РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ОСВІТИ Ф.У.ПАРКЕРА В СУЧАСНІЙ АМЕРИКАНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.72-76Ключові слова:
альтернативна освіта, вчитель, навчальний процес, США, традиційна освіта, учні, Ф.У.Паркер.Анотація
Мета статті – розкрити особливості використання ідей альтернативної освіти, обґрунтованих Ф.У.Паркером, в сучасній американській школі. Методи дослідження – теоретичні (вивчення наукової літератури, аналіз, систематизація, порівняння, конкретизація, узагальнення інформації). Альтернативна освіта суттєво відрізняється від традиційної своїм змістом, формами і методами організації навчального процесу. Вона надає більшої свободи вчителям і учням, максимально враховує індивідуальні особливості і можливості дітей. В статті підкреслюється, що ідеї альтернативної освіти почали зароджуватися в світі дуже давно. Їх можна знайти в працях відомих вчених Стародавньої Греції (Анаксимен, Геракліт, Демокріт та ін..), епохи Відродження (Т.Мор, Ф.Рабле), в період Нового часу (ХУІІ – ХІХ ст.) (Я.Коменський, Д.Локк, Д.Дідро), модерної доби другої половини ХІХ століття (І.Гегель, Г.Спенсер, Р.Штайнер), «постмодернізму» (Р.Ашер, К.Торес, М.Розенау). В працях цих вчених та багатьох інших виражалися ідеї гуманізму, свободи, рівності, справедливості, унікальності кожної особистості і необхідності забезпечення індивідуального підходу до дітей. Особливо розвинена альтернативна освіта в США, де існує дуже багато навчальних програм і шкіл, які суттєво відрізняються від традиційних. Передумовою розвитку і становлення альтернативної освіти в США стала діяльність таких видатних ученик, як Дж.Дьюї, Ф.Паркер, Дж.Каунтс, У.Кілпатрік, Х.Рагг, К.Уошберн та інші. Особливої уваги в плані розвитку альтернативної освіти заслуговує педагогічна спадщина Ф.У.Паркера(F.W. Parker) – видатного педагога-новатора, який рішуче виступав проти формалізму, бюрократизму традиційної освітньої системи. Виявлено, що сьогодні в СЩА існують школи, які активно впроваджують ідей альтернативної освіти Ф.У.Паркера (зв'язок навчання з життям, розвиток креативного мислення дітей, міждисциплінарність, різновікові класи та ін.).
Посилання
Список використаної літератури
Raywid M.A. Alternative schools: The state of the art. Educational Leadership. 2004. № 52(1). P.26‒31.
Young T. Public alternative education. New York: Teachers College Press. 1990. 132 p.
Settles D., Orwick B. Alternative education: past, present and next steps. Kentucky: Center for School Safety, Clearinghouse, 2013. 118 р.
Kleiner B., Porch R., Farris E. Public alternative schools and programs for students at risk of education failure. Washington DC: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics. 2004. 127 р.
Parker F.W. Talks on pedagogics: an outline of the theory of concentration. New York: E.L.Kellogg and Company, 1894. 491 p.
Parker F.W. The practical teacher. New York: E.L.Kellogg and Company, 1886. 197 p.
Braun M., Korzenik D. Art making and education. Chicago: University of Illinois Press, 2003. 208 p.
References
Raywid, M.A. (2004). Alternative schools: The state of the art. Educational Leadership, 52 (1), 26‒31.
Young, T. (1990). Public alternative education. Teachers College Press.
Settles, D. & Orwick, B. (2013). Alternative education: past, present and next steps. Center for School Safety, Clearinghouse.
Kleiner, B., Porch, R., & Farris, E. (2004). Public alternative schools and programs for students at risk of education failure. National Center for Education Statistics.
Parker, F.W. (1894). Talks on pedagogics: an outline of the theory of concentration. E.L.Kellogg and Company.
Parker, F.W. (1886). The practical teacher. E.L.Kellogg and Company.
Braun, M., & Korzenik, D. (2003). Art making and education. University of Illinois Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.