ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ДІАГНОСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.129-134

Ключові слова:

діагностична діяльність, майбутні учителі. педагогічні умови, підготовка студентів.

Анотація

Актуальності набуває процес діагностичної діяльності в системі професійної підготовки та виявлення засобів об’єктивного оцінювання якості підготовленості майбутніх педагогів до творчості та педагогічної майстерності у сфері педагогічної праці. Мета дослідження: виявити сукупність педагогічних умов і теоретично обґрунтувати їх значення у підвищені продуктивності формування готовності майбутніх учителів до діагностичної діяльності. Методи дослідження: аналіз, синтез і систематизація філософських психолого-педагогічних і методичних досліджень, присвячених формуванню готовності майбутніх педагогів до діагностичної діяльності; порівняльний аналіз, узагальнення для виокремлення педагогічних умов продуктивності підготовки майбутніх педагогів до діагностичної діяльності в системі університетської освіти. Позитивний результат у формуванні готовності майбутніх учителів до діагностичної діяльності в освітньому процесі зумовлений сукупністю умов: створення в навчальному закладі психологічного клімату й комунікаційно-емоційного розвивального освітнього середовища для розвитку професійного потенціалу; розвиненість інноваційного потенціалу особистості й творча насиченість змісту діагностичної діяльності; особистісна активна позиція суб’єктів діагностичного процесу; методологічна грамотність в організації й реалізації діагностичної діяльності.

Біографія автора

Михайло Чувасов, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, м.Кропивницький, Україна

доктор філософії, докторант

Посилання

Список використаної літератури

Великий тлумачний словник сучасної української мови/ ред. В.Т.Бусел. Київ; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009. 1736 с.

Киричук О.В. Формування в учнів активної життєвої позиції. Київ: Радянська школа, 1983. 137 с.

Клименко В. В. Психологія творчості: навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2006. 480 с.

Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. Київ: Радянська школа, 1989. 608 с.

Лузік Е. Креативність як критерій якості в системі підготовки фахівців профільних ВНЗ України. Вища освіта України. 2006. № 3. С.77–82.

Максименко С.Д. Рефлексія проблем розвитку в психології. Психологія і суспільство. 2001. № 3. С.4-22.

Малафіїк І. В. Дидактика: навч. посіб. Київ: Кондор, 2005. 398 с.

Мартиненко С.М. Підготовка вчителя початкової школи до діагностичної діяльності в умовах багатопрофільного університету. Наукові записки НДУ ім.М.Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2016. № 2. С.145‒148.

Нічуговська Л.І. Професійна рефлексія як чинник розвитку творчого потенціалу викладача вищого навчального закладу. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія: педагогіка. 2017. Вип. 3 (5). C.243‒249.

Нічуговська Л.І.. Ніколенко Л.М. Педагогічний менеджмент у формуванні творчого потенціалу майбутніх соціальних педагогів в умовах магістратури. Актуальні питання корекційної освіти. 2020. № 16 (2). С.188‒201.

Новик І.М. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до діагностичного супроводу розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2016. 318 с.

Сисоєва С.О. Творчий розвиток особистості в процесі неперервної професійної освіти. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2001. Вип. 1. С.45–53.

Хоменко Л. Тренинг креативності. Психологія. 2007. № 47. С.17‒21.

Хриков Є.М. Управління навчальним закладом: навч. посіб. Київ: Знання, 2006. 365 с.

References

Busel, V.T. (ed.) (2009). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Perun. [in Ukrainian]

Kyrychuk, O.V. (1983). Formuvannya v uchniv aktyvnoyi zhyttyevoyi pozytsiyi [Formation of students` active life position]. Rad.shkola. [in Ukrainian]

Klymenko, V.V. (2006). Psykholohiya tvorchosti [Psychology of creativity]. Tsentr navchal'noyi literatury. [in Ukrainian]

Kostyuk, H.S. (1989). Navchalno-vykhovnyi protses i psykhichnyi rozvytok osobystosti [Educational process and mental development of personality]. Radianska shkola. [in Ukrainian]

Luzik, E. (2006). Kreatyvnist yak kryterii yakosti v systemi pidhotovky fakhivtsiv profilnykh VNZ Ukrainy [Creativity as a quality criterion in the system of training specialists of specialized higher education institutions of Ukraine]. Vyshcha osvita Ukrainy, 3, 77‒82. [in Ukrainian]

Maksimenko, S.D. (2001). Refleksiia problem rozvytku v psykholohii [Reflection of developmental problems in psychology]. Psykholohiia i suspilstvo, 3, 4-22. [in Ukrainian]

Malafiik, I.V. (2005). Dydaktyka [Didactics]. Condor. [in Ukrainian]

Martynenko, S.M. (2016). Pidhotovka vchytelia pochatkovoi shkoly do diahnostychnoi diialnosti v umovakh bahatoprofilnoho universytetu [Preparation of a primary school teacher for diagnostic activities in conditions of a multidisciplinary university]. Scientific notes of M.Hohol Nizhyn State University. Psychological and pedagogical sciences, 2, 145‒148. [in Ukrainian]

Nichugovska, L.I. (2017). Profesiina refleksiia yak chynnyk rozvytku tvorchoho potentsialu vykladacha vyshchoho navchalnoho zakladu [Professional reflection as a factor in the creative potential development of a higher educational institution teacher]. Adaptyvne upravlinnia, 3 (5), 243‒249. [in Ukrainian]

Nichugovska, L.I. &. Nikolenko, L.M. (2020). Pedahohichnyi menedzhment u formuvanni tvorchoho potentsialu maibutnikh sotsialnykh pedahohiv v umovakh mahistratury [Pedagogical management in the formation of creative potential of future social pedagogues at master degree]. Actual problems of the correctional education, 16 (2), 188‒201. [in Ukrainian]

Novyk, I.M. (2016). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do diahnostychnoho suprovodu rozvytku piznavalnykh interesiv molodshykh shkoliariv [Preparation of future primary school teachers for diagnostic support of the development of younger schoolchildren` cognitive interests] (Unpublished candidate dissertation). Kyiv. [in Ukrainian]

Sysoeva, S.O. (2001). Tvorchyi rozvytok osobystosti v protsesi neperervnoi profesiinoi osvity [Creative personality development in the process of continuous professional education]. Neperervna profesiina osvita, 1, 45–53. [in Ukrainian]

Khomenko, L. (2007). Treinynh kreatyvnosti [Creativity training]. Psykholohiia, 47, 17‒21. [in Ukrainian]

Hrykov, E.M. (2006). Upravlinnia navchalnym zakladom [Management of the educational institution]. Znannia. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-28

Як цитувати

Чувасов, М. (2024). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ДІАГНОСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 2(55), 129–134. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.55.129-134

Номер

Розділ

Статті