ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАТИВНОЇ МЕТОДИКИ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ОДИН З ЕФЕКТИВНИХ СПОСОБІВ РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКИХ КОМПЕТЕНЦІЙ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.237-241Ключові слова:
комунікативна методика, комунікативний підхід, викладання іноземних мов, лідерські компетенції, здобувачі освіти.Анотація
У статті розглянуто особливості комунікативної методики викладання іноземної мови як одного з ефективних інструментів розвитку лідерських компетенцій у студентів. Актуальність заявленої у статті проблеми зумовлена необхідністю розвитку іншомовної комунікативної компетентності здобувачів освіти як однієї з важливих складових сучасних фахівців-лідерів, які підготовлені до ефективної діяльності на міжнародному рівні, міжкультурного спілкування та вияву своїх лідерських якостей і здібностей. Мета дослідження: розкриття змісту комунікативної методики викладання іноземної мови та обґрунтування доцільності її застосування для розвитку лідерських компетенцій здобувачів освіти. Особливу увагу у контексті цього дослідження приділено аналізу сутності та особливостей комунікативної методики для формування лідерських компетенцій студентів. Основу методологічного підходу в цьому дослідженні складає якісне поєднання теоретичних методів дослідження, зокрема аналіз, синтез, інтерпретація, узагальнення та абстрагування було використано для визначення теоретичних підходів до пояснення поняття «комунікативна методика» та розкриття змісту цього поняття, а проблемно-порівняльний та структурний методи було застосовано для аналізу особливостей процесу формування лідерських компетенцій за допомогою комунікативного підходу у процесі викладання іноземної мови у здобувачів освіти. Основними результатами, які були одержані в межах цього наукового дослідження, варто вважати обґрунтування ефективності використання комунікативної методики у процесі викладання іноземної мови для формування лідерських компетенцій у студентів. Результати цього наукового дослідження, а також сформульовані на їхній основі висновки, становлять практичну цінність для викладачів іноземної мови у закладах вищої та фахової передвищої освіти, вчителів, методистів, а також інших педагогічних працівників та науковців, які займаються вивченням проблем вивчення іноземної мови, лідерства та формування лідерської компетенції у здобувачів освіти на сучасному етапі.
Посилання
Список використаної літератури
Philips D. Language in Schools. From Complacency to Conviction. London: Centre for Information on Language Teaching and Research, 1988. 226 p.
Johnson K. Communication in the classroom. London: Longman Group, 1992. 140 p.
Король С.В. Комунікативний підхід у навчанні іноземних мов. Педагогічний дискурс. 2012. № 11. С.133-136.
Білан Н. Комунікативний метод навчання іноземних мов студентів немовних ВНЗ. Молодь і ринок. 2012. № 5. С.149-153.
Вдовін В.В. Комунікативний підхід як оптимальний засіб вивчення іноземної мови у ВНЗ. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2007. № 586. С.15‒20.
Муравська С.М. Комунікативно зорієнтований підхід у навчанні англомовного спілкування майбутніх авіафахівців. Методика викладання мов. 2016. № 4. С.284-292.
Нагірний Л.Я. Особливості формування іншомовної комунікативної компетенції студентів. Науковий журнал Чернівецького університету: актуальні проблеми романо-германської філології та прикладної лінгвістики. 2012. № 3. С.101-111.
Власова Т.Л., Ісичко Л.О., Іванова М.В. Значення комунікативної методики викладання англійської мови для професійного спілкування молодшого бакалавра. Modern directions of scientific research development. Proceedings of the 13th International scientific and practical conference. BoScience Publisher. Chicago, USA. 2022. P.481‒488.
Чевичелова О.О. Особливості застосування когнітивно-комунікативного підходу в процесі викладання іноземної мови у вищих технічних навчальних закладах. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2012. № 10. С.172‒175.
Цепко Т. Застосування інтерактивних технологій у викладанні англійської мови. Молодь і ринок. 2018. № 12 (167). С.116‒120.
