ДО ПИТАННЯ АЛЬТРУЇЗМУ УЧИТЕЛЯ ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.73-76Ключові слова:
альтруїзм, відданість, спрямованість, безкорисливість, особливі потреби.Анотація
Сьогодення висуває нові вимоги до педагогічної діяльності, виокремлює завдання різної складності, які повинен вирішити учитель, як-от: організація навчання в умовах воєнних дій, поєднання дистанційної та очної форми, упровадження інновацій, здійснення педагогічного всеобучу, інтегрування дітей з особливими освітніми потребами та надання їм освітніх послуг. Підвищення ефективності інклюзивного навчання передбачає не лише обізнаність педагога, а й наявність важливих професійних й особистих якостей, чільне місце з-поміж яких посідає альтруїзм, що базується на визнанні особистості найвищою цінністю на Землі. Мета статті: розкрити функціонально-змістові складові альтруїзму сучасного учителя інклюзивного класу. Основними методами дослідження є: порівняльний аналіз наукових, навчально-методичних джерел, нормативно-правової бази; теоретичні та емпіричні, методи узагальнення. У результаті нашого дослідження ми дійшли висновку про потребу подальшого вивчення функціонально-змістових характеристик альтруїзму учителя інклюзивного закладу освіти та його трансформацій на різних етапах професійної його діяльності.
Посилання
Список використаної літератури
Малиношевський В.Р. Соціально-педагогічні орієнтири виховання альтруїзму. Психолого-педагогічні науки. 2014. № 2. С.119-124.
Малиношевський В.Р. Феномен альтруїзму у соціально-педагогічному дискурсі. Збірник наукових праць. 2012. Вип.16. № 1. С.165-173.
Рідкодубська А. Альтруїзм як педагогічна категорія. Педагогічний дискурс. 2014. Вип.17. С.136-140.
Стойко К. Динаміка проблеми альтруїзму як психолого-педагогічної категорії. Освітологічний дискурс. 2018. № 3-4 (22-23). С.56-64.
Сухомлинський В.О. Вибрані твори у 5-ти т. Київ: Рад. Школа, 1977. Т.3. 670 с.
References
Malynoshevskyi, V.R. (2014). Sotsialno-pedahohichni oriientyry vykhovannia altruizmu. [Socio-pedagogical guidelines for educating altruism]. Psykholoho-pedahohichni nauky, 2, 119-124. [in Ukrainian]
Malynoshevskyi, V.R. (2012). Fenomen altruizmu u sotsialno-pedahohichnomu dyskursi. [The phenomenon of altruism in socio-pedagogical discourse]. Zbirnyk naukovykh prats, 16 (1), 165-173. [in Ukrainian]
Ridkodubska, A. (2014). Altruizm yak pedahohichna katehoriia. [Altruism as a pedagogical category]. Pedahohichnyi dyskurs, 17, 136-140. [in Ukrainian]
Stoiko, K. (2018). Dynamika problemy altruizmu yak psykholoho-pedahohichnoi katehorii. [Dynamics of altruism issue as a psychological and pedagogical category]. Osvitolohichnyi dyskurs, 3-4 (22-23), 56-64. [in Ukrainian]
Sukhomlynskyi, V.O. (1977). Vybrani tvory u 5-ty t [Selected works]. Radyanska Shkola. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.