РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ СЕРЕДНІХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ГЕЙМІФІКОВАНИХ ОНЛАЙН ЗАВДАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.154-157Ключові слова:
гейміфікація, дистанційний урок, зацікавленість, учні, фізична культура.Анотація
Мета статті – встановити зміни показників координаційних здібностей учнів середніх класів та їх зацікавленості уроками фізичної культури під впливом гейміфікації дистанційного навчання. Методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури, опитування, педагогічне тестування (тест Бондаревського, визначення показнику динамічної рівноваги та влучність кидків м’яча у ціль), педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Впровадження гейміфікованих онлайн завдань під час уроків фізичної культури у дистанційному форматі призвело до підвищення зацікавленості учнів уроками на 36,16% в ЕГ1 та на 19,43% в ЕГ2. Достовірно (p˂0,05) покращились показники координаційних здібностей учнів ЕГ1: статична рівновага покращилась на 16,78%, динамічна рівновага 17,96%, влучність метання на 18,39%. Показники же рівноваги у ЕГ2 та КГ не зазнали статистично достовірних змін, хоча показники мали тенденцію до поліпшення. Висновок. Гейміфікація таких уроків позитивно впливає на зацікавленість учнів дистанційними уроками фізичної культури і на збільшення їх рухової активності.
Посилання
Список використаної літератури
Сороколіт Н.С. Чопик Р.В. Нормативно-програмне забезпечення фізичного виховання в умовах Нової української школи. Науковий Часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. 2023. № 5 (165). С.130-132.
Васильєва М., Романова І., Шеплякова І. Гейміфікація в підготовці соціальних працівників. Освітологічний дискурс. 2020. № 4 (31). С.97-114.
Колеснікова Т.І. Гейміфікація дистанційних уроків фізичної культури. Наука та освіта в дослідженнях молодих учених: V Міжнародна науково-практична конференція для студентів, аспірантів, докторантів, молодих учених (Харків, 16 травня 2024 р.). Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди. 2024. С.18-20.
Антонець В.Ф. Професійні функції викладача фізичного виховання. Актуальні проблеми розвитку освіти в сфері туризму, фізичної культури та спорту: матеріали VI Всеукраїнської науково-практичної конференції (Хмельницький, 21-22 березня 2023 р.). Хмельницький: ХГПА, 2023. С.114-117.
Дулібський А.В., Зьомко О.В., Дулібський А.А. Поєднання ігрового, змагального та комунікативного методів навчання грі у процесі спортивного відбору юних футболістів. Фізичне виховання та спорт. 2022. № 4. С.102-111.
Баженков Є.В., Бідний М.В., Ребрина А.А., Данільченко В.О., Коломоєць Г.А., Дутчак М.В. Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України, наказ від 22.08.2024 року № 1185. URL https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2024/Model.navch.prohr.5-9.klas-2024/fizkult-5-9-kl-bazhenkov-ta-in-22-08-2024.pdf
Носко М., Дорошенко Д., Носко Ю. Теоретичні аспекти проблеми розвитку витривалості та координації рухів в учнів старших класів. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. 2023. № 20 (176). С.37-43.
Науменко А. М. Методичні особливості формування та вдосконалення координаційних здібностей учнівської молоді. Science and society: modern trends in a changing world: the 7th International scientific and practical conference (Vienna, June 10-12, 2024). Austria: MDPC Publishing, 2024. С.327-332.
Спузяк В., Краснокутська А. Використання рухливих ігор для активізації учнів. Фізична культура і спорт. Виклики сучасності : збірник тез за результатами ІІІ науково-практичної конференції (Харків, 1-2 грудня 2023 року). Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди. 2023. С.45-46.
Цуранова О., Татаринцева Ю., Бившева Т., Погода О., Пушкар О. Методичні рекомендації щодо впровадження технологій гейміфікації в дистанційній освіті. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2022. № 4. С.159-164.
Макаревич О.О. Гейміфікація як невід’ємний чинник підвищення ефективності елементів дистанційного навчання. Young Scientist. Серія: Педагогічні науки. 2015. № 2 (17). С.275-277.
Карабін О.Й. Гейміфікація в освітньому процесі як засіб розвитку молодших школярів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 67. Т.1. С.44-47.
Кривуца І., Несен О. Рухливі ігри під час дистанційної форми проведення уроків фізичної культури. Фізична культура і спорт. Виклики сучасності: збірка тез доповідей ІІІ науково-практичної конференції Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди, 2023. С.114-120.
Nesen O., Klymenchenko V., Kryventsova I., Zavatska L., Tomanek M., Jagiello W. Interactive tasks as a means of theoretical training in physical education of students. Physical education of students. 2023. № 3. Р.104-110.
References
Sorokolit, N.S., Chopyk, R.V. (2023). Normatyvno-prohramne zabezpechennia fizychnoho vykhovannia v umovakh Novoi ukrainskoi shkoly [Normative-program provision of physical education under the conditions of the New Ukrainian School]. Naukovyi Chasopys NPU imeni M.P.Drahomanova, 5 (165), 130–132. [in Ukrainian].
