МЕТОДИЧНИЙ ЦИКЛ У РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.94-98Ключові слова:
дидактичні засоби, методична система, методичний цикл, освітній підхід, планування уроку.Анотація
Впровадження концепції «Нова українська школа» супроводжується пошуком ефективних методик навчання. Метою статті є визначення поняття та аналіз функціонування циклу методичної системи вчителя в реалізації освітніх підходів. Основним методом дослідження обрано системно-структурний (аналіз наукової літератури, синтез, порівняння, систематизація, узагальнення). У статті розглядається методична система вчителя з реалізації освітнього підходу як циклічний процес, спрямований на ефективну організацію навчальної діяльності. Проаналізовано ключові етапи циклу методичної системи, зокрема визначення цілей навчання, аналіз готовності здобувачів освіти до опрацювання матеріалу, вибір змісту навчального матеріалу, методів та форм конструювання уроку. Особлива увага приділяється вибору освітнього підходу, який відповідає за досягнення результатів та віковим особливостям учнів. У статті обґрунтовано, що циклічний підхід до конструювання та проведення уроку сприяє підвищенню результативності навчального процесу та розвитку компетентностей. Надано практичні рекомендації щодо адаптації методичної системи до застосованого освітнього підходу в умовах сучасних викликів освіти.
Посилання
Список використаної літератури
Сікорський П.І. Основні педагогічні підходи та їх вплив на формування навчальних технологій. Освітні обрії. 2021. № 1 (52). С.96–100.
Смагін І.І. Структура професійної компетентності педагога: нормативно-функціональний підхід. Народна освіта. 2017. № 3. С.4‒9.
Професійний стандарт «Вчитель закладу загальної середньої освіти»: Наказ Міністерства освіти і науки України від 29 серпня 2024 р. № 1225. URL: https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/646-ilovepdf_merged.pdf.
Смагіна Т.М. Теоретичні та практичні основи конструювання компетентнісного уроку. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2012. Вип.61. С.128–131.
Наказ Міністерства освіти і науки України від 02 серпня 2024 р. № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання» URL: https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-rekomendatsii-shchodo-otsiniuvannia-rezultativ-navchannia.
References
Sikorskyi, P.I. (2021). Osnovni pedahohichni pidkhody ta yikh vplyv na formuvannia navchalnykh tekhnolohii [Basic pedagogical approaches and their influence on the formation of educational technologies]. Osvitni obrii, 1 (52), 96–100. [in Ukrainian]
Smgin, I.I. (2017). Struktura profesiinoi kompetentnosti pedahoha: normatyvno-funktsionalnyi pidkhid [The structure of a teacher's professional competence: a normative-functional approach]. Narodna osvita, 3, 4‒9. [in Ukrainian]
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2024, Serpnia 29). Profesiinyi standart «Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity» (Nakaz No.1225) [Professional standard «Teacher of a general secondary education institution»: Order No 1225 of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated by August 29, 2024]. URL: https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/646-ilovepdf_merged.pdf [in Ukrainian]
Smgina, T.M. (2012). Teoretychni ta praktychni osnovy konstruiuvannia kompetentnisnoho uroku [Theoretical and practical foundations of designing a competence lesson]. Visnyk Zhytomyrskoho Ivana Franka derzhavnoho universytetu, 61, 128–131. [in Ukrainian]
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2024, Serpnia 02). Nakaz No.1093 «Pro zatverdzhennia rekomendatsii shchodo otsiniuvannia rezultativ navchannia» [Order No 1093 of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated by August 2, 2024 «On approval of recommendations regarding the evaluation of learning outcomes»]. URL: https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-rekomendatsii-shchodo-otsiniuvannia-rezultativ-navchannia. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).