ПОЧАТКОВА ОСВІТА У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ: ЦІЛІ, ЗМІСТ ТА ЗАВДАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.214-217Ключові слова:
початкова освіта, Велика Британія, Англія, уміння, навички, компетентність, учень початкової школи.Анотація
Мета статті: обґрунтувати особливості розвитку початкової освіти в Англії на початку ХХІ століття. Використано методи наукового пошуку: вивчення наукових досліджень з проблем розвитку початкової освіти в європейському освітньому просторі - для з’ясування теоретичних відомостей щодо особливостей розвитку початкової освіти в Англії; аналіз і синтез - для виявлення впливу соціального середовища на зміст початкової освіти; прогностичний – для визначення перспектив розвитку початкової освіти та моделювання і проектування освітніх процесів; узагальнення – для формулювання висновків. В статті обґрунтовано особливості розвитку початкової освіти у Великій Британії на поч. ХХІ ст. Визначено цілі і завдання шкільної освіти: передача культурного досвіду; соціалізація молоді; формування загальних (надпредметних) вмінь. Підкреслено, що у початковій освіті акцент зроблено на здобуття знань щодо розвитку основних компетентностей та розвиток здатності до засвоєння соціального досвіду. Виокремлено завдання початкової освіти у Великій Британії. Схарактеризовано британську модель змісту шкільної освіти як поєднання особистісно-орієнтованої та компетентнісної.
Посилання
Список використаної літератури
Алексєєва О.В. Сучасні тенденції виховання та освіти в розвинених країнах світу. Педагогіка і психологія. 2004. Вип. 3. С.119–124
Концепція «Нова школа. Простір освітніх можливостей». URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/ua-sch-2016
Локшина О.І. Стратегія модернізації освіти молоді у Великій Британії. Педагогіка і психологія. 2005. № 3. С.112–119
Лотфі Г.Г. Розвиток білінгвальної шкільної освіти в Англії та Уельсі: ретроспектива та сучасність. Інноваційна педагогіка. 2019. Вип. 12. Т.2. С.93–95
Старостіна О. Ціннісні засади розвитку системи шкільної освіти у Великій Британії. Освітологія. 2019. Вип. 8. С.34–42
Юрченко М. Розвиток початкової освіти Великої Британії. Креативність особистості як фактор інноваційного розвитку суспільства. 2020. Вип. 2. C.167‒173
Ярова О.Б. Тенденції розвитку початкової освіти в країнах Європейського Союзу. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Бердянський державний педагогічний університет. Інститут педагогіки НАПН України, Київ, 2018. 531 с.
International Organization for Standardization. IEC Guide 2. Geneva: ISO, 2004. 60 p.
Rogers S., Brown, S. Knowledge creation as an approach to facilitating evidence informed practice in early year’s settings: Examining ways to measure the success of using this method with early year’s practitioners in Camden (London). URL: https://www.researchgate.net/publication/320242044
Spiritual, moral, social and cultural development. National Curriculum. URL: http://archive.teachfind.com/qcda/curriculum.qcda.gov.uk/key-stages-3-and-4/general-teaching-requirements/spiritual-andmoral/index.html
References
Aleksieieva, O.V. (2004). Suchasni tendentsii vykhovannia ta osvity v rozvynenykh krainakh svitu [Modern trends in upbringing and education in the developed countries of the world]. Pedahohika i psykholohiia, 3, 119–124 [in Ukrainian].
Kontseptsiia «Nova shkola. Prostir osvitnikh mozhlyvostei». (2016). [The concept of «New school. A space of educational opportunities»]. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/ua-sch-2016/ [in Ukrainian].
Lokshyna, O.I. (2005). Stratehiia modernizatsii osvity molodi u Velykii Brytanii [Strategy for modernization of youth education in Great Britain]. Pedahohika i psykholohiia, 3, 112–119 [in Ukrainian].
Lotfi, H.H. (2019). Rozvytok bilinhvalnoi shkilnoi osvity v Anhlii ta Uelsi: retrospektyva ta suchasnist [The Development of Bilingual School Education in England and Wales: Retrospect and Present]. Innovatsiina pedahohika, 12 (2), 93–95 [in Ukrainian].
Starostina, O. (2019). Tsinnisni zasady rozvytku systemy shkilnoi osvity u Velykii Brytanii [Value principles of the development of the school education system in Great Britain.]. Osvitolohiia, 8, 34–42 [in Ukrainian].
Iurchenko, M. (2020). Rozvytok pochatkovoi osvity Velykoi Brytanii [Development of primary education in Great Britain.]. Kreatyvnist osobystosti yak faktor innovatsiinoho rozvytku suspilstva, 2, 167‒133 [in Ukrainian].
Iarova, O.B. (2018). Tendentsii rozvytku pochatkovoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Trends in the development of primary education in the countries of the European Union.]. Unpublished Doctoral dissertation. Kyiv. Instytut pedahohiky NAPN Ukrainy. [in Ukrainian].
International Organization for Standardization. IEC Guide 2 (2004). Geneva, ISO.
Rogers, S. & Brown, S. Knowledge creation as an approach to facilitating evidence informed practice in early year’s settings: Examining ways to measure the success of using this method with early year’s practitioners in Camden (London). URL: https://www.researchgate.net/publication/320242044
Spiritual, moral, social and cultural development. National Curriculum. URL: http://archive.teachfind.com/qcda/curriculum.qcda.gov.uk/key-stages-3-and-4/general-teaching-requirements/spiritual-andmoral/index.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).