МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ЕЛЕКТРИЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.81-85

Ключові слова:

агротехнічний заклад вищої освіти, майбутні фахівці, моделювання, проєктування, освітній процес.

Анотація

Завданнями підвищення якості професійної підготовки фахівців в агротехнічному закладі вищої освіти визначається моделювання освітнього процесу. Мета дослідження: розкрити деякі аспекти моделювання процесу підготовки фахівців з електричної інженерії за допомогою смарт-технологій. За методологічну основу публікації взято такі загальнонаукові методи дослідження: аналіз власного досвіду роботи в галузі та науково-технічної літератури з метою з’ясування підходів до визначення сутності з проблем дослідження; вивчення офіційних сайтів виробників смарт-пристроїв; систематизації для упорядкування інформації щодо сучасних смарт-рішень; моделювання з метою формування програмних результатів навчання майбутнього фахівця електротехнічного профілю; практичне узагальнення для формування висновків роботи. У публікації розглядалися деякі аспекти моделювання процесу підготовки майбутніх фахівців у контексті проектування професійної діяльності. Зокрема, досліджувалося питання моделювання електротехнічних установок у виробничих приміщеннях сільськогосподарського призначення за допомогою сучасних прикладних програмних продуктів. Особлива увага звернена на безкоштовне програмне забезпечення для студентів Cisco Packet Tracer, що має широкий набір пристроїв, он-лайн візуалізацію обміну даними, можливість імітації реальних процесів у системах відновлюваної енергетики та дослідження їх інтеграції у розумні будинки та мікромережі. Загалом, дослідження підкреслює, що моделювання відтворює виробничий процес здобуття знань і сприяє суттєвому наближенню освітнього процесу до виробничої діяльності.

Біографії авторів

Любомир Колодійчук, кафедра електротехнологій та експлуатації енергообладнання, Відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів та природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут», м.Бережани, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Вадим Коваль, кафедра електричної інженерії, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м.Тернопіль, Україна

кандидат технічних наук, доцент

Мирослав Зінь, кафедра електричної інженерії, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м.Тернопіль, Україна

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Список використаної літератури

Алексов, С.В., Дідик, А.В. Перспективи впровадження системи «розумний дім» у заклади освіти. Трансформаційна економіка. 2023. Вип.2(02). С.5-9.

Брюханова Н.О. Основи педагогічного проектування в інженерно-педагогічній освіті: монографія. Харків: НТМТ, 2010. 438 с.

Бунько В.Я. Освітньо-професійна програма за спеціальністю 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка». Бережани: ВІКТ, 2023. 17 с.

Вітвицька С.С. Моделювання професійної підготовки фахівців в умовах євроінтеграційних процесів: монографія. Житомир: О.О.Євенок, 2019. 304 с.

Коваль М.С., Литвин А.В. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій: монографія. Львів: ЛДУБЖД, 2023. 396 с.

Колодійчук Л.С. Основні аспекти концепції проектування освітнього процесу підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю. Інноваційна педагогіка. 2019. Вип.11. С.73-76.

Липська Л.В. Використання smart-технологій у навчальному процесі професійно-технічних навчальних закладів. Теорія і методика професійної освіти. 2018. Вип.14. С.11-17.

Лучко Ю.І. Використання smart-технологій для реалізації професійної діяльності науково-педагогічних працівників. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2022. Вип.6 (354). С.48-55.

Мартинова, Р.Ю., Боднар С.В. Принципи педагогічного моделювання. Український Педагогічний журнал. 2021. Вип.2. С.51-60.

Про програму Cisco Packet Tracer. URL: https://rubydevelopers.org/t/cisco-packet-tracer/382.

Семенова А.В. Парадигмальне моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів: монографія. Одеса: Юридична література, 2015. 504 с.

References

Aleksov, S.V. & Didyk, A.V. (2023). Perspektyvy vprovadzhennia systemy «rozumnyi dim» u zaklady osvity [Prospects for implementing the «smart home» system in educational institutions]. Transformatsiina ekonomika, 2(02), 5-9. [in Ukrainian]

Briukhanova, N.O. (2010). Osnovy pedahohichnoho proektuvannia v inzhenerno-pedahohichnii osviti [Fundamentals of pedagogical design in engineering and pedagogical education]. NTMT. [in Ukrainian]

Bunko, V.Ya. (2023). Osvitno-profesiina prohrama za spetsialnistiu 141 «Elektroenerhetyka, elektrotekhnika ta elektromekhanika» [Educational and professional program in specialty 141 «Electrical power engineering, electrical engineering and electromechanics»]. VIKT. [in Ukrainian]

Vitvytska, S.S. (2019). Modeliuvannia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv [Modeling of professional training of specialists in the context of European integration processes]. O.O.Yevenok. [in Ukrainian]

Koval, M.S., & Lytvyn, A.V. (2023). Modeliuvannia pedahohichnoho protsesu ta psykholohichnoho suprovodu pidhotovky fakhivtsiv ryzykonebezpechnykh ta inshykh profesii [Modeling the pedagogical process and psychological support for the training of specialists in risky and other professions]. LDUBZhD. [in Ukrainian]

Kolodiichuk, L.S. (2019). Osnovni aspekty kontseptsii proektuvannia osvitnoho protsesu pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv elektrotekhnichnoho profiliu [Main aspects of the concept of designing the educational process for training future electrical engineering specialists]. Innovatsiina pedahohika, 1, 73–76. [in Ukrainian]

Lypska, L.V. (2018). Vykorystannia smart-tekhnolohii u navchalnomu protsesi profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [The use of smart technologies in the educational process of vocational and technical educational institutions]. Teoriia i metodyka profesiinoi osvit, 14, 11–17. [in Ukrainian]

Luchko, Yu.I. (2022). Vykorystannia smart-tekhnolohii dlia realizatsii profesiinoi diialnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv [Using smart technologies to implement professional activities of scientific and pedagogical workers]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 6 (354), 48-55. [in Ukrainian]

Martynova, R.Yu. & Bodnar, S.V. (2021). Pryntsypy pedahohichnoho modeliuvannia [Principles of pedagogical modeling]. Ukrainskyi Pedahohichnyi zhurnal, 2, 51–60. [in Ukrainian]

Pro prohramu Cisco Packet Tracer. URL: https://rubydevelopers.org/t/cisco-packet-tracer/382 [in Ukrainian]

Semenova, A.V. (2015). Paradyhmalne modeliuvannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv: monohrafiia [Paradigmatic modeling in professional training of future teachers: monograph]. Yurydychna literatura. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-19

Як цитувати

Колодійчук, Л., Коваль, В., & Зінь, . М. (2025). МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ЕЛЕКТРИЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1(56), 81–85. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.81-85

Номер

Розділ

Статті