РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ СТАНОВЛЕННЯ СИСТЕМИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.23-27Ключові слова:
європейські університети, здобувачі вищої освіти, інновації в освіті, інтернаціоналізація освіти, науково-дослідницька діяльність студентів.Анотація
Представлено історико-педагогічний аналіз становлення та розвитку системи науково-дослідницької діяльності студентів у європейських закладах вищої освіти. Досліджено еволюцію цієї системи від зародження перших університетів у середньовіччі до сучасного етапу розвитку вищої освіти в Європі. Розглянуто особливості організації науково-дослідницької діяльності студентів у провідних європейських університетах, таких як Оксфордський університет, Технічний університет м.Мюнхен та Університет Лейдена. Аналізується роль студентських наукових товариств у розвитку дослідницької культури та формуванні наукового світогляду студентів. Розглянуто питання фінансування студентської науково-дослідницької діяльності, механізмів підтримки студентських досліджень, включаючи державні гранти, університетські фонди та програми приватних компаній. Мета статті полягає у проведенні порівняльного історико-педагогічного аналізу систем науково-дослідницької діяльності студентів у різних європейських країнах, виявленні спільних тенденцій та національних особливостей. Методи дослідження: історико-педагогічний аналіз літератури, синтез, порівняння та теоретичне узагальнення. Практичне значення дослідження полягає в можливості ефективного використання студентами досвіду становлення системи науково-дослідницької діяльності студентів провідних європейських університетів.
Посилання
Список використаної літератури
Бартош О.П. Інтеграція дослідницької складової до процесу навчання майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2023. Вип. 1 (52). С.19−23.
Болонський процес. URL: https://nmuofficial.com/navchalno-metodychnyj-viddil/bolonskyj-protses/ (дата звернення: 14.08.2024).
Наука і наукові дослідження у сучасному світі. Науково-дослідницька діяльність студентів. URL: https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/1098689/mod_resource/content/1/Лекція%201.pdf (дата звернення: 10.08.2024).
Реблян А.М. Історичні аспекти організації науково-дослідницької діяльності студентів у європейських університетах. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2023. Вип.1 (52). С.182‒185.
Сидорчук Н. Соціально-історичні моделі університетської освіти. Студентський історико-педагогічний альманах. Історія університетської освіти: виникнення, становлення, розвиток. 2013. Вип.2. С.16–24.
Стипендії та гранти на навчання в Німеччині у 2024 році. URL: https://migrant.biz.ua/nimechina/navchannya-de/stypendii-ta-hranty.html
Griffiths R. Knowledge production and the research-teaching nexus: the case of the built environment disciplines. Studies in Higher Education. 2004. No.29 (6). P.709‒726.
Research-based learning. University of Oldenburg. URL: https://uol.de/en/lehre/hochschuldidaktik/forschendes-lernen#:~:text=Research-based%20teaching%20and%20learning,up%20for%20students%20to%20research
Technical University of Munich. URL: https://www.ja.tum.de/en/ja/home
Undergraduate research opportunities program. URL: https://www.physics.ox.ac.uk/research/subdepartment/rudolf-peierls-centre-theoretical-physics/undergraduate-research
References
Bartosh, O. (2023). Intehratsiya doslidnytsʹkoyi skladovoyi do protsesu navchannya maybutnikh fakhivtsiv u zakladakh vyshchoyi osvity [Integration of research informed component in the training process of future specialists in higher education establishments]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 1 (52), 19−23. [in Ukrainian]
Bolonskyі protses [Bologna process]. URL: https://nmuofficial.com/navchalnometodychnyj-viddil/bolonskyj-protses [in Ukrainian]
Nauka i naukovi doslidzhennіa u suchasnomu svitiv. Naukovo-doslidnytska diіalnist studenti [Science and scientific research in the modern world. Scientific and research activities of students]. URL: https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/1098689/mod_resource/content/1/Лекція%201.pdf (accessed: 10.08.2024). [in Ukrainian]
Reblian, A. (2023) Istorychni aspekty orhanizatsii naukovo-doslidnytskoi diіalnosti studentiv u yevropeіskykh universytetakh [Historical aspects of the organization of scientific research activities of students in European universities]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work, 1 (52), 182‒185. [in Ukrainian].
Sydorchuk, N. (2013). Sotsialno-istorychni modeli universytetskoi osvity [Socio-historical models of university education]. Student historical and pedagogical almanac. History of university education: origin, formation, development, 2, 16–24. [in Ukrainian].
Stypendiіi ta hranty na navchannіa v Nimechchyni u 2024 rotsi [Scholarships and grants to study in Germany in 2024]. URL: https://migrant.biz.ua/nimechina/navchannya-de/stypendii-ta-hranty.html (accessed: 12.08.2024). [in Ukrainian]
Griffiths, R. (2004). Knowledge production and the research-teaching nexus: the case of the built environment disciplines. Studies in Higher Education, 29 (6), 709‒726.
Research-based learning. University of Oldenburg. URL: https://uol.de/en/lehre/hochschuldidaktik/forschendes- lernen#:~:text=Research- based%20teaching%20and%20learning,up%20for%20students%20to%20research
Technical University of Munich. URL: https://www.ja.tum.de/en/ja/home/ (date of access: 10.08.2024).
Undergraduate research opportunities program. URL: https://www.physics.ox.ac.uk/research/subdepartment/rudolf-peierls-centre-theoretical-physics/undergraduate-research
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.