РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ОСВІТИ Ф.У.ПАРКЕРА В СУЧАСНІЙ АМЕРИКАНСЬКІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.72-76

Ключові слова:

альтернативна освіта, вчитель, навчальний процес, США, традиційна освіта, учні, Ф.У.Паркер.

Анотація

Мета статті – розкрити особливості використання ідей альтернативної освіти, обґрунтованих Ф.У.Паркером, в сучасній американській школі. Методи дослідження – теоретичні (вивчення наукової літератури, аналіз, систематизація, порівняння, конкретизація, узагальнення інформації). Альтернативна освіта суттєво відрізняється від традиційної своїм змістом, формами і методами організації навчального процесу. Вона надає більшої свободи вчителям і учням, максимально враховує індивідуальні особливості і можливості дітей. В статті підкреслюється, що ідеї альтернативної освіти почали зароджуватися в світі дуже давно. Їх можна знайти в працях відомих вчених Стародавньої Греції (Анаксимен, Геракліт, Демокріт та ін..), епохи Відродження (Т.Мор, Ф.Рабле), в період Нового часу (ХУІІ – ХІХ ст.) (Я.Коменський, Д.Локк, Д.Дідро), модерної доби другої половини ХІХ століття (І.Гегель, Г.Спенсер, Р.Штайнер), «постмодернізму» (Р.Ашер, К.Торес, М.Розенау). В працях цих вчених та багатьох інших виражалися ідеї гуманізму, свободи, рівності, справедливості, унікальності кожної особистості і необхідності забезпечення індивідуального підходу до дітей. Особливо розвинена альтернативна освіта в США, де існує дуже багато навчальних програм і шкіл, які суттєво відрізняються від традиційних. Передумовою розвитку і становлення альтернативної освіти в США стала діяльність таких видатних ученик, як Дж.Дьюї, Ф.Паркер, Дж.Каунтс, У.Кілпатрік, Х.Рагг, К.Уошберн та інші. Особливої уваги в плані розвитку альтернативної освіти заслуговує педагогічна спадщина Ф.У.Паркера(F.W. Parker) – видатного педагога-новатора, який рішуче виступав проти формалізму, бюрократизму традиційної освітньої системи. Виявлено, що сьогодні в СЩА існують школи, які активно впроваджують ідей альтернативної освіти Ф.У.Паркера (зв'язок навчання з життям, розвиток креативного мислення дітей, міждисциплінарність, різновікові класи та ін.).

Біографія автора

Віталія Палкуш, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

аспірантка

Посилання

Список використаної літератури

Raywid M.A. Alternative schools: The state of the art. Educational Leadership. 2004. № 52(1). P.26‒31.

Young T. Public alternative education. New York: Teachers College Press. 1990. 132 p.

Settles D., Orwick B. Alternative education: past, present and next steps. Kentucky: Center for School Safety, Clearinghouse, 2013. 118 р.

Kleiner B., Porch R., Farris E. Public alternative schools and programs for students at risk of education failure. Washington DC: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics. 2004. 127 р.

Parker F.W. Talks on pedagogics: an outline of the theory of concentration. New York: E.L.Kellogg and Company, 1894. 491 p.

Parker F.W. The practical teacher. New York: E.L.Kellogg and Company, 1886. 197 p.

Braun M., Korzenik D. Art making and education. Chicago: University of Illinois Press, 2003. 208 p.

References

Raywid, M.A. (2004). Alternative schools: The state of the art. Educational Leadership, 52 (1), 26‒31.

Young, T. (1990). Public alternative education. Teachers College Press.

Settles, D. & Orwick, B. (2013). Alternative education: past, present and next steps. Center for School Safety, Clearinghouse.

Kleiner, B., Porch, R., & Farris, E. (2004). Public alternative schools and programs for students at risk of education failure. National Center for Education Statistics.

Parker, F.W. (1894). Talks on pedagogics: an outline of the theory of concentration. E.L.Kellogg and Company.

Parker, F.W. (1886). The practical teacher. E.L.Kellogg and Company.

Braun, M., & Korzenik, D. (2003). Art making and education. University of Illinois Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-28

Як цитувати

Палкуш, В. . (2024). РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ОСВІТИ Ф.У.ПАРКЕРА В СУЧАСНІЙ АМЕРИКАНСЬКІЙ ШКОЛІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 2(55), 72–76. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.72-76

Номер

Розділ

Статті