ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.77-80Ключові слова:
іншомовне спілкування; уміння; формування; метод.Анотація
В статті розглядаються питання формування вмінь іншомовного ділового спілкування майбутніх фахівців. Підкреслюється, що сучасні широкі міжнаціональні звʼязки обумовили життєву необхідність володіння випускниками немовних ЗВО уміннями міжкультурного ділового спілкування. Мета статті – проаналізувати деякі особливості формування вмінь іншомовного ділового спілкування майбутніх фахівців. Методи дослідження: аналіз, синтез, конкретизація, узагальнення. Відзначається, що ефективне міжкультурне ділове спілкування передбачає, насамперед, вільне володіння іноземною мовою. У процесі навчання діловій іноземній мові вирішуються наступні завдання: 1) навчальні: формування лінгвістичної компетентності: оволодіння лексикою ділового спілкування найбільш загального призначення, специфічними лексико-граматичними зворотами й конструкціями, характерними для найбільш затребуваних у діловому світі й тому пріоритетних у навчальному процесі регістрів ділового спілкування, які забезпечать письмову й усну комунікацію; соціолінгвістичної компетентності: здатності використовувати й перетворювати мовні одиниці відповідно до ситуації ділового спілкування, уміння монологічного і діалогічного мовлення; міжкультурної компетентності: розуміння й застосування прийнятих у країні конкретної іноземної мови, яка вивчається, культурних реалій, етики ділового спілкування; 2) розвиваючі: розвиток творчих здібностей, ініціативи, самостійності студентів, їх індивідуальності; розвиток комунікативнх здібностей, уміння працювати в команді, здатності формувати й аргументувати власну позицію по темі або інших проблемах; 3) виховні: розвиток міжкультурної сприйнятливості й такту, культури спілкування, самоповаги і поваги до людей інших національностей; формування адекватної оцінки студентом своїх вчинків, результатів діяльності; розвиток самоосвітнього потенціалу студентів. Провідною умовою оптимізації навчання студентів умінням іншомовного ділового спілкування є використання інтерактивних форм і методів роботи (мозкова атака, дискусія, бесіда, ділова гра, кейс-метод).
Посилання
Список використаної літератури
Nieto S. We speak in many tongues: Linguistic diversity and multicultural education. Washington, DC: National Education Association, 2002. 389 p.
Nelson P. Cross cultural communication. International Journal of Cross Cultural Management. 2004. No.4 (2). P.253-270.
Weed K Diaz-Rico L.T. The Crossсultural Language and Academic Development. New York: Allyn & Bacon, 2005. 334 p.
Olsen L. Learning English and Learning America. Theory into Practice. 2000. No.39. P.196-202.
Bartell K.H. American Business English. Michigan: The University Michigan Press, 2003. 147 р.
Bartosh O., Zinych T., Sadova A. Skills of foreign language business communication as an important factor of being a part of a global community. Proceedings of international conference ‒ Problems and perspectives of development of territorial communities in social sphere (Uzhhorod, 24.09.2021). Uzhhorod. RІК-У, 2021. P.9-13.
Hutchinson M. English for Special purposes. London: CUP, 2009. 246 p.
Byrn D. Communication Games. London: The British Council, 2008. 122 р.
References
Nieto, S. (2002). We speak in many tongues: Linguistic diversity and multicultural education. National Education Association.
Nelson, P. (2004). Cross cultural communication. International Journal of Cross Cultural Management, 4 (2), 253-270.
Weed, K., & Diaz-Rico, L.T. (2005). The Crossсultural Language and Academic Development. Allyn & Bacon.
Olsen, L. (2000). Learning English and Learning America. Theory into Practice,39, 196-202.
Bartell, K.H. (2003). American Business English. The University Michigan Press.
Bartosh, O., Zinych, T., & Sadova, A. (2021, September). Skills of foreign language business communication as an important factor of being a part of a global community. Proceedings of international conference ‒ Problems and perspectives of development of territorial communities in social sphere (pp.9-13). RIK‒У.
Hutchinson, M. (2009). English for Special purposes. CUP.
Byrn, D. (2008). Communication Games. The British Council.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).