РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ СЕРЕДНІХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ГЕЙМІФІКОВАНИХ ОНЛАЙН ЗАВДАНЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.154-157

Ключові слова:

гейміфікація, дистанційний урок, зацікавленість, учні, фізична культура.

Анотація

Мета статті – встановити зміни показників координаційних здібностей учнів середніх класів та їх зацікавленості уроками фізичної культури під впливом гейміфікації дистанційного навчання. Методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури, опитування, педагогічне тестування (тест Бондаревського, визначення показнику динамічної рівноваги та влучність кидків м’яча у ціль), педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Впровадження гейміфікованих онлайн завдань під час уроків фізичної культури у дистанційному форматі призвело до підвищення зацікавленості учнів уроками на 36,16% в ЕГ1 та на 19,43% в ЕГ2. Достовірно (p˂0,05) покращились показники координаційних здібностей учнів ЕГ1: статична рівновага покращилась на 16,78%, динамічна рівновага 17,96%, влучність метання на 18,39%. Показники же рівноваги у ЕГ2 та КГ не зазнали статистично достовірних змін, хоча показники мали тенденцію до поліпшення. Висновок. Гейміфікація таких уроків позитивно впливає на зацікавленість учнів дистанційними уроками фізичної культури і на збільшення їх рухової активності.

Біографії авторів

Олена Несен, кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, м.Харків, Україна

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент

Вікторія Клименченко, кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, м.Харків, Україна

старший викладач

Вікторія Спузяк, кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, м.Харків, Україна

старший викладач

Посилання

Список використаної літератури

Сороколіт Н.С. Чопик Р.В. Нормативно-програмне забезпечення фізичного виховання в умовах Нової української школи. Науковий Часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. 2023. № 5 (165). С.130-132.

Васильєва М., Романова І., Шеплякова І. Гейміфікація в підготовці соціальних працівників. Освітологічний дискурс. 2020. № 4 (31). С.97-114.

Колеснікова Т.І. Гейміфікація дистанційних уроків фізичної культури. Наука та освіта в дослідженнях молодих учених: V Міжнародна науково-практична конференція для студентів, аспірантів, докторантів, молодих учених (Харків, 16 травня 2024 р.). Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди. 2024. С.18-20.

Антонець В.Ф. Професійні функції викладача фізичного виховання. Актуальні проблеми розвитку освіти в сфері туризму, фізичної культури та спорту: матеріали VI Всеукраїнської науково-практичної конференції (Хмельницький, 21-22 березня 2023 р.). Хмельницький: ХГПА, 2023. С.114-117.

Дулібський А.В., Зьомко О.В., Дулібський А.А. Поєднання ігрового, змагального та комунікативного методів навчання грі у процесі спортивного відбору юних футболістів. Фізичне виховання та спорт. 2022. № 4. С.102-111.

Баженков Є.В., Бідний М.В., Ребрина А.А., Данільченко В.О., Коломоєць Г.А., Дутчак М.В. Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України, наказ від 22.08.2024 року № 1185. URL https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2024/Model.navch.prohr.5-9.klas-2024/fizkult-5-9-kl-bazhenkov-ta-in-22-08-2024.pdf

Носко М., Дорошенко Д., Носко Ю. Теоретичні аспекти проблеми розвитку витривалості та координації рухів в учнів старших класів. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. 2023. № 20 (176). С.37-43.

Науменко А. М. Методичні особливості формування та вдосконалення координаційних здібностей учнівської молоді. Science and society: modern trends in a changing world: the 7th International scientific and practical conference (Vienna, June 10-12, 2024). Austria: MDPC Publishing, 2024. С.327-332.

Спузяк В., Краснокутська А. Використання рухливих ігор для активізації учнів. Фізична культура і спорт. Виклики сучасності : збірник тез за результатами ІІІ науково-практичної конференції (Харків, 1-2 грудня 2023 року). Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди. 2023. С.45-46.

Цуранова О., Татаринцева Ю., Бившева Т., Погода О., Пушкар О. Методичні рекомендації щодо впровадження технологій гейміфікації в дистанційній освіті. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2022. № 4. С.159-164.

Макаревич О.О. Гейміфікація як невід’ємний чинник підвищення ефективності елементів дистанційного навчання. Young Scientist. Серія: Педагогічні науки. 2015. № 2 (17). С.275-277.

Карабін О.Й. Гейміфікація в освітньому процесі як засіб розвитку молодших школярів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 67. Т.1. С.44-47.

Кривуца І., Несен О. Рухливі ігри під час дистанційної форми проведення уроків фізичної культури. Фізична культура і спорт. Виклики сучасності: збірка тез доповідей ІІІ науково-практичної конференції Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди, 2023. С.114-120.

Nesen O., Klymenchenko V., Kryventsova I., Zavatska L., Tomanek M., Jagiello W. Interactive tasks as a means of theoretical training in physical education of students. Physical education of students. 2023. № 3. Р.104-110.

References

Sorokolit, N.S., Chopyk, R.V. (2023). Normatyvno-prohramne zabezpechennia fizychnoho vykhovannia v umovakh Novoi ukrainskoi shkoly [Normative-program provision of physical education under the conditions of the New Ukrainian School]. Naukovyi Chasopys NPU imeni M.P.Drahomanova, 5 (165), 130–132. [in Ukrainian].

