ДО ПИТАННЯ АЛЬТРУЇЗМУ УЧИТЕЛЯ ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.73-76

Ключові слова:

альтруїзм, відданість, спрямованість, безкорисливість, особливі потреби.

Анотація

Сьогодення висуває нові вимоги до педагогічної діяльності, виокремлює завдання різної складності, які повинен вирішити учитель, як-от: організація навчання в умовах воєнних дій, поєднання дистанційної та очної форми, упровадження інновацій, здійснення педагогічного всеобучу, інтегрування дітей з особливими освітніми потребами та надання їм освітніх послуг. Підвищення ефективності інклюзивного навчання передбачає не лише обізнаність педагога, а й наявність важливих професійних й особистих якостей, чільне місце з-поміж яких посідає альтруїзм, що базується на визнанні особистості найвищою цінністю на Землі. Мета статті: розкрити функціонально-змістові складові альтруїзму сучасного учителя інклюзивного класу. Основними методами дослідження є: порівняльний аналіз наукових, навчально-методичних джерел, нормативно-правової бази; теоретичні та емпіричні, методи узагальнення. У результаті нашого дослідження ми дійшли висновку про потребу подальшого вивчення функціонально-змістових характеристик альтруїзму учителя інклюзивного закладу освіти та його трансформацій на різних етапах професійної його діяльності.

Біографії авторів

Марія Клепар , кафедра початкової освіти та освітніх інновацій, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м.Івано-Франківськ Україна

доктор педагогічних наук, професор

Наталія Матвеєва , кафедра початкової освіти та освітніх інновацій, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м.Івано-Франківськ Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Олександр Чінчой, кафедра природничих наук і методик їхнього навчання, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, м.Кропивницький, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Список використаної літератури

Малиношевський В.Р. Соціально-педагогічні орієнтири виховання альтруїзму. Психолого-педагогічні науки. 2014. № 2. С.119-124.

Малиношевський В.Р. Феномен альтруїзму у соціально-педагогічному дискурсі. Збірник наукових праць. 2012. Вип.16. № 1. С.165-173.

Рідкодубська А. Альтруїзм як педагогічна категорія. Педагогічний дискурс. 2014. Вип.17. С.136-140.

Стойко К. Динаміка проблеми альтруїзму як психолого-педагогічної категорії. Освітологічний дискурс. 2018. № 3-4 (22-23). С.56-64.

Сухомлинський В.О. Вибрані твори у 5-ти т. Київ: Рад. Школа, 1977. Т.3. 670 с.

References

Malynoshevskyi, V.R. (2014). Sotsialno-pedahohichni oriientyry vykhovannia altruizmu. [Socio-pedagogical guidelines for educating altruism]. Psykholoho-pedahohichni nauky, 2, 119-124. [in Ukrainian]

Malynoshevskyi, V.R. (2012). Fenomen altruizmu u sotsialno-pedahohichnomu dyskursi. [The phenomenon of altruism in socio-pedagogical discourse]. Zbirnyk naukovykh prats, 16 (1), 165-173. [in Ukrainian]

Ridkodubska, A. (2014). Altruizm yak pedahohichna katehoriia. [Altruism as a pedagogical category]. Pedahohichnyi dyskurs, 17, 136-140. [in Ukrainian]

Stoiko, K. (2018). Dynamika problemy altruizmu yak psykholoho-pedahohichnoi katehorii. [Dynamics of altruism issue as a psychological and pedagogical category]. Osvitolohichnyi dyskurs, 3-4 (22-23), 56-64. [in Ukrainian]

Sukhomlynskyi, V.O. (1977). Vybrani tvory u 5-ty t [Selected works]. Radyanska Shkola. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-19

Як цитувати

Клепар , М., Матвеєва , Н., & Чінчой, . О. (2025). ДО ПИТАННЯ АЛЬТРУЇЗМУ УЧИТЕЛЯ ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1(56), 73–76. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.73-76

Номер

Розділ

Статті