ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ МІЖНАРОДНОЇ ЕКОНОМІКИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У НІМЕЧЧИНІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.168-171Ключові слова:
міжкультурна компетентність, міжнародна економіка, професійна підготовка, майбутні магістри з міжнародної економіки, організаційно-педагогічні умови.Анотація
Мета статті ‒ дослідження формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічного профілю через аналіз міжнародних ініціатив, нормативно-правових засад міжкультурного діалогу та вивчення інтеграції міжкультурної складової у магістерські програми німецьких університетів. Методологія: аналіз спеціалізованої літератури, міжнародних ініціатив та документів, законодавства, порівняльний аналіз освітніх програм. Наукова новизна полягає в аналізі досвіду формування міжкультурної компетентності майбутніх магістрів зовнішньоекономічного профілю у ЗВО Німеччини. Визначено, що міжкультурна компетентність є ключовою складовою професійної підготовки фахівців у глобалізованому світі, що підтверджується міжнародними ініціативами та документами. Аналіз магістерських програм німецьких університетів (Фуртванген, Гайльбронн, Пассау) свідчить, що міжкультурна складова є важливим елементом професійної підготовки магістрів зовнішньоекономічного профілю у закладах вищої освіти. Програми поєднують теоретичну та практичну підготовку, спрямовану на розвиток міжкультурної комунікації, менеджменту та мовних навичок, сприяють професійній підготовці фахівців, здатних працювати в багатокультурному середовищі, відповідаючи вимогам сучасного ринку праці. Прогресивні ідеї досвіду німецької вищої освіти можуть бути корисними для адаптації в освітніх системах інших країн, зокрема України.
Посилання
Список використаної літератури
Конвенція про охорону та заохочення розмаїття форм культурного самовираження: міжнародний документ, ухвалений Генеральною конференцією ЮНЕСКО 20.10.2005 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/952_007#Text (дата звернення: 22.12.2024).
Bundesausbildungsförderungsgesetz, BAföG. URL: https://www.gesetze-im-internet.de/bafoeg/ (дата звернення: 22.12.2024).
European agenda for culture. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52018DC0267 (Дата звернення: 22.12.2024).
Grundgesetz für die Bundesrepublik Deutschland. URL: https://www.gesetze-im-internet.de/gg/BJNR000010949.html (22.12.2024).
Hochschulrahmengesetz, HRG. URL: https://www.gesetze-im-internet.de/hrg/index.html (дата звернення: 22.12.2024).
International Business and Intercultural Managementю Heilbronn University of Applied Sciences. URL: https://www.hs-heilbronn.de/en/international-business-and-intercultural-management (дата звернення: 22.12.2024).
International Economics, Business & Cultural Diplomacy. Hochschule Furtwangen University. URL: https://www.hs-furtwangen.de/en/studying-future/programmes/international-economics-business-cultural-diplomacy-ebcd (дата звернення: 22.12.2024).
M.A. International Cultural and Business Studies. University of Passau. URL: https://www.uni-passau.de/en/ma-icbs (дата звернення: 22.12.2024).
Ukraine Support Trackerю Kiel Institute for the World Economy. URL: https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker (дата звернення: 22.12.2024).
White Paper on Intercultural Dialogue: Living Together as Equals in Dignity. Council of Europe. URL: https://www.coe.int/t/dg4/intercultural/source/white%20paper_final_revised_en.pdf (дата звернення: 22.12.2024).
References
UNESCO. (2005, October 20). Convention on the protection and promotion of the diversity of cultural expressions. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/952_007#Text [in Ukrainian]
Bundesministerium für Bildung und Forschung. (n.d.). Bundesausbildungsförderungsgesetz (BAföG). URL: https://www.gesetze-im-internet.de/bafoeg/
European Union. (2018). European agenda for culture. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52018DC0267
Federal Republic of Germany. (1949). Grundgesetz für die Bundesrepublik Deutschland [Basic Law for the Federal Republic of Germany]. URL: https://www.gesetze-im-internet.de/gg/BJNR000010949.html
Bundesministerium für Bildung und Forschung. (n.d.). Hochschulrahmengesetz (HRG) [Higher Education Framework Act]. URL: https://www.gesetze-im-internet.de/hrg/index.html
Heilbronn University of Applied Sciences. (n.d.). International business and intercultural management [Master’s program description]. URL: https://www.hs-heilbronn.de/en/international-business-and-intercultural-management
Hochschule Furtwangen University. (n.d.). International economics, business & cultural diplomacy [Master’s program description]. URL: https://www.hs-furtwangen.de/en/studying-future/programmes/international-economics-business-cultural-diplomacy-ebcd
University of Passau. (n.d.). M.A. international cultural and business studies [Master’s program description]. URL: https://www.uni-passau.de/en/ma-icbs
Kiel Institute for the World Economy. (n.d.). Ukraine support tracker. URL: https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker
Council of Europe. (2008). White paper on intercultural dialogue: Living together as equals in dignity. URL: https://www.coe.int/t/dg4/intercultural/source/white%20paper_final_revised_en.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.