МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.92-95Ключові слова:
співпраця, кооперативне навчання, освіта, педагогіка, психологія, інтелект.Анотація
Досліджено методичні основи впровадження технології кооперативного навчання в початковій школі, акцентовано увагу на її актуальності та ефективності в контексті освіти XXI століття. В епоху, коли наголошується на навчанні, орієнтованому на студента, кооперативне навчання є потужним педагогічним підходом, який сприяє залученню, незалежності та критичному мисленню. Актуальність дослідження полягає у зростанні потреби вчителів початкової школи в оволодінні не лише предметом, але й сучасними навчальними технологіями та інтерактивними методами, які підтримують середовище навчання у співпраці. Мета дослідження: вивчити, як стратегії кооперативного навчання можна ефективно інтегрувати в систему початкової освіти та визначити компетенції, необхідні вчителям для успішного застосування цих стратегій. Зокрема, розглядаються педагогічні, психологічні та інтелектуальні навички, які педагоги повинні розвивати, щоб направляти учнів у рамках кооперативного навчання. Для оцінки динаміки та результатів впровадження кооперативного навчання було застосовано якісну методологію, включаючи аналіз наукової літератури та методи спостереження в класі. Висновки показують, що студенти в умовах кооперативного навчання демонструють покращену академічну успішність, підвищену креативність і більшу мотивацію. Крім того, взаємодія вчителя та учня стає більш значущою та сприятливою, коли вона підкріплюється добре сформованою культурою співпраці. Отже, сприяння атмосфері співпраці в початковій освіті вимагає систематичної підтримки, включаючи професійний розвиток вчителів та інституційне заохочення інноваційних підходів до навчання. Створення такого середовища не тільки збагачує досвід навчання, але й готує молодших учнів до спільного вирішення проблем у майбутніх академічних і життєвих контекстах.
Посилання
Список використаної літератури
Azizova T., Jumamuratova G. Boshlang`ich ta`lim jarayonida hamkorlik texnologiyalari orqali darslarning samaradorligini oshirish yo`llari [Ways to increase the effectiveness of lessons through collaborative technologies in the primary education process]. Pedagogy of cooperation in improving the quality of education: international experience and modern approaches: materials of International scientific-practical conference (November 13, 2023). URL: https://doi.org/10.5281/ zenodo.10113280
Incheon Declaration / Education 2030: Towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all. World Education Forum (May 19–22, 2015, Incheon). Incheon, Republic of Korea, 2015. P.26.
Dilova N. Opportunities of pupils’ complex development on the bases of modernization the content of primary education. Eastern European Scientific Journal. 2017. Vol.1. URL: http://journale.auris-verlag.de/index.php/EESJ/article/view/738
Qosimova M.A. Boshlang‘ich sinflarda hamkorlikda o‘qitish asosida dars jarayonini tashkil va uni rivojlantirish imkoniyatlari [Organization and development opportunities of the lesson process based on collaborative teaching in primary classes. Pedagog Respublika Ilmiy Jurnal. 2023. Vol. 6, No. 11. P.93-98.
Yorboboyeva Mahliyo Muzaffar qizi, Qayumova Marjona Ulug’bek qizi. Hamkorlik pedagogikasi asosida ta’lim samaradorligini oshirish imkoniyatlari [Opportunities to Improve the Effectiveness of Education Based on Collaborative Pedagogy]. Actual issues of primary education: problems, solutions and development prospects: materials of International scientific and practical conference (April 26, 2024). URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.11052058
References
Tumaris, A., & Jumamuratova, G. (2023, November). Boshlang`ich ta`lim jarayonida hamkorlik texnologiyalari orqali darslarning samaradorligini oshirish yo`llari [Ways to increase the effectiveness of lessons through collaborative technologies in the primary education process]. Proceedings of International scientific-practical conference ‒ Pedagogy of cooperation in improving the quality of education: international experience and modern approaches. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.10113280 [in Uzbek].
Incheon Declaration / Education 2030: Towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all. World Education Forum (2015, May 19–22). Incheon, Republic of Korea.
Dilova N. (2017). Opportunities of pupils’ complex development on the bases of modernization the content of primary education. Eastern European Scientific Journal, 1. URL: http://journale.auris-verlag.de/index.php/EESJ/article/view/738.
Qosimova, M.A. (2023). Boshlang‘ich sinflarda hamkorlikda o‘qitish asosida dars jarayonini tashkil va uni rivojlantirish imkoniyatlari [Organization and development opportunities of the lesson process based on collaborative teaching in primary classes. Pedagog Respublika Ilmiy Jurnal, 6 (11), 93-98. [in Uzbek].
Yorboboyeva Mahliyo Muzaffar qizi, Qayumova Marjona Ulug’bek qizi. (2024, April). Hamkorlik pedagogikasi asosida ta’lim samaradorligini oshirish imkoniyatlari [Opportunities to improve the effectiveness of education based on collaborative pedagogy]. Proceedings of International conference ‒ Actual issues of primary education: problems, solutions and development prospects. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.11052058 [in Uzbek].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).