ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ПРИ ВИКЛАДАННІ МАТЕМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.104-110Ключові слова:
ChatGPT, генерація завдань, навчання математики, освіта, штучний інтелект.Анотація
У сучасній освіті виникає потреба в інноваційних підходах до викладання, зокрема в контексті використання штучного інтелекту. Актуальність проблеми полягає в дослідженні можливостей застосування ChatGPT для автоматизації створення математичних завдань, що може значно знизити навантаження на вчителів. Мета дослідження полягає в оцінці потенціалу ChatGPT для генерування якісних математичних завдань з різних тем шкільної програми. Для досягнення мети було застосовано методи теоретичного аналізу наукової літератури та емпіричний експеримент, у рамках якого ChatGPT використовувався для створення завдань на пропорційність, комбінаторику, алгебру та геометрію. Результати дослідження показали, що ChatGPT здатний ефективно генерувати як прості, так і складні математичні задачі, що відкриває нові можливості для автоматизації підготовки вчителів до уроків з математики. Це відкриває нові можливості для вчителів, дозволяючи їм зосередитися на більш творчих аспектах навчання. Однак було виявлено певні обмеження, такі як залежність якості завдань від точності запитів та наявність помилок у складних розрахунках. Загалом, дослідження підкреслює, що штучний інтелект може стати цінним інструментом для вчителів математики, але його використання потребує розуміння його можливостей та обмежень.
Посилання
Список використаної літератури
Wu R. Visualization of basic mathematics teaching based on artificial intelligence. Journal of Physics: Conference Series. 2021. Vol.1992, No.1. P.042042.
Voskoglou M.G., Salem A.-B.M. Benefits and limitations of the artificial with respect to the traditional learning of mathematics. Mathematics. 2020. Vol.8, No.4. P.611.
Chesani F., Mello P., Milano M. Solving mathematical puzzles: A challenging competition for AI. Association for the Advancement of Artificial Intelligence. 2017. Vol. 38, No. 3. P.83‒96.
Copeland B. artificial intelligence. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/technology/artificial-intelligence
Bosede I. E., Cheok A. D. Why Not Robot Teachers: Artificial Intelligence for Addressing Teacher Shortage. Applied Artificial Intelligence. 2018. Vol.32, No.4. P.345–360.
Zhai X. ChatGPT User Experience: Implications for Education. Available at SSRN. URL: https://doi.org/10.2139/ssrn.4312418 (дата звернення: 30.09.2024).
Kasneci E., Sessler K., Küchemann S., Bannert M., Dementieva D., Fischer F., ... Kasneci G. ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models for education (preprint). URL: https://doi.org/10.35542/osf.io/5er8f (дата звернення: 30.09.2024).
Hatmanto, E. D., Sari, M. I. Aligning Theory and Practice: Leveraging Chat GPT for Effective English Language Teaching and Learning. E3S Web of Conferences. 2023. Vol.440. P.05001.
Ali J.K M., Shamsan M.A.A., Hezam T.A., Mohammed A.A.Q. Impact of ChatGPT on Learning Motivation: Teachers and Students’ Voices. Journal of English Studies in Arabia Felix. 2023. Vol.2, No.1. P.41–49.
Bitzenbauer P. ChatGPT in physics education: A pilot study on easy-to-implement activities. Contemporary Educational Technology. 2023. Vol.15, No.3. P.ep430.
Wardat Y., Tashtoush M.A., AlAli R., Jarrah A.M. ChatGPT: A revolutionary tool for teaching and learning mathematics. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 2023. Vol.19, No.7. P.em2286.
von Hippel P.T. ChatGPT is not ready to teach geometry (Yet). URL: https://tinyurl.com/5n87kscr (дата звернення: 30.09.2024).
Мар’єнко М. В. Добір сервісів штучного інтелекту для використання у навчанні природничо-математичних предметів у закладах загальної середньої освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. №214. С.256‒261.
References
Wu, R. (2021). Visualization of basic mathematics teaching based on artificial intelligence. Journal of Physics: Conference Series, 1992(1), 042042.
Voskoglou, M.G., & Salem, A.-B.M. (2020). Benefits and limitations of the artificial with respect to the traditional learning of mathematics. Mathematics, 8(4), 611. https://doi.org/10.3390/math8040611
Chesani, F., Mello, P., & Milano, M. (2017). Solving mathematical puzzles: A challenging competition for AI. Association for the Advancement of Artificial Intelligence, 38(3), 83-96.
Copeland, B. (2024, October 1). artificial intelligence. Encyclopedia Britannica. URL: https://www.britannica.com/technology/artificial-intelligence
Bosede, I. E., & Cheok, A. D. (2018). Why not robot teachers: Artificial intelligence for addressing teacher shortage. Applied Artificial Intelligence, 32(4), 345–360.
Zhai, X. (2022). ChatGPT user experience: Implications for education. Available at SSRN. https://doi.org/10.2139/ssrn.4312418
Kasneci, E., Sessler, K., Küchemann, S., Bannert, M., Dementieva, D., Fischer, F., & Kasneci, G. (2023). ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models for education (Preprint). https://doi.org/10.35542/osf.io/5er8f
Hatmanto, E.D., & Sari, M.I. (2023). Aligning theory and practice: Leveraging ChatGPT for effective English language teaching and learning. E3S Web of Conferences, 440, 05001. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202344005001
Ali, J.K.M., Shamsan, M.A.A., Hezam, T.A., & Mohammed, A.A.Q. (2023). Impact of ChatGPT on learning motivation: Teachers and students’ voices. Journal of English Studies in Arabia Felix, 2 (1), 41–49.
Bitzenbauer, P. (2023). ChatGPT in physics education: A pilot study on easy-to-implement activities. Contemporary Educational Technology, 15 (3), ep430. https://doi.org/10.30935/cedtech/13101
Wardat, Y., Tashtoush, M. A., AlAli, R., & Jarrah, A. M. (2023). ChatGPT: A revolutionary tool for teaching and learning mathematics. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(7), em2286. https://doi.org/10.29333/ejmste/13261
von Hippel, P. T. (2023). ChatGPT is not ready to teach geometry (yet). URL: https://tinyurl.com/5n87kscr
Maryenko, M.V. (2024). Dobir servisiv shtuchnoho intelektu dlya vykorystannya u navchanni pryrodnycho-matematychnykh predmetiv u zakladakh zahalʹnoyi serednʹoyi osvit [Selection of Artificial Intelligence Services for Use in Teaching Natural and Mathematical Subjects in Secondary Education Institutions] Scientific Notes. Series: Pedagogical Sciences, 214, 256‒261. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).