НАУКОВИЙ ІНШОМОВНИЙ ЕТИКЕТ ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ГУМАНІТАРНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.54.83-87Ключові слова:
науковий іншомовний етикет, вчителі іноземних мов, гуманітарна культура, наукова комунікація.Анотація
У статті досліджено значення наукового іншомовного етикету у формуванні гуманітарної культури майбутніх учителів іноземних мов. Актуальність цього дослідження обумовлена комплексністю наукової комунікації, яка включає передачу знань та врахування соціокультурних аспектів. Центральне значення в цьому процесі має етикет, що регулює взаємодію учасників наукового спілкування. Доведено, що володіння елементами наукового мовленнєвого етикету є важливим для здобувачів освіти, оскільки воно є ключовим компонентом підготовки вчителя іноземної мови. Мета статті полягає у висвітленні ролі наукового іншомовного етикету у формуванні гуманітарної культури майбутніх вчителів іноземних мов. Для досягнення цієї мети використано методи аналізу, узагальнення та систематизації інформації з наукових джерел. Розглянуто загальні функції етикету та надані стратегії впровадження навичок наукового іншомовного етикету.
Посилання
Список використаної літератури
Бабич Н.Д. Культура фахового мовлення. Культура фахового мовлення: Навчальний посібник. Чернівці: Книги – XXI, 2006. 496 с.
Плачинда Т. Формування етикету наукового спілкування у науковців-початківців. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. 2023. №42. С.94‒107.
Пономарів О. Культура слова. Мовностилістичні поради. Київ: Либідь, 1999. 232 с.
Стельмахович М.Г. Мовний етикет. URL: http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine20-2.pdf
Радевич-Винницький Я. Етикет і культура спілкування. Львів: СПОЛОМ, 2001. 207 с.
Чмут Т.Е., Чайка Г.Л. Етика ділового спілкування. Київ: Вікар, 2003. 224 с.
Brown J.D. Principles of language learning and teaching. London: Pearson Education. 2014. 416 р.
Hyland K. Disciplinary discourses: social interactions in academic writing. Michigan: University of Michigan Press, 2004. 232 p.
Swales J.M. Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. 274 p.
Smith A., Brown C. Enhancing Professional Development through International Conferences in Foreign Language Teaching. International Journal of Applied Linguistics. 2019. Vol.29 (2). P.245‒260.
Johnson M., Lee S. The Role of International Conferences in Expanding Professional Networks in Foreign Language Teaching. Modern Language Journal. 2018. Vol.102 (4). P.789‒802.
Brown K., Martinez L. The Benefits of International Internships in Foreign Language Teaching. Journal of Education Abroad. 2017. Vol.20 (2). P.123‒135.
References
Babych, N.D. (2006). Kultura fakhovoho movlennia [Culture of professional speech]. Knyhy ‒ XXI. (in Ukrainian)
Plachynda, T. (2023). Formuvannia etyketu naukovoho spilkuvannia u naukovtsiv-pochatkivtsiv [Formation of the etiquette of scientific communication among novice scientists]. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity, 42, 94‒107. (in Ukrainian)
Ponomariv, O. (1999). Kultura slova. Movnostylistychni porady [Culture of words. Linguistic advice]. Lybid. (in Ukrainian)
Stelmakhovych, M.H. Movnyi etyket [Language etiquette]. URL: http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine20-2.pdf (in Ukrainian)
Radevych-Vynnytskyi, Ya. (2001). Etyket i kultura spilkuvannia [Etiquette and culture of communication]. SPOLOM. (in Ukrainian)
Chmut, T.E., & Chaika, H.L. Etyka dilovoho spilkuvannia [Ethics of business communication]. Vikar. (in Ukrainian)
Brown, J.D. (2014). Principles of language learning and teaching. Pearson Education. (in Ukrainian)
Hyland, K.(2004). Disciplinary discourses: social interactions in academic writing. University of Michigan Press.
Swales, J.M. (1990). Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge University Press.
Smith, A., & Brown, C. (2019). Enhancing professional development through international conferences in foreign language teaching. International Journal of Applied Linguistics, 29 (2), 245‒260.
Johnson, M., & Lee, S. (2018). The role of international conferences in expanding professional networks in foreign language teaching. Modern Language Journal, 102 (4), 789‒802.
Brown, K., & Martinez, L. (2017). The benefits of international internships in foreign language teaching. Journal of Education Abroad, 20 (2), 123‒135.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).