РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ СТАНОВЛЕННЯ СИСТЕМИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.23-27

Ключові слова:

європейські університети, здобувачі вищої освіти, інновації в освіті, інтернаціоналізація освіти, науково-дослідницька діяльність студентів.

Анотація

Представлено історико-педагогічний аналіз становлення та розвитку системи науково-дослідницької діяльності студентів у європейських закладах вищої освіти. Досліджено еволюцію цієї системи від зародження перших університетів у середньовіччі до сучасного етапу розвитку вищої освіти в Європі. Розглянуто особливості організації науково-дослідницької діяльності студентів у провідних європейських університетах, таких як Оксфордський університет, Технічний університет м.Мюнхен та Університет Лейдена. Аналізується роль студентських наукових товариств у розвитку дослідницької культури та формуванні наукового світогляду студентів. Розглянуто питання фінансування студентської науково-дослідницької діяльності, механізмів підтримки студентських досліджень, включаючи державні гранти, університетські фонди та програми приватних компаній. Мета статті полягає у проведенні порівняльного історико-педагогічного аналізу систем науково-дослідницької діяльності студентів у різних європейських країнах, виявленні спільних тенденцій та національних особливостей. Методи дослідження: історико-педагогічний аналіз літератури, синтез, порівняння та теоретичне узагальнення. Практичне значення дослідження полягає в можливості ефективного використання студентами досвіду становлення системи науково-дослідницької діяльності студентів провідних європейських університетів.

Біографія автора

Олександра Канюк, кафедра іноземних мов, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

кандидатка педагогічних наук, доцента, завідувачка кафедри іноземних мов

Посилання

Список використаної літератури

Бартош О.П. Інтеграція дослідницької складової до процесу навчання майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2023. Вип. 1 (52). С.19−23.

Болонський процес. URL: https://nmuofficial.com/navchalno-metodychnyj-viddil/bolonskyj-protses/ (дата звернення: 14.08.2024).

Наука і наукові дослідження у сучасному світі. Науково-дослідницька діяльність студентів. URL: https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/1098689/mod_resource/content/1/Лекція%201.pdf (дата звернення: 10.08.2024).

Реблян А.М. Історичні аспекти організації науково-дослідницької діяльності студентів у європейських університетах. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2023. Вип.1 (52). С.182‒185.

Сидорчук Н. Соціально-історичні моделі університетської освіти. Студентський історико-педагогічний альманах. Історія університетської освіти: виникнення, становлення, розвиток. 2013. Вип.2. С.16–24.

Стипендії та гранти на навчання в Німеччині у 2024 році. URL: https://migrant.biz.ua/nimechina/navchannya-de/stypendii-ta-hranty.html

Griffiths R. Knowledge production and the research-teaching nexus: the case of the built environment disciplines. Studies in Higher Education. 2004. No.29 (6). P.709‒726.

Research-based learning. University of Oldenburg. URL: https://uol.de/en/lehre/hochschuldidaktik/forschendes-lernen#:~:text=Research-based%20teaching%20and%20learning,up%20for%20students%20to%20research

Technical University of Munich. URL: https://www.ja.tum.de/en/ja/home

Undergraduate research opportunities program. URL: https://www.physics.ox.ac.uk/research/subdepartment/rudolf-peierls-centre-theoretical-physics/undergraduate-research

References

Bartosh, O. (2023). Intehratsiya doslidnytsʹkoyi skladovoyi do protsesu navchannya maybutnikh fakhivtsiv u zakladakh vyshchoyi osvity [Integration of research informed component in the training process of future specialists in higher education establishments]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 1 (52), 19−23. [in Ukrainian]

Bolonskyі protses [Bologna process]. URL: https://nmuofficial.com/navchalnometodychnyj-viddil/bolonskyj-protses [in Ukrainian]

Nauka i naukovi doslidzhennіa u suchasnomu svitiv. Naukovo-doslidnytska diіalnist studenti [Science and scientific research in the modern world. Scientific and research activities of students]. URL: https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/1098689/mod_resource/content/1/Лекція%201.pdf (accessed: 10.08.2024). [in Ukrainian]

Reblian, A. (2023) Istorychni aspekty orhanizatsii naukovo-doslidnytskoi diіalnosti studentiv u yevropeіskykh universytetakh [Historical aspects of the organization of scientific research activities of students in European universities]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work, 1 (52), 182‒185. [in Ukrainian].

Sydorchuk, N. (2013). Sotsialno-istorychni modeli universytetskoi osvity [Socio-historical models of university education]. Student historical and pedagogical almanac. History of university education: origin, formation, development, 2, 16–24. [in Ukrainian].

Stypendiіi ta hranty na navchannіa v Nimechchyni u 2024 rotsi [Scholarships and grants to study in Germany in 2024]. URL: https://migrant.biz.ua/nimechina/navchannya-de/stypendii-ta-hranty.html (accessed: 12.08.2024). [in Ukrainian]

Griffiths, R. (2004). Knowledge production and the research-teaching nexus: the case of the built environment disciplines. Studies in Higher Education, 29 (6), 709‒726.

Research-based learning. University of Oldenburg. URL: https://uol.de/en/lehre/hochschuldidaktik/forschendes- lernen#:~:text=Research- based%20teaching%20and%20learning,up%20for%20students%20to%20research

Technical University of Munich. URL: https://www.ja.tum.de/en/ja/home/ (date of access: 10.08.2024).

Undergraduate research opportunities program. URL: https://www.physics.ox.ac.uk/research/subdepartment/rudolf-peierls-centre-theoretical-physics/undergraduate-research

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-28

Як цитувати

Канюк, О. (2024). РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ СТАНОВЛЕННЯ СИСТЕМИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 2(55), 23–27. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.23-27

Номер

Розділ

Статті