ПЕДАГОГІКА СПІВРОБІТНИЦТВА ПРИ ВИВЧЕННІ ШКІЛЬНОЇ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.129-132

Ключові слова:

здібності, творчість, педагогіка співробітництва, принципи педагогічної діяльності.

Анотація

Сучасні зміни в освіті спрямовані на трансформацію взаємин між учасниками навчального процесу з урахуванням принципів добровільності, активності та свідомої мотивації, що дозволяє їм діяти як педагогічні партнери. В умовах модернізації української освіти та успішної реалізації Концепції «Нова українська школа» потрібно удосконалити процес демократизації відносин між учителем та учнем та впровадження нових підходів до навчання. Це включає взаємодію всіх учасників навчального процесу, зміну ролі сучасного педагога з наставника на тренера, фасилітатора, тьютора та модератора в індивідуальному освітньому процесі учня. Використання активних методів навчання дозволить розвивати творчу особистість та активізувати пізнавальну діяльність учнів. Такий підхід передбачає створення освітнього простору, який сприятиме реалізації здібностей школярів, розвитку творчості вчителів та стане осередком їх плідної співпраці. Метою статті є висвітлення деяких специфічних особливостей педагогіки співробітництва як напряму педагогічного мислення і практичної діяльності на уроках математики. Для її реалізації використовуються різні методи дослідження: аналіз літератури, педагогічне спостереження і узагальнення. Авторами проаналізовано поняття «педагогіка співробітництва», його витоки, що пов'язані з вченням про розвиток здібностей та педагогікою творчості, а також появу цього поняття внаслідок накопичення педагогічних досягнень вчителів-новаторів. Педагогічні спостереження свідчать про те, що педагогічна співпраця дозволяє учням максимально розвинути свої навчальні здібності та забезпечує розумовий контакт між ними та вчителем. У результаті проведеного дослідження виявлено взаємний вплив ступеня активності розумової діяльності учнів та темпу і змісту уроку. У статті також показана практична реалізація педагогіки співробітництва на уроках математики.

Біографії авторів

Viktor Oros, кафедра теорії і методики професійної освіти та інноваційних технологій Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти, м.Ужгород, Україна

кандидат фізико-математичних наук, доцент

Yuliia Petechuk, кафедра математики та інформатики. Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегово, Україна

кандидат фізико-математичних наук, доцент

Посилання

Список використаної літератури

Нова українська школа: порадник для вчителя / ред. Н.Бібік. Київ : Літера ЛТД, 2018. 160 с.

Multilingual writing and pedagogical cooperation in virtual learning environments / B. Mousten et al. IGI Global, 2018. 430 p.

Сухомлинський В.О. Вибрані твори/ ред. О.Дзеверін. Київ: Рад. шк., 1977. Т. 3: Серце віддаю дітям; народження громадянина; листи до сина. 670 с.

Підласий І. Продуктивний педагог. Настільна книга вчителя. Харків: Вид. група «Основа», 2010. 360 с.

References

Bibik, N.(Ed.). (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian School: teacher’s guide]. Litera LTD. [in Ukrainian].

Mousten, B., Vandepitte, S., Arno, E., & Maylath, B. (2018). Multilingual writing and pedagogical cooperation in virtual learning environments. IGI Global. [in in English]

Sukhomlynskyi, V. (1977). Vybrani tvory: Vol. 3. Sertse viddaiu ditiam; narodzhennia hromadianyna; lysty do syna.[Selected works: Vol.3. I give my heart to children; birth of a citizen; letters to his son], O.Dzeverin (Ed.). Radianska shkola. [in Ukrainian].

Pidlasyi, I. (2010). Produktyvnyi pedahoh. Nastilna knyha vchytelia.[A productive teacher. Teacher's desk book]. Vydavnycha hrupa "Osnova". [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Oros, V., & Petechuk, Y. (2023). ПЕДАГОГІКА СПІВРОБІТНИЦТВА ПРИ ВИВЧЕННІ ШКІЛЬНОЇ МАТЕМАТИКИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 129–132. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.129-132

Номер

Розділ

Статті