ПІДВИЩЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНИХ ЗАВДАНЬ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.124-128

Ключові слова:

фізичне виховання, вчитель, початкова школа, здобувачі освіти, компетентності.

Анотація

Недостатній рівень обізнаності вчителів початкових класів у фізкультурній галузі вимагає перегляду та корекції змісту навчальних та робочих програм підготовки здобувачів освіти відповідної спеціальності та застосування нових методичних прийомів при їх впровадженні в практику. Мета дослідження: розглянути можливості підвищення зацікавленості майбутніх вчителів початкової школи до виконання самостійних завдань дисципліни «Фізична культура з методикою викладання» через компетентнісний підхід до формування таких завдань та зміну їх характеру з описового та констатувального на творчий та пошуковий. Застосовані методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури для встановлення актуальності теми; опитування здобувачів освіти для з’ясування суб’єктивної думки студентів стосовно складності та їх зацікавленості при виконанні запропонованих самостійних завдань; педагогічний експеримент з метою дослідити можливості змінити самостійні завдання з описового та констатувального характеру та творчий та пошуковий; методи математичної статистики для обробки отриманих даних. Зміна самостійних робіт студентів на творчий та пошуковий характер із реалізацією готової продукції у практичний діяльності майбутніх вчителів початкових класів підвищила зацікавленість здобувачів у виконанні таких завдань не зважаючи не те, що на їх думку вони стали складнішими.

Біографії авторів

Olena Nesen, кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, м.Харків, Україна

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент

Andrii Kozlov, кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання. Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди. м.Харків, Україна

старший викладач

Viktoriia Spuziak, кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, м.Харків, Україна

старший викладач

Посилання

Список використаної літератури

Браніцька Т.Р. Максимчук Б.А., Демченко І.І., Височан Л.М., Маляр О.І., Жаровська О.П., Семко М.І., Максимчук І.А. Професійні чинники підготовки вчителя початкової школи до організації спортивно-масової роботи. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. 2020. Вип.2 (122). С.20‒26.

Пащенко Д. І. Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до гуманістичного виховання учнів. 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук. Київ, 2006. 37 с.

Замрозевич-Шадріна С.Р. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до викладання шкільного курсу «Фізична культура». Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2016. Вип. 27. С.52‒55.

Ващенко О.М. Методичний супровід фізкультурно-оздоровчої діяльності сучасного вчителя початкової школи. Нові стратегії розвитку початкової освіти в умовах євроінтеграції: матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції з міжнародною участю. 16 травня 2018. Івано-Франківськ: Кушнір Г.М. 2018. С.201‒204.

Мудрик С. Стан обізнаності вчителів початкових класів у галузі фізичної культури. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць. 2011. №3 (15). С.23‒25.

Дрозд І.В. Аспекти підготовки вчителів початкових класів до оздоровчо-спортивної роботи з молодшими школярами. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2009. № 8. С.52‒54.

Олійник А.П., Коваль Н.М. Значення дослідницької діяльності в процесі формування професійних компетентностей майбутнього вчителя початкової освіти для роботи в новій українській школі. Розвиток професійної освіти регіону: інновації та перспективи. Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (м.Запоріжжя, 21 квітня 2022 року). Запоріжжя: НМЦ ПТО у Запорізькій області, 2022. С.200‒203.

Кулєшова В.В. Використання системи пошуково-дослідницьких завдань у процесі професійної підготовки фахівців інженерно-педагогічного профілю. Гуманізація навчально-виховного процесу. 2006. Випуск 33. С.46‒52.

Червнонецький В.В. Реалізація діяльнісного компоненту змісту екологічної освіти в школах країн євроатлантичного регіону: проблеми теорії і практики. Гуманізація навчально-виховного процесу. 2006. Випуск 33. С.136–145.

References

Branitska, T.R. Maksymchuk, B.A., Demchenko, I.I., Vysochan, L.M., Maliar, O.I., Zharovska, O.P., Semko, M.I. & Maksymchuk, I.A. (2020). Profesiini chynnyky pidhotovky vchytelia pochatkovoi shkoly do orhanizatsii sportyvno-masovoi roboty [Professional factors of primary school teacher training for the organization of sports and mass work]. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P.Drahomanova, 2 (122), 20‒26. [in Ukrainian]

Pashchenko, D.I. (2006). Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do humanistychnoho vykhovannia uchniv [Formation of readiness of future primary school teachers for humanistic education of students]. Unpublished master thesis. NPU imeni M.P.Drahomanova. [in Ukrainian]

Zamrozevych-Shadrina, S.R. (2016). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do vykladannia shkilnoho kursu «Fizychna kultura» [Preparation of future primary school teachers for teaching the school course "Physical Culture"]. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P.Drahomanova, Seriia 16 : Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky, 27, 52‒55. [in Ukrainian]

Vashchenko, O.M. (2018). Metodychnyi suprovid fizkulturno-ozdorovchoi diialnosti suchasnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Methodical support of physical culture and health activities of a modern primary school teacher]. Novi stratehii rozvytku pochatkovoi osvity v umovakh yevrointehratsii ‒ Proceedings of All-Ukrainian scientific-practical on-line conference (pp.201-204). Precarpathian National University named after V.Stefanyk. [in Ukrainian]

Mudryk, S. (2011). Stan obiznanosti vchyteliv pochatkovykh klasiv u haluzi fizychnoi kultury [The state of awareness of primary school teachers in the field of physical education]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi : zbirnyk naukovykh prats, 3 (15), 23-25. [in Ukrainian]

Drozd, I. V. (2009). Aspekty pidhotovky vchyteliv pochatkovykh klasiv do ozdorovcho-sportyvnoi roboty z molodshymy shkoliaramy [Aspects of training primary school teachers for health and sports work with younger schoolchildren]. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 8, 52‒54. [in Ukrainian]

Oliinyk, A.P. & Koval, N.M. (2022). Znachennia doslidnytskoi diialnosti v protsesi formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnoho vchytelia pochatkovoi osvity dlia roboty v novii ukrainskii shkoli [The importance of research activity in the process of forming the professional competencies of the future primary education teacher for work in a new Ukrainian school]. Rozvytok profesiinoi osvity rehionu: innovatsii ta perspektyvy ‒ Proceedings of All-Ukrainian scientific-practical conference (рр.200-203). Scientific and methodological center of vocational education in Zaporizhzhia region. [in Ukrainian]

Kulieshova, V.V. (2006). Vykorystannia systemy poshukovo-doslidnytskykh zavdan u protsesi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv inzhenerno-pedahohichnoho profiliu [Use of the system of search and research tasks in the process of professional training of specialists in the engineering and pedagogical profile]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu, 33, 46‒52. [in Ukrainian]

Chervnonetskyi, V.V. (2006). Realizatsiia diialnisnoho komponentu zmistu ekolohichnoi osvity v shkolakh krain yevroatlantychnoho rehionu: problemy teorii i praktyky [Implementation of the activity component of the content of environmental education in schools of the countries of the Euro-Atlantic region: problems of theory and practice]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu, 33, 136–145. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Nesen, O., Kozlov, A., & Spuziak, V. (2023). ПІДВИЩЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНИХ ЗАВДАНЬ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 124–128. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.124-128

Номер

Розділ

Статті