ТЕНДЕНЦІЇ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ В УГОРЩИНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.210-213

Ключові слова:

тенденції, професійна підготовка вчителів, освітні технології, онлайн навчання, цифровізація.

Анотація

Розглянуто та виокремлено тенденції цифровізації професійної підготовки вчителів в Угорщині, що передбачає розробку системи вимог до нормативно-правового та технічно-спрямованого забезпечення, яке підтримує розвиток цифрової компетентності. Проаналізовано офіційні документи, статистичні дані та матеріали з питань вищої освіти, професійної освіти і навчання у країнах ЄС та Угорщині. Теоретичні та практичні аспекти цифровізації професійної підготовки вчителів розглянуті на основі праць вітчизняних та зарубіжних науковців. Для розв’язання поставлених завдань та досягнення мети дослідження застосовано теоретичний метод: аналіз і синтез з метою визначення основних напрямів дослідження проблеми цифровізації професійної підготовки вчителів в Угорщині; порівняльний аналіз, виявлення та обґрунтування тенденцій цифровізації вищої освіти у досліджуваній країні; вивчення нормативно-правової бази щодо цифровізації професійної підготовки в Угорщині; порівняння за однією ознакою, за декількома ознаками; переклад автентичної літератури; опис фактичної інформації з метою аналітичної інтерпретації та вивчення конкретних фактів і явищ. Подальше дослідження обраної проблеми є актуальним і своєчасним та сприятиме запозиченню всіх сучасних позитивних тенденцій в освітній простір України, оскільки процес цифровізації професійної підготовки вчителів та тенденцій даного процесу в Угорщині вивчений не достатньо.

Біографія автора

Olesia Stoika, кафедра іноземних мов, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Список використаної літератури

Іванов Є. Тенденції і перспективи демократизації управління освітніми закладами в Україні на засадах державно-громадського управління. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2017. №52 (113). С.30–33.

Приходькіна Н. О. Медіаосвіта учнів у шкільництві англомовних країн : монографія. Київ; Тернопіль : Крок, 2020. 412 с.

Цюняк О. Професійна підготовка майбутніх вчителів початкових класів в умовах цифрової трансформації освіти: монографія. Івано-Франківськ: Кушнір Г. М., 2021. 316 с.

Буйницька О., Василенко С. Корпоративний стандарт цифрової компетентності викладача університету. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2022. Вип. 12. С.1–20.

Годлевська К. Угорський досвід розвитку цифрової компетентності вчителів у контексті сучасних освітніх реформ. Компетентнісні індикатори стратегії «Європа 2020»: здобутки і перспективи педагогічної освіти = Competence indicators of «The Europe 2020» strategy: achievements and prospects of pedagogical education: монографія. Київ; Мукачево; Будапешт; Пряшів; Люблін: РВЦ МДУ. 2020. С.135–152.

Kovari A. Digital Transformation of Higher Education in Hungary in Relation to the OECD Report. DIVAI. 14th international scientific conference on Distance Learning in Applied Informatics (Štúrovo, 2–4 May. 2022). Slovakia, Štúrovo: Wolters Kluwer. 2022. P.229–236.

Digital agenda for Europe.Fact Sheets on the European Union. European Parliament. URL: https://www.europarl.europa.eu/factsheets/en/sheet/64/digital-agenda-for-europe (дата звернення 20.09.22).

Systémy edukacji w Europie – stan obecný i planowane reformy. Luksemburg, listopad 2011 (Системи освіти в Європі – сучасний стан та планування реформи. Люксембург, листопад 2011). URL: http://docplayer.pl/6565248-Systemy-edukacji-w-europie-stan-obecny-i-planowane-reformy-luksemburg.html (дата звернення 10.03.23).

Europe 2020: A strategy for smart, sustainable and inclusive growth. URL: https://ec.europa.eu/eu2020/pdf/COMPLET%20EN%20BARROSO%20%20%20007%20-%20Europe%202020%20-%20EN%20version.pdf (дата звернення 25.03.23).

Edukacja і szkolenia, 2020. URL: http://ce.zabrze.pl/upload/projekty/2.Co%20to%20jest%20ET%202020.pdf (дата звернення 25.03.23)

Digital Competence Framework for Educators. European Commision. URL: https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en (дата звернення 25.03.23)

Формування європейського виміру забезпечення якості вищої освіти в контексті інтернаціоналізації освітнього простору: монографія / за заг. ред. А. А. Сбруєвої. Суми: Вид-во СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. 254 с.

