ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.182-185

Ключові слова:

науково-дослідницька діяльність, історичні аспекти, європейські країни, університет, періоди розвитку науково-дослідницької діяльності.

Анотація

Сучасні вимоги, які пред’являються до конкурентоспроможних фахівців різних професійних галузей, зумовлюють формування в них дослідницьких навичок, здатності виконання наукових досліджень та впровадження їх результатів у практичну діяльність. Відтак, значна увага в українських університетах приділяється створенню необхідних умов для науково-дослідницької діяльності студентів з орієнтацією на кращі здобутки зарубіжного досвіду. Мета статті: дослідження історичних аспектів організації науково-дослідницької діяльності студентів закладів вищої освіти європейських країн. Методи дослідження: історичний – застосовувався для вивчення досліджуваної проблеми у хронологічній послідовності з метою виявлення певних закономірностей і суперечностей у процесі розвитку науково-дослідницької діяльності студентів європейської вищої школи; порівняння – для виокремлення особливостей дослідницької підготовки майбутніх фахівців у різних європейських університетах на певних етапах розвитку суспільства; узагальнення – для формулювання авторських висновків. Встановлено, що у становленні системи науково-дослідницької діяльності студентів у європейській вищій школі можна виокремити чотири періоди: допрофесійний (XI–XIII ст.); академічний (XIV–XVIІІ ст.); реформаційний (XІХ – перша половина ХХ ст.); модернізаційний (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.). На кожному із зазначених етапів простежується спрямованість освітнього процесу на формування здатності студентів до науково-дослідницької діяльності.

Біографія автора

Antonina Reblyan, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

аспірант

Посилання

Список використаної літератури

Bladh A. Postgraduate studies and research in the field of teacher education in the perspective of education policy. Sweden: Umea University, 2001. 32 p.

Сидорчук Н. Соціально-історичні моделі університетської освіти. Студентський історико-педагогічний альманах. Історія університетської освіти: виникнення, становлення, розвиток: зб. наук. праць молодих дослідників. 2013. Вип.2. С.16–24.

Towards more knowledge-based policy and practice in education and training: staff working document. Brussels: European Commission, 2007. 71 p.

Hadfield A. Bridging the gap. Teaching the EU for teachers: handbook. Brussels: Bozar, 2012. 26 p.

Rashdall H. The Universities of Europe in the Middle Ages. Oxford: Clarendon Press. 1996. Vol.3. 640 р.

Sager Р. Oxford & Cambridge: an uncommon history. First edition. London: Thames & Hudson, 2006. 438 р.

Grab А. Napoleon and the Transformation of Europe. London: Palgrave Macmillan, 2003. 249 р.

Козубовська І.В., Попович І.Є,. Повідайчик О.С. Формування нової освітньої парадигми підготовки педагогічних кадрів у Великій Британії: монографія. Ужгород: ПП «АУТДОР-ШАРК», 2017. 212 с.

Meny Y. Higher education in Europe: national systems, european programmes, global issues. Can they be reconciled? European political science. 2008. №7. P.324–334.

References

Bladh, A. (2001). Postgraduate studies and research in the field of teacher education in the perspective of education policy. Umea University.

Sydorchuk, N. (2013). Sotsialno-istorychni modeli universytetskoi osvity [Socio-historical models of university education]. Student historical and pedagogical almanac. History of university education: origin, formation, development, 2, 16–24 [in Ukrainian].

Towards more knowledge-based policy and practice in education and training: staff working document (2007). European Commission.

Hadfield, A. (2012). Bridging the gap. Teaching the EU for teachers. Bozar.

Rashdall, H. (1996). The Universities of Europe in the Middle Ages. Oxford: Clarendon Press.

Sager, Р. (2006). Oxford & Cambridge: an uncommon history. Thames & Hudson.

Grab, А. (2003). Napoleon and the Transformation of Europe. Palgrave Macmillan.

Kozubovska, I.V., Popovych, I.Ie,. & Povidaichyk, O.S. (2017). Formuvannia novoi osvitnoi paradyhmy pidhotovky pedahohichnykh kadriv u Velykii Brytanii [The formation of a new educational paradigm for the training of teaching staff in Great Britain]. OUTDOR-SHARK. [in Ukrainian].

Meny, Y. (2008). Higher education in Europe: national systems, european programmes, global issues. Can they be reconciled? European political science, 7, 324–334.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Reblyan, A. (2023). ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 182–185. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.182-185

Номер

Розділ

Статті