Vasylieva, M., Romanova, I., & Shepliakova, I. (2020). Heimifikatsiia v pidhotovtsi sotsialnykh pratsivnykiv [Gamification of the preparation of social workers]. Osvitolohichnyi dyskurs, 4 (31), 97-114. [in Ukrainian].

Kolesnikova, T.I. (2016, May). Heimifikatsiia dystantsiinykh urokiv fizychnoi kultury [Gamification of distant physical education lessons]. Proceedings of scientific conference ‒ Nauka ta osvita v doslidzhenniakh molodykh uchenykh (pp.18-20). Kharkiv, KhNPU imeni H.S.Skovorody. [in Ukrainian].

Antonets, V.F. (2023, March). Profesiini funktsii vykladacha fizychnoho vykhovannia [Professional functions of teacher of physical education]. Proceedings of scientific conference ‒ Aktualni problemy rozvytku osvity v sferi turyzmu, fizychnoi kultury ta sportu (pp.114-117). Khmelnytskyi, Khmelnytskyi Humanitarian and Pedagogical Academy. [in Ukrainian].

Dulibskyi, A.V., Zomko, O.V., & Dulibskyi, A.A. (2022). Poiednannia ihrovoho, zmahalnoho ta komunikatyvnoho metodiv navchannia hri u protsesi sportyvnoho vidboru yunykh futbolistiv [Combination of game, competitive and communicative methods of teaching the game in the process of sports selection of young football players]. Fizychne vykhovannia ta sport, 4, 102-111. [in Ukrainian].

Bazhenkov, Ye.V., Bidnyi, M.V., Rebryna, A.A., Danilchenko, V.O., Kolomoiets, H.A., & Dutchak, M.V. (2024). Modelna navchalna prohrama «Fizychna kultura. 5-9 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program "Physical culture. 5-9 grades" for institutions of general secondary education]. Rekomendovano Ministerstvom osvity i nauky Ukrainy, nakaz vid 22.08.2024 roku №1185. URL https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2024/Model.navch.prohr.5-9.klas-2024/fizkult-5-9-kl-bazhenkov-ta-in-22-08-2024.pdf [in Ukrainian].

Nosko, M., Doroshenko, D., & Nosko, Yu. (2023). Teoretychni aspekty problemy rozvytku vytryvalosti ta koordynatsii rukhiv v uchniv starshykh klasiv [Theoretical aspects of the problem of developing endurance and coordination of movements in high school students]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T.H.Shevchenka, 20 (176), 37-43. [in Ukrainian].

Naumenko, A.M. (2024, June). Metodychni osoblyvosti formuvannia ta vdoskonalennia koordynatsiinykh zdibnostei uchnivskoi molodi [Methodological features of formation and improvement of coordination abilities of schoolchildren]. Proceedings of scientific conference ‒ Science and society: modern trends in a changing world (pp.327-332). Vienna, MDPC Publishing. [in Ukrainian].

Spuziak, V., & Krasnokutska, A. (2023, December). Vykorystannia rukhlyvykh ihor dlia aktyvizatsii uchniv [Using mobile games to activate students]. Proceedings of scientific conference ‒ Fizychna kultura i sport. Vyklyky suchasnosti (pp.45-46). Kharkiv, KhNPU imeni H.S.Skovorody. [in Ukrainian].

Tsuranova, O., Tataryntseva, Yu., Byvsheva, T., Pohoda, O., & Pushkar, O. (2022). Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia tekhnolohii heimifikatsii v dystantsiinii osviti [Methodological recommendations for the implementation of gamification technologies in distance education]. Acta Paedagogisa Volynienses, 4, 159-164. [in Ukrainian].

Makarevych, O.O. (2015). Heimifikatsiia yak nevid’iemnyi chynnyk pidvyshchennia efektyvnosti elementiv dystantsiinoho navchannia [Gamification as an integral factor in increasing the effectiveness of distant learning elements]. Young Scientist. Series: Pedahohichni nauky, 2 (17), 275-277. [in Ukrainian].

Karabin, O.Y. (2019). Heimifikatsiia v osvitnomu protsesi yak zasib rozvytku molodshykh shkoliariv [Gamification in the educational process as a means of development of younger students]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 67 (1), 44-47. [in Ukrainian].

Kryvutsa, I., & Nesen, O. (2023). Rukhlyvi ihry pid chas dystantsiinoi formy provedennia urokiv fizychnoi kultury [Mobile games during the remote form of conducting physical education lessons]. Proceedings of scientific conference ‒ Fizychna kultura i sport. Vyklyky suchasnosti (pp.114-120). Kharkiv, KhNPU imeni H.S.Skovorody. [in Ukrainian].

Nesen, O., Klymenchenko, V., Kryventsova, I., Zavatska, L., Tomanek, M., & Jagiello, W. (2023). Interactive tasks as a means of theoretical training in physical education of students. Physical education of students, 3, 104-110.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-19

Як цитувати

Несен, . О., Клименченко, . В., & Спузяк, В. (2025). РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ СЕРЕДНІХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ГЕЙМІФІКОВАНИХ ОНЛАЙН ЗАВДАНЬ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1(56), 154–157. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.154-157

Номер

Розділ

Статті