ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.77-80Ключові слова:
іншомовне спілкування; уміння; формування; метод.Анотація
В статті розглядаються питання формування вмінь іншомовного ділового спілкування майбутніх фахівців. Підкреслюється, що сучасні широкі міжнаціональні звʼязки обумовили життєву необхідність володіння випускниками немовних ЗВО уміннями міжкультурного ділового спілкування. Мета статті – проаналізувати деякі особливості формування вмінь іншомовного ділового спілкування майбутніх фахівців. Методи дослідження: аналіз, синтез, конкретизація, узагальнення. Відзначається, що ефективне міжкультурне ділове спілкування передбачає, насамперед, вільне володіння іноземною мовою. У процесі навчання діловій іноземній мові вирішуються наступні завдання: 1) навчальні: формування лінгвістичної компетентності: оволодіння лексикою ділового спілкування найбільш загального призначення, специфічними лексико-граматичними зворотами й конструкціями, характерними для найбільш затребуваних у діловому світі й тому пріоритетних у навчальному процесі регістрів ділового спілкування, які забезпечать письмову й усну комунікацію; соціолінгвістичної компетентності: здатності використовувати й перетворювати мовні одиниці відповідно до ситуації ділового спілкування, уміння монологічного і діалогічного мовлення; міжкультурної компетентності: розуміння й застосування прийнятих у країні конкретної іноземної мови, яка вивчається, культурних реалій, етики ділового спілкування; 2) розвиваючі: розвиток творчих здібностей, ініціативи, самостійності студентів, їх індивідуальності; розвиток комунікативнх здібностей, уміння працювати в команді, здатності формувати й аргументувати власну позицію по темі або інших проблемах; 3) виховні: розвиток міжкультурної сприйнятливості й такту, культури спілкування, самоповаги і поваги до людей інших національностей; формування адекватної оцінки студентом своїх вчинків, результатів діяльності; розвиток самоосвітнього потенціалу студентів. Провідною умовою оптимізації навчання студентів умінням іншомовного ділового спілкування є використання інтерактивних форм і методів роботи (мозкова атака, дискусія, бесіда, ділова гра, кейс-метод).
Посилання
Список використаної літератури
Nieto S. We speak in many tongues: Linguistic diversity and multicultural education. Washington, DC: National Education Association, 2002. 389 p.
Nelson P. Cross cultural communication. International Journal of Cross Cultural Management. 2004. No.4 (2). P.253-270.
Weed K Diaz-Rico L.T. The Crossсultural Language and Academic Development. New York: Allyn & Bacon, 2005. 334 p.
Olsen L. Learning English and Learning America. Theory into Practice. 2000. No.39. P.196-202.
Bartell K.H. American Business English. Michigan: The University Michigan Press, 2003. 147 р.
Bartosh O., Zinych T., Sadova A. Skills of foreign language business communication as an important factor of being a part of a global community. Proceedings of international conference ‒ Problems and perspectives of development of territorial communities in social sphere (Uzhhorod, 24.09.2021). Uzhhorod. RІК-У, 2021. P.9-13.
Hutchinson M. English for Special purposes. London: CUP, 2009. 246 p.
Byrn D. Communication Games. London: The British Council, 2008. 122 р.
References
Nieto, S. (2002). We speak in many tongues: Linguistic diversity and multicultural education. National Education Association.
Nelson, P. (2004). Cross cultural communication. International Journal of Cross Cultural Management, 4 (2), 253-270.
Weed, K., & Diaz-Rico, L.T. (2005). The Crossсultural Language and Academic Development. Allyn & Bacon.
Olsen, L. (2000). Learning English and Learning America. Theory into Practice,39, 196-202.
Bartell, K.H. (2003). American Business English. The University Michigan Press.
Bartosh, O., Zinych, T., & Sadova, A. (2021, September). Skills of foreign language business communication as an important factor of being a part of a global community. Proceedings of international conference ‒ Problems and perspectives of development of territorial communities in social sphere (pp.9-13). RIK‒У.
Hutchinson, M. (2009). English for Special purposes. CUP.
Byrn, D. (2008). Communication Games. The British Council.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.