ДО ПИТАННЯ АЛЬТРУЇЗМУ УЧИТЕЛЯ ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.73-76Ключові слова:
альтруїзм, відданість, спрямованість, безкорисливість, особливі потреби.Анотація
Сьогодення висуває нові вимоги до педагогічної діяльності, виокремлює завдання різної складності, які повинен вирішити учитель, як-от: організація навчання в умовах воєнних дій, поєднання дистанційної та очної форми, упровадження інновацій, здійснення педагогічного всеобучу, інтегрування дітей з особливими освітніми потребами та надання їм освітніх послуг. Підвищення ефективності інклюзивного навчання передбачає не лише обізнаність педагога, а й наявність важливих професійних й особистих якостей, чільне місце з-поміж яких посідає альтруїзм, що базується на визнанні особистості найвищою цінністю на Землі. Мета статті: розкрити функціонально-змістові складові альтруїзму сучасного учителя інклюзивного класу. Основними методами дослідження є: порівняльний аналіз наукових, навчально-методичних джерел, нормативно-правової бази; теоретичні та емпіричні, методи узагальнення. У результаті нашого дослідження ми дійшли висновку про потребу подальшого вивчення функціонально-змістових характеристик альтруїзму учителя інклюзивного закладу освіти та його трансформацій на різних етапах професійної його діяльності.
Посилання
Список використаної літератури
Малиношевський В.Р. Соціально-педагогічні орієнтири виховання альтруїзму. Психолого-педагогічні науки. 2014. № 2. С.119-124.
Малиношевський В.Р. Феномен альтруїзму у соціально-педагогічному дискурсі. Збірник наукових праць. 2012. Вип.16. № 1. С.165-173.
Рідкодубська А. Альтруїзм як педагогічна категорія. Педагогічний дискурс. 2014. Вип.17. С.136-140.
Стойко К. Динаміка проблеми альтруїзму як психолого-педагогічної категорії. Освітологічний дискурс. 2018. № 3-4 (22-23). С.56-64.
Сухомлинський В.О. Вибрані твори у 5-ти т. Київ: Рад. Школа, 1977. Т.3. 670 с.
References
Malynoshevskyi, V.R. (2014). Sotsialno-pedahohichni oriientyry vykhovannia altruizmu. [Socio-pedagogical guidelines for educating altruism]. Psykholoho-pedahohichni nauky, 2, 119-124. [in Ukrainian]
Malynoshevskyi, V.R. (2012). Fenomen altruizmu u sotsialno-pedahohichnomu dyskursi. [The phenomenon of altruism in socio-pedagogical discourse]. Zbirnyk naukovykh prats, 16 (1), 165-173. [in Ukrainian]
Ridkodubska, A. (2014). Altruizm yak pedahohichna katehoriia. [Altruism as a pedagogical category]. Pedahohichnyi dyskurs, 17, 136-140. [in Ukrainian]
Stoiko, K. (2018). Dynamika problemy altruizmu yak psykholoho-pedahohichnoi katehorii. [Dynamics of altruism issue as a psychological and pedagogical category]. Osvitolohichnyi dyskurs, 3-4 (22-23), 56-64. [in Ukrainian]
Sukhomlynskyi, V.O. (1977). Vybrani tvory u 5-ty t [Selected works]. Radyanska Shkola. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).