ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.182-185Ключові слова:
науково-дослідницька діяльність, історичні аспекти, європейські країни, університет, періоди розвитку науково-дослідницької діяльності.Анотація
Сучасні вимоги, які пред’являються до конкурентоспроможних фахівців різних професійних галузей, зумовлюють формування в них дослідницьких навичок, здатності виконання наукових досліджень та впровадження їх результатів у практичну діяльність. Відтак, значна увага в українських університетах приділяється створенню необхідних умов для науково-дослідницької діяльності студентів з орієнтацією на кращі здобутки зарубіжного досвіду. Мета статті: дослідження історичних аспектів організації науково-дослідницької діяльності студентів закладів вищої освіти європейських країн. Методи дослідження: історичний – застосовувався для вивчення досліджуваної проблеми у хронологічній послідовності з метою виявлення певних закономірностей і суперечностей у процесі розвитку науково-дослідницької діяльності студентів європейської вищої школи; порівняння – для виокремлення особливостей дослідницької підготовки майбутніх фахівців у різних європейських університетах на певних етапах розвитку суспільства; узагальнення – для формулювання авторських висновків. Встановлено, що у становленні системи науково-дослідницької діяльності студентів у європейській вищій школі можна виокремити чотири періоди: допрофесійний (XI–XIII ст.); академічний (XIV–XVIІІ ст.); реформаційний (XІХ – перша половина ХХ ст.); модернізаційний (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.). На кожному із зазначених етапів простежується спрямованість освітнього процесу на формування здатності студентів до науково-дослідницької діяльності.
Посилання
Список використаної літератури
Bladh A. Postgraduate studies and research in the field of teacher education in the perspective of education policy. Sweden: Umea University, 2001. 32 p.
Сидорчук Н. Соціально-історичні моделі університетської освіти. Студентський історико-педагогічний альманах. Історія університетської освіти: виникнення, становлення, розвиток: зб. наук. праць молодих дослідників. 2013. Вип.2. С.16–24.
Towards more knowledge-based policy and practice in education and training: staff working document. Brussels: European Commission, 2007. 71 p.
Hadfield A. Bridging the gap. Teaching the EU for teachers: handbook. Brussels: Bozar, 2012. 26 p.
Rashdall H. The Universities of Europe in the Middle Ages. Oxford: Clarendon Press. 1996. Vol.3. 640 р.
Sager Р. Oxford & Cambridge: an uncommon history. First edition. London: Thames & Hudson, 2006. 438 р.
Grab А. Napoleon and the Transformation of Europe. London: Palgrave Macmillan, 2003. 249 р.
Козубовська І.В., Попович І.Є,. Повідайчик О.С. Формування нової освітньої парадигми підготовки педагогічних кадрів у Великій Британії: монографія. Ужгород: ПП «АУТДОР-ШАРК», 2017. 212 с.
Meny Y. Higher education in Europe: national systems, european programmes, global issues. Can they be reconciled? European political science. 2008. №7. P.324–334.
References
Bladh, A. (2001). Postgraduate studies and research in the field of teacher education in the perspective of education policy. Umea University.
Sydorchuk, N. (2013). Sotsialno-istorychni modeli universytetskoi osvity [Socio-historical models of university education]. Student historical and pedagogical almanac. History of university education: origin, formation, development, 2, 16–24 [in Ukrainian].
Towards more knowledge-based policy and practice in education and training: staff working document (2007). European Commission.
Hadfield, A. (2012). Bridging the gap. Teaching the EU for teachers. Bozar.
Rashdall, H. (1996). The Universities of Europe in the Middle Ages. Oxford: Clarendon Press.
Sager, Р. (2006). Oxford & Cambridge: an uncommon history. Thames & Hudson.
Grab, А. (2003). Napoleon and the Transformation of Europe. Palgrave Macmillan.
Kozubovska, I.V., Popovych, I.Ie,. & Povidaichyk, O.S. (2017). Formuvannia novoi osvitnoi paradyhmy pidhotovky pedahohichnykh kadriv u Velykii Brytanii [The formation of a new educational paradigm for the training of teaching staff in Great Britain]. OUTDOR-SHARK. [in Ukrainian].
Meny, Y. (2008). Higher education in Europe: national systems, european programmes, global issues. Can they be reconciled? European political science, 7, 324–334.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).