ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ТА ВПЛИВ ГЛОБАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ СПОЖИВАННЯ НА ГЛОБАЛЬНУ ІДЕНТИЧНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.23-26Ключові слова:
вплив, глобалізація, глобальна ідентичність, культура споживання.Анотація
Глобальна ідентичність є важливим явищем, оскільки відображає важливість, яку люди надають світовій спільноті, переплітається з різними діями окремих людей. Глобалізація справила значний вплив на трансформацію суспільств із єдиного або переважно регіонального утворення до спільного культурного. Динаміка людства зараз формується глобальними рухами спільних ідей, продуктів і людей, які прагнуть споживати продукти та послуги, доступні по всьому світу. Збільшення всесвітнього обміну інформацією, медіа, мистецтвом і культурою між людьми породило нове, більш-менш однорідне міжкультурне розуміння між людьми в усьому світі. По суті, це нове культурне розуміння, яке замінює місцеві культурні традиції на користь спільної глобальної культури, тобто глобальної культури споживання. Мета статті: розглянути зростаючу роль та вплив глобальної культури споживання на глобальну ідентичність. Методи наукового пошуку: аналіз та узагальнення наукової літератури для з’ясування підходів до визначення понять «глобалізація», «глобальної культури споживання», «ландшафти споживання»; теоретичне узагальнення для формулювання висновків щодо впливу глобальної культури споживання на глобальну ідентичність. Глобалізація не тільки прискорює потік капіталу та товарів, але й спричинює гомогенізацію ідей, інформації, людей і культур у всьому світі, що розширює міжкультурний вплив людей на інтелектуальні, соціальні та мистецькі елементи інших культур у формі медіа, символів, метафор тощо.
Посилання
Список використаної літератури
Alden D.L., Steenkamp J-B., Batra R. Consumer attitudes toward marketplace globalization: structure, antecedents and consequences. International Journal of Research in Marketing. 2006. No.23. P.227‒239.
Cherbib J., Bahri F., Berraies S., Chebbi H. Towards the co-evolution of multinationals’ and local firms’ global strategies in an uncertain environment: insights from international joint ventures. Journal of International Management. 2023. No.29 (6). P.101089–101089.
Cleveland M., Bartsch F. Global consumer culture: epistemology and ontology. International Marketing Review. 2019. No.36 (4). P.556‒580.
Steenkamp J.-B. Global versus local consumer culture: theory, measurement, and future research directions. Journal of International Marketing. 2019. No.27 (1). P.1–19.
Steenkamp J-B., Hofstede F. International market segmentation: issues and perspectives. International Journal of Research in Marketing. 2002. No.19. P.185‒213.
Yoruk I. Global identity: conceptualization, measurement, and implications for marketing strategy. Michigan: Wayne State University, 2022. 153 p.
Cambridge Dictionary. 2024. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/globalization?q=Globalization
Tylor E. (2010). Primitive culture: researches into the development of mythology, philosophy, religion, art, and custom. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. 472 p.
Hofstede G., Bond M. Hofstede's culture dimensions: an independent validation using Rokeach’s Value Survey. Journal of Cross-Cultural Psychology. 1984. No.15 (4). P.417–433.
Prince M, Yaprak A, Cleveland M., Davies M., Josiassen A., Nechtelberger A., Nechtelberger M., Palihawadana D., Renner W., Chovanova Supekova S., Von Wallpach S. The psychology of consumer ethnocentrism and cosmopolitanism: a five-country study of values, moral foundations, gender identities and consumer orientations. International Marketing Review. 2020. No.37 (6). P.1013‒1049.
Arnould E.J., Thompson C.J. Consumer culture theory: twenty years of research. Journal of Consumer Research. 2005. No.31 (4). P.868–882.
Appadurai A. Disjuncture and difference in the global cultural economy. Theory, culture & society. 1990. No.7 (2-3). P.295‒310.
Batra R., Wu Y. Comment on “Consumer cultural identity…”: global citizenship and reactance. International Marketing Review. 2019. No.36 (5). P.628‒632.
Strizhakova Y., Coulter R. Consumer cultural identity: local and global cultural identities and measurement implications. International Marketing Review. 2019. No.36 (5). P.610‒627.
