ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.77-80

Ключові слова:

іншомовне спілкування; уміння; формування; метод.

Анотація

В статті розглядаються питання формування вмінь іншомовного ділового спілкування майбутніх фахівців. Підкреслюється, що сучасні широкі міжнаціональні звʼязки обумовили життєву необхідність володіння випускниками немовних ЗВО уміннями міжкультурного ділового спілкування. Мета статті – проаналізувати деякі особливості формування вмінь іншомовного ділового спілкування майбутніх фахівців. Методи дослідження: аналіз, синтез, конкретизація, узагальнення. Відзначається, що ефективне міжкультурне ділове спілкування передбачає, насамперед, вільне володіння іноземною мовою. У процесі навчання діловій іноземній мові вирішуються наступні завдання: 1) навчальні: формування лінгвістичної компетентності: оволодіння лексикою ділового спілкування найбільш загального призначення, специфічними лексико-граматичними зворотами й конструкціями, характерними для найбільш затребуваних у діловому світі й тому пріоритетних у навчальному процесі регістрів ділового спілкування, які забезпечать письмову й усну комунікацію; соціолінгвістичної компетентності: здатності використовувати й перетворювати мовні одиниці відповідно до ситуації ділового спілкування, уміння монологічного і діалогічного мовлення; міжкультурної компетентності: розуміння й застосування прийнятих у країні конкретної іноземної мови, яка вивчається, культурних реалій, етики ділового спілкування; 2) розвиваючі: розвиток творчих здібностей, ініціативи, самостійності студентів, їх індивідуальності; розвиток комунікативнх здібностей, уміння працювати в команді, здатності формувати й аргументувати власну позицію по темі або інших проблемах; 3) виховні: розвиток міжкультурної сприйнятливості й такту, культури спілкування, самоповаги і поваги до людей інших національностей; формування адекватної оцінки студентом своїх вчинків, результатів діяльності; розвиток самоосвітнього потенціалу студентів. Провідною умовою оптимізації навчання студентів умінням іншомовного ділового спілкування є використання інтерактивних форм і методів роботи (мозкова атака, дискусія, бесіда, ділова гра, кейс-метод).

Біографії авторів

Ірина Козубовська, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

доктор педагогічних наук, професор

Мирослава Бабинець , кафедра фінансів, обліку та оподаткування, Ужгородський торговельно-економічний інститут, м.Ужгород, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Список використаної літератури

Nieto S. We speak in many tongues: Linguistic diversity and multicultural education. Washington, DC: National Education Association, 2002. 389 p.

Nelson P. Cross cultural communication. International Journal of Cross Cultural Management. 2004. No.4 (2). P.253-270.

Weed K Diaz-Rico L.T. The Crossсultural Language and Academic Development. New York: Allyn & Bacon, 2005. 334 p.

Olsen L. Learning English and Learning America. Theory into Practice. 2000. No.39. P.196-202.

Bartell K.H. American Business English. Michigan: The University Michigan Press, 2003. 147 р.

Bartosh O., Zinych T., Sadova A. Skills of foreign language business communication as an important factor of being a part of a global community. Proceedings of international conference ‒ Problems and perspectives of development of territorial communities in social sphere (Uzhhorod, 24.09.2021). Uzhhorod. RІК-У, 2021. P.9-13.

Hutchinson M. English for Special purposes. London: CUP, 2009. 246 p.

Byrn D. Communication Games. London: The British Council, 2008. 122 р.

References

Nieto, S. (2002). We speak in many tongues: Linguistic diversity and multicultural education. National Education Association.

Nelson, P. (2004). Cross cultural communication. International Journal of Cross Cultural Management, 4 (2), 253-270.

Weed, K., & Diaz-Rico, L.T. (2005). The Crossсultural Language and Academic Development. Allyn & Bacon.

Olsen, L. (2000). Learning English and Learning America. Theory into Practice,39, 196-202.

Bartell, K.H. (2003). American Business English. The University Michigan Press.

Bartosh, O., Zinych, T., & Sadova, A. (2021, September). Skills of foreign language business communication as an important factor of being a part of a global community. Proceedings of international conference ‒ Problems and perspectives of development of territorial communities in social sphere (pp.9-13). RIK‒У.

Hutchinson, M. (2009). English for Special purposes. CUP.

Byrn, D. (2008). Communication Games. The British Council.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-19

Як цитувати

Козубовська, . І., & Бабинець , М. (2025). ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1(56), 77–80. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.77-80

Номер

Розділ

Статті