Sandkuhl K., & Lehmann H. Digital Transformation in Higher Education – The Role of Enterprise Architecturesand Portals. In Rossmann A., & Zimmermann A. (Hrsg.) Digital Enterprise Computing. Bonn: Gesellschaftfür, 2017. рр.49–60. Informatik. URL: http://eprints.win.informatik.uni-rostock.de/516 (дата звернення 23.03.23)

Яровенко Т. С. Тенденції та проблеми розвитку освіти в Україні. Економічний вісник НТУУ. 2015. № 12. С.167–172.

Словник-довідник з професійної педагогіки / За ред. А. В. Семенової. – Одеса: Пальміра, 2006. 221 с.

Подденежний О. Г. Управління цифровою трансформацією освіти: сучасний науковий дискурс. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2021. Вип. 6 (1). С.105–110.

References

Ivanov, Ye. (2017). Tendentsii i perspektyvy demokratyzatsii upravlinnia osvitnimy zakladamy v Ukraini na zasadakh derzhavno-hromadskoho upravlinnia [Tendencies and prospects of democratization of educational institutions management in Ukraine on the basis of state-public administration]. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 52 (113), 30–33. [in Ukrainian].

Prykhodkina, N. O. (2020). Mediaosvita uchniv u shkilnytstvi anhlomovnykh krain [Media education of students in schools in English-speaking countries]. http://umo.edu.ua/institutes/imp/struktura-institutu/kaf-upravl-navch-zaklad/sklad/prikhodjkina-natalja-oleksijivna [in Ukrainian].

Tsyunyak, O. (2021). Profesiyna pidhotovka maybutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv v umovakh tsyfrovoyi transformatsiyi osvity [Professional training of future primary school teachers in conditions of digital transformation of education]. Kushnir H.M. [in Ukrainian].

Buynyts'ka, O., &Vasylenko, S. (2022). Korporatyvnyy standart tsyfrovoyi kompetentnosti vykladacha universytetu [Corporate standard of digital competence of a university teacher]. Open educational e-environment of a modern university,12, 1–20. [in Ukrainian].

Godlewska, K. (2020). Uhors’kyy dosvid rozvytku tsyfrovoyi kompetentnosti vchyteliv u konteksti suchasnykh osvitnikh reform [Hungarian experience in the development of digital competence of teachers in the context of modern educational reforms]. RVTs MDU. [in Ukrainian].

Kovari, A. (2022). Digital Transformation of Higher Education in Hungary in Relation to the OECD Report. DIVAI 2022. International scientific conference on distance learning in applied informatics (pp.229–236). Wolters Kluwer.

Digital agenda for Europe. Fact Sheets on EU. European Parliament. https://www.europarl.europa.eu/factsheets/en/sheet/64/digital-agenda-for-europe

Systémy edukacji w Europie – stan obecný i planowane reformy. http://docplayer.pl/6565248-Systemy-edukacji-w-europie-stan-obecny-i-planowane-reformy-luksemburg.html

Europe 2020: A strategy for smart, sustainable and inclusive growth. https://ec.europa.eu/eu2020/pdf/COMPLET%20EN%20BARROSO%20%20%20007%20-%20Europe%202020%20-%20EN%20version.pdf

Edukacja і szkolenia. (2020). http://ce.zabrze.pl/upload/projekty/2.Co%20to%20jest%20ET%202020.pdf

Digital Competence Framework for Educators. European Commision. https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en

Sbtuieva, A.A. (Ed.). (2019). Formuvannia yevropeiskoho vymiru zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity v konteksti internatsionalizatsii osvitnoho prostoru [Formation of European dimension of quality assurance of higher education in the context of educational space internationalization]. A.S.Makarenko SumDPU. [in Ukrainian].

Sandkuhl, K., & Lehmann, H. (2017). Digital Transformation in Higher Education – The Role of Enterprise Architecturesand Portals. In Rossmann, A., & Zimmermann, A. (Eds.), Digital Enterprise Computing (pp.49–60). Gesellschaftfür

Yarovenko, T. S. (2015). Tendentsii ta problemy rozvytku osvity v Ukraini [Trends and problems of education development in Ukraine]. Ekonomichnyi visnyk NTUU, 12, 167–172. [in Ukrainian].

Semenova, A.V. (Ed.). (2006). Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary-handbook on professional pedagogy]. Palmira. [in Ukrainian].

Poddenezhnyi. O. H. (2021). Upravlinnia tsyfrovoiu transformatsiieiu osvity: suchasnyi naukovyi dyskurs [Management of the digital transformation of education: modern scientific discourse]. Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky, 6 (1), 105–110. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Stoika, O. (2023). ТЕНДЕНЦІЇ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ В УГОРЩИНІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 210–213. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.210-213

Номер

Розділ

Статті