Zhou N., Belk R. Chinese consumer readings of global and local advertising appeals. Journal of Advertising. 2004. No.33 (3). P.63–76.
Appadurai A. Modernity at large: cultural dimensions of globalization. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1996. 229 p.
Liu H., Schoefer K., Fastoso F., Tzemou E. Perceived brand globalness/localness: a systematic review of the literature and directions for further research. Journal of International Marketing. 2021. No.29 (1). P.77–94.
Ger G., Belk R. Cross-cultural differences in materialism. Journal of Economic Psychology. 1996. No.17 (1). P.55–77.
Davvetas V., Halkias G. Global and local brand stereotypes: formation, content transfer, and impact. International Marketing Review. 2019. No.36 (5). P.675‒701.
Ritzer G. Adorno on popular culture. Contemporary Sociology. 2004. No.33 (4). P.455–457.
References
Alden, D.L., Steenkamp, J.-B., & Batra, R. (2006). Consumer attitudes toward marketplace globalization: Structure, antecedents and consequences. International Journal of Research in Marketing, 23 (3), 227–239.
Cherbib J., Bahri F., Berraies S., & Chebbi H. (2023). Towards the co-evolution of multinationals’ and local firms’ global strategies in an uncertain environment: insights from international joint ventures. Journal of International Management, 29 (6), 101089–101089.
Cleveland, M., & Bartsch, F. (2019). Global consumer culture: epistemology and ontology. International Marketing Review, 36 (4), 556‒580.
Steenkamp, J.-B. (2019). Global versus local consumer culture: theory, measurement, and future research directions. Journal of International Marketing, 27 (1), 1–19.
Steenkamp, J.-B., & Ter Hofstede, F. (2002). International market segmentation: issues and perspectives. International Journal of Research in Marketing, 19 (3), 185–213.
Yoruk, I. (2022). Global identity: conceptualization, measurement, and implications for marketing strategy. Wayne State University.
Cambridge Dictionary. (2024). globalization. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/globalization?q=Globalization.
Tylor, E. (2010). Primitive culture: researches into the development of mythology, philosophy, religion, art, and custom. Cambridge University Press.
Hofstede, G., & Bond, M. (1984). Hofstede’s culture dimensions: an independent validation using Rokeach’s value survey. Journal of Cross-Cultural Psychology, 15 (4), 417–433.
Prince, M., Yaprak, A., Cleveland, M., Davies, M., Josiassen, A., Nechtelberger, A., Nechtelberger, M., Palihawadana, D., Renner, W., Chovanova Supekova, S., & Von Wallpach, S. (2020). The psychology of consumer ethnocentrism and cosmopolitanism: a five-country study of values, moral foundations, gender identities and consumer orientations. International Marketing Review, 37 (6), 1013–1049.
Arnould, E.J., & Thompson, C.J. (2005). Consumer culture theory (CCT): twenty years of research. Journal of Consumer Research, 31 (4), 868–882.
Appadurai, A. (1990). Disjuncture and difference in the global cultural economy. Theory, Culture & Society, 7 (2-3), 295–310.
Batra, R., & Wu, Y. (2019). Comment on ‘Consumer cultural identity…’: global citizenship and reactance. International Marketing Review, 36 (5), 628–632.
Strizhakova, Y., & Coulter, R. (2019). Consumer cultural identity: local and global cultural identities and measurement implications. International Marketing Review, 36 (5), 610–627.
Zhou, N., & Belk, R. (2004). Chinese consumer readings of global and local advertising appeals. Journal of Advertising, 33 (3), 63–76.
Appadurai, A. (1996). Modernity at large: cultural dimensions of globalization. University of Minnesota Press.
Liu, H., Schoefer, K., Fastoso, F., & Tzemou, E. (2020). Perceived brand globalness/localness: a systematic review of the literature and directions for further research. Journal of International Marketing, 29 (1), p.1069031X2097318.
Ger, G., & Belk, R. (1996). Cross-cultural differences in materialism. Journal of Economic Psychology, 17 (1), 55–77.
Davvetas, V., & Halkias, G. (2019). Global and local brand stereotypes: formation, content transfer, and impact. International Marketing Review, 36 (5), 675‒701
Ritzer, G. (2004). Adorno on popular culture. Contemporary Sociology: A Journal of Reviews, 33 (4), 455–457.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).