Чала Н.Д. Особливості комунікативного методу вивчення іноземної мови у технічних ЗВО. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки.2018. Вип. 4. С.309‒314.
Хмизова О.В. Актуалізація лідерського потенціалу студентської молоді у процесі вивчення іноземних мов за професійним спрямуванням. http://appsychology.org.ua/data/jrn/v6/i8/23.pdf (дата звернення: 01.03.2023).
References
Philips, D. (1988). Language in Schools. From Complacency to Conviction. Centre for Information on Language Teaching and Research.
Johnson, K. (1992) Communication in the classroom. Longman Group.
Korol', S. V. (2012). Komunikatyvnyj pidkhid u navchanni inozemnykh mov Communicative approach in learning foreign languages]. Pedahohichnyj dyskurs, 11, 133‒136. [in Ukrainian]
Bilan, N. (2012). Komunikatyvnyj metod navchannia inozemnykh mov studentiv nemovnykh VNZ [Communicative method of teaching foreign languages to non-language university students]. Molod' i rynok, 5, 149‒153. [in Ukrainian]
Vdovin, V.V. (2007). Komunikatyvnyj pidkhid iak optymal'nyj zasib vyvchennia inozemnoi movy u VNZ [Communicative approach as an optimal means of learning a foreign language at a university]. Visnyk Natsional'noho universytetu «L'vivs'ka politekhnika», 586, 15‒20. [in Ukrainian]
Muravs'ka, S.M. (2016). Komunikatyvno zoriientovanyj pidkhid u navchanni anhlomovnoho spilkuvannia majbutnikh aviafakhivtsiv [Communicatively oriented approach in teaching future aviation specialists English communication]. Metodyka vykladannia mov, 4, 284‒292. [in Ukrainian]
Nahirnyj, L.Ya. (2012). Osoblyvosti formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentsii studentiv [Peculiarities of the formation of students' foreign language communicative competence]. Naukovyj zhurnal Chernivets'koho universytetu: aktual'ni problemy romano-hermans'koi filolohii ta prykladnoi linhvistyky, 3, 101‒111. [in Ukrainian]
Vlasova, T.L., Isychko, L.O., Ivanova, M.V. (2022, April 4). Znachennia komunikatyvnoi metodyky vykladannia anhlijs'koi movy dlia profesijnoho spilkuvannia molodshoho bakalavra [The importance of communicative methods of teaching English for the professional communication of junior bachelors]. In M.L.Komarytskyy (Ed.), Modern directions of scientific research development ‒ Proceedings of the 13th International scientific and practical conference (рр..481‒488). BoScience Publisher. [in Ukrainian]
Chevychelova, O.O. (2012). Osoblyvosti zastosuvannia kohnityvno-komunikatyvnoho pidkhodu v protsesi vykladannia inozemnoi movy u vyschykh tekhnichnykh navchal'nykh zakladakh [Peculiarities of using the cognitive-communicative approach in the process of teaching a foreign language in higher technical educational institutions]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka, 10, 172‒175. [in Ukrainian]
Tsepko, T. (2018). Zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohij u vykladanni anhlijs'koi movy [Application of interactive technologies in teaching English. Youth and the market]. Molod' i rynok, 12(167), 116‒120. [in Ukrainian]
Chala, N.D. (2018). Osoblyvosti komunikatyvnoho metodu vyvchennia inozemnoi movy u tekhnichnykh ZVO [Peculiarities of the communicative method of learning a foreign language at technical higher education institutions]. Naukovyj visnyk L'otnoi akademii. Seriia: Pedahohichni nauky, 4, 309‒314. [in Ukrainian]
Khmyzova, O.V. (2018). Aktualizatsiia liders'koho potentsialu students'koi molodi u protsesi vyvchennia inozemnykh mov za profesijnym spriamuvanniam [Actualization of the leadership potential of student youth in the process of learning foreign languages in a professional direction]. http://appsychology.org.ua/data/jrn/v6/i8/23.pdf [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).