Vasylieva, M., Romanova, I., & Shepliakova, I. (2020). Heimifikatsiia v pidhotovtsi sotsialnykh pratsivnykiv [Gamification of the preparation of social workers]. Osvitolohichnyi dyskurs, 4 (31), 97-114. [in Ukrainian].
Kolesnikova, T.I. (2016, May). Heimifikatsiia dystantsiinykh urokiv fizychnoi kultury [Gamification of distant physical education lessons]. Proceedings of scientific conference ‒ Nauka ta osvita v doslidzhenniakh molodykh uchenykh (pp.18-20). Kharkiv, KhNPU imeni H.S.Skovorody. [in Ukrainian].
Antonets, V.F. (2023, March). Profesiini funktsii vykladacha fizychnoho vykhovannia [Professional functions of teacher of physical education]. Proceedings of scientific conference ‒ Aktualni problemy rozvytku osvity v sferi turyzmu, fizychnoi kultury ta sportu (pp.114-117). Khmelnytskyi, Khmelnytskyi Humanitarian and Pedagogical Academy. [in Ukrainian].
Dulibskyi, A.V., Zomko, O.V., & Dulibskyi, A.A. (2022). Poiednannia ihrovoho, zmahalnoho ta komunikatyvnoho metodiv navchannia hri u protsesi sportyvnoho vidboru yunykh futbolistiv [Combination of game, competitive and communicative methods of teaching the game in the process of sports selection of young football players]. Fizychne vykhovannia ta sport, 4, 102-111. [in Ukrainian].
Bazhenkov, Ye.V., Bidnyi, M.V., Rebryna, A.A., Danilchenko, V.O., Kolomoiets, H.A., & Dutchak, M.V. (2024). Modelna navchalna prohrama «Fizychna kultura. 5-9 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program "Physical culture. 5-9 grades" for institutions of general secondary education]. Rekomendovano Ministerstvom osvity i nauky Ukrainy, nakaz vid 22.08.2024 roku №1185. URL https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2024/Model.navch.prohr.5-9.klas-2024/fizkult-5-9-kl-bazhenkov-ta-in-22-08-2024.pdf [in Ukrainian].
Nosko, M., Doroshenko, D., & Nosko, Yu. (2023). Teoretychni aspekty problemy rozvytku vytryvalosti ta koordynatsii rukhiv v uchniv starshykh klasiv [Theoretical aspects of the problem of developing endurance and coordination of movements in high school students]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T.H.Shevchenka, 20 (176), 37-43. [in Ukrainian].
Naumenko, A.M. (2024, June). Metodychni osoblyvosti formuvannia ta vdoskonalennia koordynatsiinykh zdibnostei uchnivskoi molodi [Methodological features of formation and improvement of coordination abilities of schoolchildren]. Proceedings of scientific conference ‒ Science and society: modern trends in a changing world (pp.327-332). Vienna, MDPC Publishing. [in Ukrainian].
Spuziak, V., & Krasnokutska, A. (2023, December). Vykorystannia rukhlyvykh ihor dlia aktyvizatsii uchniv [Using mobile games to activate students]. Proceedings of scientific conference ‒ Fizychna kultura i sport. Vyklyky suchasnosti (pp.45-46). Kharkiv, KhNPU imeni H.S.Skovorody. [in Ukrainian].
Tsuranova, O., Tataryntseva, Yu., Byvsheva, T., Pohoda, O., & Pushkar, O. (2022). Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia tekhnolohii heimifikatsii v dystantsiinii osviti [Methodological recommendations for the implementation of gamification technologies in distance education]. Acta Paedagogisa Volynienses, 4, 159-164. [in Ukrainian].
Makarevych, O.O. (2015). Heimifikatsiia yak nevid’iemnyi chynnyk pidvyshchennia efektyvnosti elementiv dystantsiinoho navchannia [Gamification as an integral factor in increasing the effectiveness of distant learning elements]. Young Scientist. Series: Pedahohichni nauky, 2 (17), 275-277. [in Ukrainian].
Karabin, O.Y. (2019). Heimifikatsiia v osvitnomu protsesi yak zasib rozvytku molodshykh shkoliariv [Gamification in the educational process as a means of development of younger students]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 67 (1), 44-47. [in Ukrainian].
Kryvutsa, I., & Nesen, O. (2023). Rukhlyvi ihry pid chas dystantsiinoi formy provedennia urokiv fizychnoi kultury [Mobile games during the remote form of conducting physical education lessons]. Proceedings of scientific conference ‒ Fizychna kultura i sport. Vyklyky suchasnosti (pp.114-120). Kharkiv, KhNPU imeni H.S.Skovorody. [in Ukrainian].
Nesen, O., Klymenchenko, V., Kryventsova, I., Zavatska, L., Tomanek, M., & Jagiello, W. (2023). Interactive tasks as a means of theoretical training in physical education of students. Physical education of students, 3, 104-110.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).