ЗАСВОЄННЯ ПЛАВАЛЬНИХ І ТЕХНІЧНИХ НАВИЧОК У РАМКАХ ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ З ВОДНОГО ПОЛО
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.60-64Ключові слова:
водне поло, початкова підготовка, плавальна основа, стилі плавання, технічні навички, діти й підлітки, методичні рекомендації.Анотація
Мета статті ‒ розгляд змісту і послідовності засвоєння дітьми й підлітками плавальних і технічних навичок у рамках такої підготовки, надання відповідних методичних рекомендацій дитячим тренерам. Методи дослідження: аналіз наукових джерел, педагогічне спостереження, узагальнення досвіду тренерської роботи, синтез емпіричної інформації, класифікації і типологізації, порівняння. Охарактеризовані ватерпольні стилі плавання та деякі специфічні прийоми початкової плавальної підготовки, зокрема передній кроль на грудях і кроль на спині, треджен, плавання на місці і ходьба у воді з використанням різних технік, піднімання та утримування тулуба над водою, вистрибування з води, старт для ривка, зупинки і зміни напрямків руху під час плавання. Після засвоєння цих навичок початкова підготовка зосереджується на техніці роботи з м’ячем, і юні ватерполісти послідовно розучують прийоми підбирання м’яча з води в різні способи, ведення м’яча, його ловлі, перекладання з однієї руки в іншу, різних типів кидків для виконання передачі. Рекомендовано у навчально-тренувальному процесі використовувати кращий практичний досвід зарубіжних тренерів, впроваджувати у процес початкової підготовки з водного поло сплешбол як веселу і привабливу для дітей гру, яка забезпечує набуття всіх базових ватерпольних навичок у рекреаційному форматі.
Посилання
Список використаної літератури
Мордвінцев Г. О., Гавриленко В. М., Петрушко М. І. Використання елементів водного поло на заняттях з плавання в молодшому та середньому шкільному віці. Rehabilitation & Recreation. 2023. № 15. С. 167‒175.
Hraste M., Jelaska I., Clark C. T. Analysis of expert’s opinion of optimal beginning age for learning technical skills in water polo. Acta kinesiologica: 2023. Vol.17. Issue. 2. P.35‒41.
Palma D. D., Ascione A., Masala D. Pallanuoto: dalle Metodologie dell’Allenamento ai Benefici Psico-Fesici e Sociali. Formazione Insegnamento: European Journal of Research on Education and Teaching. 2018. Vol. 16. No. 1. P. 205‒212.
Snyder P. Water Polo for Players & Teachers of Aquatics. Los Angeles, California: L. A. Olympic Foundation, 2008. 148 p.
Water Polo: Splashball and Intro to Water Polo: Beginner Water Polo Manual. Aquatic Adventures: NextCen Ag Impact Network. P. 1-28. URL: http://cdn1
.sportngin.com/attachments/document/f41a-2346018/water_polo_manual.pdf.
References
Mordvintsev, G. O., & Havrylenko, V. M., & Petrushko, M. I. (2023). Vykorystannia elementiv vodnoho polo na zaniattiakh z plavannia v molodshomu ta serednomu shkilnomu vitsi (metodolohichni i zmistovi aspekty). [Using Water Polo Elements in Swimming Training in Primary and Secondary School Age (Methodological and Content Aspects)]. Rehabilitation & Recreation, 15, 167-175 [in Ukrainian].
Hraste, M., & Jelaska, I., & Clark, C. T. (2023). Analysis of expert’s opinion of optimal beginning age for learning technical skills in water polo. Acta kinesiologica, 17, 2, 35-41.
Palma, D. D., & Ascione, A., & Masala, D. (2018). Pallanuoto: dalle Metodologie dell’Allenamento ai Benefici Psico-Fesici e Sociali. [Water Polo: from Training Methodologies to Psycho-Physical and Social Benefits]. Formazione Insegnamento, 16 (1), 205‒212 [in Italian].
Snyder, P. (2008). Water Polo for Players & Teachers of Aquatics. L.A. Olympic Foundation.
Water Polo: Splashball and Intro to Water Polo: Beginner Water Polo Manual. Aquatic Adventures: NextCen Ag Impact Network. URL: http://cdn1.sportgin.com/attachments/document/f41a-2346018/water_polo_manual.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.