МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СТАНДАРТУ xAPI ДЛЯ ПРОЕКТУВАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ РЕСУРСІВ НА БАЗІ МІКРОСЕРВІСНОЇ АРХІТЕКТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.54.137-140Ключові слова:
електронний навчальний ресурс, мікросервісна архітектура, xAPI, SCORM, LRS.Анотація
Педагогічно виважене впровадження електронних навчальних ресурсів є важливим напрямом наукових пошуків педагогів і науковців. У епоху глобальної цифровізації та поширення систем штучного інтелекту традиційні підходи до створення відповідних педагогічних програмних продуктів вже не задовольняють вимогам сьогодення, а у перспективі мають бути докорінно переглянутими. Серед важливих тенденцій у сфері проектування та розробки освітніх застосунків спостерігається тренд на створення відповідного програмного забезпечення (далі ПЗ) з використанням концепцій мікросервісної архітектури. Цьому також посприяло затвердження IEEE стандарту xAPI, який дозволяє обмінюватися інформацією про навчальну діяльність здобувача, яку він здійснює не тільки у межах однієї чітко визначеної LMS, а й у різних симуляторах, мобільних застосунках, при проходженні тестових завдань тощо. Зважаючи на актуальність, метою цієї роботи було проаналізувати можливості використання стандарту xAPI для проектування електронних навчальних ресурсів на базі мікросервісної архітектури. У статті було наведено і описано приклад моделі такого ресурсу, в основу якого було закладено концепції мікросервісної архітектури та стандарт xAPI як базового набору правил для передачі даних про навчальну активність людей, що здобувають знання у межах запропонованого освітнього ПЗ. Подано опис та призначення ключових елементів запропонованої моделі.
Посилання
Список використаної літератури
Солдатенко В.О. Огляд стандартів створення навчальних матеріалів у системах керування навчанням. Наукові записки Малої академії наук України. 2021. №2 (18). С.88–94.
Щербина О.А. Experience API – новий стандарт програмних засобів для е-навчання та приклади його практичного використання. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. №53 (3). С.150–163.
Щербина О.А. CMI5 – новий стандарт інтеграції засобів для електронного навчання. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. №77 (3). С.355–368.
Experience API Standard (xAPI). Офіційний сайт наукового центру дистанційного навчання. URL: https://adl.nuou.org.ua/regulations/international/ experience-api-standard-xapi. (дата звернення: 29.03.2024 р.)
Harris Ch. Microservices vs. monolithic architecture. Atlassian. URL: https://www.atlassian.com/microservices/microservices-architecture/microservices-vs-monolith (дата звернення: 29.03.2024 р.).
Heinemann B., Ehlenz M., Görzen S., Schroeder U. xAPI Made Easy: A Learning Analytics Infrastructure for Interdisciplinary Projects. International Journal of Online and Biomedical Engineering (iJOE). 2022. №18 (14). P.99–113.
Miller B., Rutherford T., Pack A., Johnson A. Bridging the SCORM and xAPI Gap: The Role of cmi5. Interservice/Industry Training, Simulation, and Education Conference. 2021. November-December. P.1‒11.
Nilmanee T., Sintanakul K., Sakulviriyakitkul P. The Design of a Learning Experience Platform using xAPI with Design Thinking Learning to Promote Innovation. International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2024. №19 (1). P.54 – 67.
xAPI (Experience API) Owerview. Official site xAPI.com. URL: https://xapi.com/overview/ (дата звернення: 29.03.2024 р.).
Xiao J., Wang L., Zhao J., Fu A. Research on adaptive learning prediction based on XAPI. International Journal of Information and Education Technology, 2020. №10 (9). P.679–684.
References
Soldatenko, V.O. (2021). Ohliad standartiv stvorennia navchalnykh materialiv u systemakh keruvannia navchanniam [Review of standards for creating training materials in learning management systems]. Scientific notes of junior academy of sciences of Ukraine, 2(18), 88–94. (in Ukrainian)
Shcherbyna, O.A. (2016). Experience API – novyi standart prohramnykh zasobiv dlia e-navchannia ta pryklady yoho praktychnoho vykorystannia [Experience API – new standard of e-learning software and examples of its practical use]. Information Technologies and Learning Tools, 53(3), 150-163. (in Ukrainian)
Shcherbyna, O.A. (2020). CMI5 – novyi standart intehratsii zasobiv dlia elektronnoho navchannia [CMI5 ‒ new standard for e-learning tools integration]. Information Technologies and Learning Tools, 77 (3), 355‒368. (in Ukrainian)
Official website of the Scientific Center for Distance Learning (n.d.), Experience API Standard (xAPI). URL: https://adl.nuou.org.ua/regulations/international/ experience-api-standard-xapi.
Harris, Ch. (n.d.) Microservices vs. monolithic architecture. Atlassian. URL:https://www.atlassian.com/microservices/microservices-architecture/microservices-vs-monolith.
Heinemann, B., Ehlenz, M., Görzen, S., & Schroeder U. (2022) xAPI Made Easy: A Learning Analytics Infrastructure for Interdisciplinary Projects. International Journal of Online and Biomedical Engineering (iJOE), 18 (14), 99–113.
Miller, B., Rutherford, T., Pack, A., & Johnson, A. (2021). Bridging the SCORM and xAPI Gap: The Role of cmi5. Interservice/Industry Training, Simulation, and Education Conference, November - December, 1‒11.
Nilmanee, T., Sintanakul, K., & Sakulviriyakitkul, P. (2024) The Design of a Learning Experience Platform using xAPI with Design Thinking Learning to Promote Innovation. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 19 (1), 54–67.
Official site xAPI.com (n.d.) xAPI (Experience API) Owerview. URL: https://xapi.com/overview/.
Xiao, J., Wang, L., Zhao, J., & Fu, A. (2020). Research on adaptive learning prediction based on XAPI. International Journal of Information and Education Technology, 10 (9), 679–684.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).