КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ГАРАНТ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.28-32Ключові слова:
імідж, корпоративна культура, культура спілкування, професійне становлення.Анотація
Корпоративна культура посідає чільне місце у формуванні іміджу закладу вищої освіти, підвищенні його конкурентоспроможності та набутті популярності серед абітурієнтів, студентів та інших закладів. З одного боку, корпоративна культура виконує функцію регулятора поведінки педагогічних кадрів через систему норм, правил та цінностей, а з іншого – виступає гарантом успішної професійної підготовки майбутніх фахівців. Мета статті полягає у виокремленні значення та феномену корпоративної культури, визначенні її місця у системі професійної підготовки студентів. Основними методами дослідження є: порівняльний аналіз наукових і навчально-методичних джерел, нормативно-правової бази; теоретичні та емпіричні, методи узагальнення. У результаті нашого дослідження ми дійшли висновку про функціонально-змістове наповнення, структуру та значення корпоративної культури закладів вищої освіти.
Посилання
Список використаної літератури
Кицак Т. Формування корпоративної культури в процесі розвитку соціально-трудових відносин на підприємстві: автореф. дис. … канд. екон. наук: 08.00.04. Київ, 2008. 20 с.
Горбенко Н. Теоретико-методологічні підходи до дослідження корпоративної культури університету. Грані: науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. 2016. Вип.11 (139). С.101‒107.
Білик Н. Корпоративна культура закладу вищої освіти. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2020. Вип.25. C.80‒87.
Кодекс честі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. URL: https://pnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/09/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0-
Хижняк Л. Корпоративна культура в еволюції вищого навчального закладу. Еволюція освітнього простору: Матеріали інноваційного семінару. 2015. Вип.1. С.58‒69.
Колянко О.В., Миронов Ю.Б. Корпоративна культура закладу вищої освіти та її складові. Актуальні питання економічного розвитку в сучасних умовах: матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції (Херсон, 26-27 березня 2020 р.). Херсон: ФОП Вишемирський В.С., 2020. C.105‒108.
References
Kytsak, T. (2008). Formuvannia korporatyvnoi kultury v protsesi rozvytku sotsialno-trudovykh vidnosyn na pidpryiemstvi [Formation of corporate culture in the process of development of social and labor relations at the enterprise] [Extended abstract of candidate dissertation]. Kyiv, Vadym Hetman Kyiv National University of Economics. [in Ukrainian]
Horbenko, N. (2016). Teoretyko-metodolohichni pidkhody do doslidzhennia korporatyvnoi kultury universytetu [Theoretical and methodological approaches to the study of corporate culture of the university]. Grani, 11 (139), 101‒107. (in Ukrainian)
Bilyk, N. (2020). Korporatyvna kultura zakladu vyshchoi osvity [Corporate culture of a higher education institution]. Regional aspects of the development of productive forces of Ukraine, 25, 80‒87. [in Ukrainian]
Kodeks chesti Prykarpatskoho natsionalnoho universytetu imeni Vasylia Stefanyka [Code of honor of Vasyl Stefanyk Prykarpattia National University]. URL: https://pnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/09/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0--1.pdf (in Ukrainian)
Khyzhniak, L. (2015). Korporatyvna kultura v evoliutsii vyshchoho navchalnoho zakladu [Corporate culture in the evolution of a higher educational institution]. Evolution of the educational space, 1, 58‒69. [in Ukrainian]
Kolianko, O.V., & Myronov, Yu.B. (2020). Korporatyvna kultura zakladu vyshchoi osvity ta yii skladovi [Corporate culture of a higher education institution and its components]. Current issues of economic development in modern conditions ‒ Proceedings of the 5th All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (pp105‒108). Vyshemyrskyy. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).