ФОРМУВАННЯ ПРОСТОРОВОЇ УЯВИ У МАЙБУТНІХ КОНСТРУКТОРІВ-МЕХАНІКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.247-251Ключові слова:
інженер-механік, інженерна освіта, механічна система, кресленик, просторова уява, просторове мислення.Анотація
Трагічні події в Україні ще ясніше висвітлили проблеми та пріоритети у вищій освіті, де протягом кількох останніх десятиліть зменшувалася кількість студентів, які вступали на інженерні спеціальності, знижувалась привабливість інженерної освіти взагалі. Промислові підприємства, агроінженерія, медицина, сучасна українська армія терміново вимагають значної кількості інженерних спеціалістів, зокрема, механіків, які б могли створювати, вдосконалювати та ремонтувати сучасну, як правило, досить складну техніку. Серед базових знань майбутніх бакалаврів-механіків з фізичних, математичних, загально-інженерних та спеціальних дисциплін, необхідно виокремити наявність просторової уяви та просторового мислення, які дозволяють створювати нові об’єкти – механічні системи шляхом виробництва нової технічної документації у вигляді складальних та робочих креслеників. Дана робота присвячена розгляду та аналізу процесу формування просторової уяви та просторового мислення в процесі здобуття студентом інженерної освіти в університеті. Для вирішення завдань дослідження було використано методи: теоретичний (вивчення та аналіз навчальної та наукової літератури) та ймовірнісний (оцінка ймовірності отримання необ’єктивної оцінки при тестуванні). Висвітлено передбачені навчальним планом дисципліни, які допомагають розвивати просторову уяву та просторове мислення, розглянуто відповідні задачі в процесі їх ускладнення. Дано більш чітке визначення термінів «просторова уява» та «просторове мислення» в контексті розв’язання задач, які ставлять перед бакалавром-механіком. Запропоновано визначити рівні володіння просторовою уявою та просторовим мисленням, які разом з оцінюванням знань, вмінь та навичок з інших загально-інженерних та спеціальних дисциплін допоможуть сформувати думку про відповідність майбутнього бакалавра-механіка творчій професії створення нових механічних систем.
Посилання
Список використаної літератури
Головня В.Д. Новий етап у графічній підготовці студентів вищих технічних навчальних закладів. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2013. Вип. 1 (32). С.59–62.
Канівець О.В., Канівець І.М. Кононец Н.В., Горда Т.М. Розроблення мобільних додатків доповненої реальності для вивчення тривимірних моделей із інженерної графіки. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Вип.79 (5). С.213‒228.
Козяр М.М., Крівцов В.В. Нариснa геометрія: досвід, проблеми, перспективи. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 13: Проблеми трудової та професійної підготовки. 2017. Вип. 8. С.40-48.
Golijad I. Педагогічні засоби графічного навчання у технічному розвитку студентів закладів вищої освіти. Społeczeństwo Edukacja Język. 2019ю Вип. 10. S.81–94.
Козачко О.М., Козачко А.О. Графічно-інформаційні технології формування професійної спрямованості студентів технічних ВНЗ в процесі вивчення інженерної та комп`ютерної графіки. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2016. Вип. 3. С.69‒73.
Сметанкін, С.О. Формування просторового мислення студентів як одне із завдань викладача з дисципліни «інженерна та комп’ютерна графіка». Інноваційні технології у виробництві та підготовці фахівців технологічної, професійної освіти та сфери обслуговування. Херсон: Айлант, 2015. С.186‒190.
Шостачук А.М. Контроль та оцінювання загальноінженерної та математичної підготовки студентів-механіків перед вивченням дисципліни «теорія механізмів і машин. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2019. Вип. 2 (45). С.243‒246.
References
Holovnia, V.D. (2013). Novyi etap u hrafichnii pidhotovtsi studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [A new stage in the graphic training of students of higher technical educational institutions]. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social Work», 1 (32). 59–62. [in Ukrainian]
Kanivets, O.V., Kanivets, I.M. Kononets, N.V., & Horda, T.M. (2020). Rozroblennia mobilnykh dodatkiv dopovnenoi realnosti dlia vyvchennia tryvymirnykh modelei iz inzhenernoi hrafiky [Development of augmented reality mobile applications for studying three-dimensional models from engineering graphics]. Information technologies and teaching aids, 5 (79), 213‒228. [in Ukrainian]
Koziar, M.M., & Krivtsov, V.V. (2017). Narysna heometriia: dosvid, problemy, perspektyvy [Sketch geometry. The experience, the problems and the prospects]. Scientific journal of M.P.Drahomanov National Pedagogical University, Series 13, 8, 40‒48. [in Ukrainian]
Golijad, I. (2019). Pedahohichni zasoby hrafichnoho navchannia u tekhnichnomu rozvytku studentiv zakladiv vyshchoi osvity [Pedagogical means of graphic teaching in the technical development of students of higher education institutions]. Society Education Language, 10, 81‒94. [in Ukrainian]
Kozachko, O.M., & Kozachko, A.O. (2016). Hrafichno-informatsiini tekhnolohii formuvannia profesiinoi spriamovanosti studentiv tekhnichnykh VNZ v protsesi vyvchennia inzhenernoi ta komp`iuternoi hrafiky [Graphic and information technologies of formation of professional orientation of students of technical universities in the process of studying engineering and computer graphics]. Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University 3, 69‒73. [in Ukrainian]
Smetankin, S.O. (2015). Formuvannia prostorovoho myslennia studentiv yak odne iz zavdan vykladacha z dystsypliny «inzhenerna ta komp ’yuterna hrafika» [Formation of spatial thinking of students as one of the tasks of the teacher in the discipline «engineering and computer graphics»]. Innovative technologies in the production and training of technological, professional education and service specialists, 186‒190. [in Ukrainian]
Shostachuk, A.M. (2019). Kontrol ta otsiniuvannia zahalnoinzhenernoi ta matematychnoi pidhotovky studentiv-mekhanikiv pered vyvchenniam dystsypliny «teoriia mekhanizmiv i mashyn [Control and assessment of general engineering and mathematical training of mechanical students before studying the discipline "theory of mechanisms and machines]. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social Work», 2 (45), 243‒246. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).