НОВІ УМОВИ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА СТУДЕНСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.115-118Ключові слова:
соціалізація, соціокультурне середовище, соціальний простір, студентська молодь.Анотація
У статті здійснено спробу розкрити особливості соціалізації студентської молоді через створення умов соціокультурного середовища. Мета статті: описати специфіку соціалізації студентської молоді в закладі вищої освіти та охарактеризувати нові умови соціокультурного середовища. Для досягнення мети використано компетентністний підхід до дослідження та теоретичні методи: аналізу, синтезу, систематизації, порівняння, узагальнення. Представлено умови впливу соціокультурного середовища на студентську молодь. Узагальнено поняття соціальне середовище, соціокультурне середовище та визначено їх основну характеристику. Названо компоненти соціокультурного середовища студентської молоді в умовах закладу вищої освіти, проаналізовано специфіку та відмінності соціокультурного середовища студентської молоді. Визначено роль соціокультурного середовища закладу вищої освіти. Узагальнено базові функції соціального середовища та їх вплив на формування особистості студента. Названо нові умови соціокультурного середовища сучасної студентської молоді. Узагальнено соціокультурні умови, що впливають на становлення та розвиток студентської молоді. Представлено основні характеристики взаємодії суб’єктів соціокультурного середовища. Визначено вплив вільного часу та організації ефективної позанавчальної діяльності студентів на їх розвиток та становлення, як однієї з умов соціокультурного середовища.
Посилання
Список використаної літератури
Гапон Ю.А. Соціально-педагогічні технології виховання: теоретичні основи і практика. Педагогіка і психологія. 2006. № 2. C.108–115.
Капська А.Й. Соціальна робота: навчальний посібник. Кмїв: Центр навчальної літератури, 2005. 328 с.
Матюша І.К. Духовність та її виховання у молодих школярів. Педагогіка і психологія. 2007. №3. С.177‒178.
Міхеєва О.Ю. Соціальна педагогіка: курс лекцій. Київ: Компринт. 2022. 558 с.
Потапчук Т.В., Клепар М.В., Кравець Н.С. Соціально-виховне середовище як умова формування соціокультурних та духовних цінностей студентів вищих навчальних закладів. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. Випуск 3, 96 том. 2020. С.183‒194
Холковська І.Л., Московчук О.С. Особливості соціокультурного освітнього простору як чинника формування соціальної компетентності студентів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: Випуск 52. 2018. С.430‒434.
Чернишов Д.О. Виховний простір: регіональний вимір. Наукова скарбниця освіти Донеччини. 2010. №2. С.74‒77.
Чугреєва Н.О. Соціокультурне середовище виховання студентів ВНЗ. Наукові записки кафедри педагогіки. 2012. Випуск ХХVІІІ. С.223‒228.
Язловецька О. Соціалізація та виховання студентської молоді у ВНЗ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2021. Вип.107 (2). С.260‒270.
References
Hapon, Y. (2006). Sotsial'no-pedahohichni tekhnolohiï vykhovannya: teoretychni osnovy i praktyka [Socio-pedagogical technologies of education: theoretical foundations and practice]. Pedahohika i psykholohiya, 2, 108–115. [in Ukrainian]
Kaps'ka, A. (2005). Sotsialna robota [Social work]. Tsentr navchalnoi literatury. [in Ukrainian]
Matyusha, I. (2007). Dukhovnist ta yiyi vykhovannya u molodykh shkolyariv [Spirituality and its education in younger schoolchildren]. Pedahohika i psykholohiya, 3, 177‒178. [in Ukrainian]
Mikheyeva, O. (2022). Sotsialna pedahohika [Social pedagogy]. Komprynt. [in Ukrainian]
Potapchuk, T., Klepar, M., & Kravets, N. (2020). Sotsialno-vykhovne seredovyshche yak umova formuvannya sotsiokulturnykh ta dukhovnykh tsinnostey studentiv vyshchykh navchal'nykh zakladiv [Social and educational environment as a condition for the formation of sociocultural and spiritual values of students of higher educational institutions]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiya, teoriya i praktyka, 3 (96), 183‒194. [in Ukrainian]
Kholkovska, I., & Moskovchuk, O. (2018). Osoblyvosti sotsiokulturnoho osvitn'oho prostoru yak chynnyka formuvannya sotsialnoyi kompetentnosti studentiv [Peculiarities of the sociocultural educational space as a factor in the formation of students social competence]. Suchasni informatsiy̆ni tekhnolohiï ta innovatsiy̆ni metodyky navchannya v pidhotovtsi fakhivtsiv, 52, 430-434. [in Ukrainian]
Chernyshov, D. (2010). Vykhovnyyi prostir: rehionalnyi vymir [Educational environment: regional dimension]. Naukova skarbnytsya osvity Donechchyny, 2, 74‒77. [in Ukrainian]
Chuhreyeva, N. (2012). Sotsiokul'turne seredovyshche vykhovannya studentiv VNZ [Sociocultural environment of education of university students]. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky, 28, 223‒228. [in Ukrainian]
Yazlovetska, O. (2021). Sotsializatsiya ta vykhovannya students'koyi molodi u VNZ [Socialization and education of student youth in universities]. Naukovi zapysky. Seriya: Pedahohichni nauky, 107 (2), 260‒270. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).