АУДІОВІЗУАЛЬНИЙ МЕТОД У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.44-48Ключові слова:
аудіовізуальний метод. іноземна мова, метод, навчання іноземних мов.Анотація
У статті розкрито сутність аудіовізуального методу навчання іноземних мов. Схарактеризовані основні методи навчання іноземних мов (граматично-перекладний, аудіолінгвальний, комунікативний, імерсивний, прямий, сугестивний, нейролінгвістичний методи). Простежено історію виникнення аудіовізуального методу та проаналізовано внесок різних науковців у його розробку (П. Ріван, Р. Ладо, Р. Рішер). Наголошено на важливості методу в контексті подальшого розвитку мультимедійних ресурсів. Представлені основні характеристики методу та його складові: прослуховування, перегляд відео, повторення, сприйняття контексту. Визначені переваги та недоліки методу. Окреслені перспективи дослідження аудіовізуального методу та його потенціалу. Зроблено висновок, що аудіовізуальний метод є потужним інструментом для початкового етапу вивчення мов, однак для комплексного оволодіння мовою необхідно його доповнювати іншими методами.
Посилання
Список використаної літератури
Канонік Н., Ковальова К., Трубіцина О. Сучасні методики навчання іноземної мови у ЗВО. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім.І. Франка. Дрогобич: «Гельветика», 2022. Вип. 55. Т. 1. С. 303–310.
Нікіфорова С.М., Пивоварова Н.І., Пивоварова О.І. Еволюція методів навчання іноземної мови. Теорія та методика навчання та виховання. 2019. Вип. 46. С. 70–91.
Дешко С., Лихочвор Л., Гуня Л., Добош І. Альтернативнi методи навчання iноземних мов. URL: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/1838 (дата звернення: 13.08.2024).
Жлуктенко Ю.O. Нaвчання іноземниx мoв за методичною системою Ч. Фріза. Київ: Рaд. школa, 1989. 105 с.
Вишневcький O.I. Методикa нaвчання іноземниx мoв: нaвч. пoсіб. Київ: Знання, 2011. 206 c.
Довганич М. В. До питання застосування аудіолінгвального методу навчання іноземних мов. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2016. Випуск 2 (39). С. 74–76.
Rіchards J.С., Rоdgers T.S. Approachеs аnd Methоds іn Languagе Teaching. NY: Cambridge University Press, 2001. 232 p.
Puren C. De la méthodologie audiovisuelle première génération à la didactique complexe des langues-cultures. Éla. Études de linguistique appliqué Revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie. 2002. № 127. P. 321–337.
Ivan M. La méthode structuro-globale audio-visuelle (S.G.A.V.). Dialogos. 2006. №14. Р. 16–20.
References
Kanonik, N., Kovalova, K., & Trubitsyna, O. (2022). Suchasni metodyky navchannia inozemnoi movy u ZVO [Modern methods of teaching a foreign language in institutions of higher education]. Current issues of humanitarian sciences: interuniversity collection of scientific works of young scientists of the Drohobych State Pedagogical University named after I. Franko, 55, 1, 303–310. [in Ukrainian].
Nikiforova, S.M., Pyvovarova, N.I., & Pyvovarova, O.I. (2019). Evoliutsiia metodiv navchannia inozemnoi movy [Evolution of foreign language teaching methods]. Theory and methods of teaching and education, 46, 70–91. [in Ukrainian].
Deshko, S., Lykhochvor, L., Hunia, L., & Dobosh, I. (2024). Alternatyvni metody navchannia inozemnykh mov [Alternative methods of learning foreign languages]. URL: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/1838 [in Ukrainian].
Zhluktenko, Yu.O. (1989). Navchannia inozemnyx mov za metodychnoiu systemoiu Ch.Friza [Learning foreign languages according to the methodical system of C. Fries]. Radianska shkola. [in Ukrainian].
Vyshnevckyi, O.I. (2011). Metodyka navchannia inozemnyx mov: navchalnyi posibnyk [Methods of learning foreign languages: a study guide]. Znannia. [in Ukrainian].
Dovhanych, M.V. (2016). Do pytannia zastosuvannia audiolinhvalnoho metodu navchannia inozemnykh mov [On the issue of using the audio-lingual method of teaching foreign languages]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social work», 2 (39), 74–76. [in Ukrainian].
Rіchards, J.С., Rоdgers, T.S. (2001). Approachеs аnd Methоds іn Languagе Teaching. Cambridge University Press.
Puren, C. (2002). De la méthodologie audiovisuelle première génération à la didactique complexe des langues-cultures. Éla. Études de linguistique appliqué Revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, 127, 321–337. [in French].
Ivan, M. (2006). La méthode structuro-globale audio-visuelle (S.G.A.V.). Dialogos, 14, 16–20. [in French].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).