вимоги до компетенцій фахівця, знання іноземної мови є невід’ємною складовою професійно-мовленнєвої компетентності медичного працівника.
Посилання
Список використаної літератури
Hymes D. (1972). On Communicative Competence. Sociolinguistics. 1972. Р. 269–293.
Сердега Н.О. Вивчення предмету «Англійська мова за професійним спрямуванням» у вищих медичних навчальних закладах. URL: http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1211/1/75.pdf (дата звернення: 15.03.2023).
Хомський Н. Роздуми про мову. Львів: Ініціатива, 2000. 344 с.
Van Ek J.A. Objectives for foreign language learning. Vol. 1: Scope. Strasbourg, Council of Europe Press, 1986. 89 p.
Bachman L.F. Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press, 1990. 408 p.
Пентелюк М., Марунич І., Гайдаєнко І. Ділове спілкування та культура мовлення. Київ: Центр учбової літератури, 2011. 224 с.
Черних І. Висвітлення поняття «мовленнєва компетентність» у сучасній лінгвістиці. Вісник ЛНУ імені Т.Шевченка. 2010. Ч. 2. № 22(209). С. 38–44.
Аксьонова А., Кулінка Ю. Теоретичний аспект формування мовної та мовленнєвої компетентностей фахівців сфери обслуговування. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2021. Вип. 16. С. 184–194.
Мікаєлян В.В. Формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичного університету як запорука успішної медичної практики. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім.М.Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. 2017. Вип. 52. С. 108–112.
Бажан Т.О., Гулак А.М. Вивчення англійської мови в підготовці медичних працівників. Удосконалення якості підготовки лікарів у сучасних умовах: матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю (м.Полтава, 24 березня 2016 р.]. Полтава: ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія». 2016. С.10–11.
References
Hymes, D. (1972). On Communicative Competence. Sociolinguistics, 269–293.
Serdeha, N.O. Vyvchennia predmetu «Anhliiska mova za profesiinym spriamuvanniam» u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Studying the subject «English for professional direction« in higher medical educational institutions]. http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1211/1/75.pdf [in Ukrainian].
Khomskyi, N. (2000). Rozdumy pro movu [Reflections on language]. Initsiatyva. [in Ukrainian].
Van Ek, J.A. (1986). Objectives for foreign language learning. Vol. 1: Scope. Strasbourg, Council of Europe Press.
Bachman, L.F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford University Press.
Penteliuk, M., Marunych, I., Haidaienko I. (2011). Dilove spilkuvannia ta kultura movlennia [Business communication and speech culture]. Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].
Chernykh, I. (2010). Vysvitlennia poniattia «movlennieva kompetentnist» u suchasnii linhvistytsi [Elucidation of the concept of «speech competence» in modern linguistics]. Bulletin of Taras Shevchenko Linguistic National University, 2, 22 (209), 38–44. [in Ukrainian].
Aksonova, A., & Kulinka, Yu. (2021). Teoretychnyi aspekt formuvannia movnoi ta movlennievoi kompetentnostei fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia [The theoretical aspect of the formation of language and speech competences of specialists in the field of service]. Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects, 16, 184–194. [in Ukrainian].
Mikaielian, V.V. (2017). Formuvannia profesiino-movlennievoi kompetentnosti studentiv medychnoho universytetu yak zaporuka uspishnoi medychnoi praktyky [Formation of professional speech competence of medical university students as a key to successful medical practice]. Scientific notes of Mykhailo Kotsyubynskyi Vinnytsia State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology, 52, 108–112. [in Ukrainian].
Bazhan, T.O., Hulak, A.M. (2016). Vyvchennia anhliiskoi movy v pidhotovtsi medychnykh pratsivnykiv [Learning English in the training of medical workers]. Improving the quality of training of doctors in modern conditions ‒ Proceedings of International scientific-practical conference (pp.10–11). Ukrainian Medical Stomatological Academy. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.