ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО ОСОБОВОГО СКЛАДУ В КУРСІ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)»
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.172-176Ключові слова:
фахова передвища освіта, писемне ділове мовлення, кадрова діяльність, документи щодо особового складу.Анотація
Мовна підготовка в закладах фахової передвищої освіти включає формування умінь і навичок здобувачів освіти оформлювати документи різного призначення. Актуальність проблеми зумовлена необхідністю впровадження дієвих форм роботи у процесі вивчення теми «Укладання документів щодо особового складу». Мета статті: описати систему роботи з вивчення документів щодо особового складу задля формування практичних умінь і навичок здобувачів освіти укладати ділові папери цієї групи. Методи дослідження: аналіз і синтез наукової літератури (для з’ясування стану розробленості питання), теоретичне узагальнення (для формулювання підсумкових положень та висновків). У статті розкрито загальні особливості резюме, заяви, наказу щодо особового складу, автобіографії та характеристики. Задля формування умінь і навичок здобувачів освіти укладати означені ділові папери запропоновано систему різноманітних завдань, а саме: розкриття змісту понять за поданими визначеннями; вибір нормативного варіанта вживання слова в текстах документів щодо особового складу; редагування стійких конструкцій, що використовуються в ділових паперах цієї групи; продовження поданих речень; виправлення помилок, спричинених порушенням стилістичної та орфографічної норми; встановлення виду документа за поданими ознаками; складання формулярів-зразків документів; складання тексту документа за вказаними даними.
Посилання
Список використаної літератури
Українська мова за професійним спрямуванням. Навчальна програма для закладів фахової передвищої освіти, що здійснюють підготовку фахових молодших бакалаврів / Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», 2022. 15 с.
Здіховська Т. В., Данилюк О. К. Українська мова (за професійним спрямуванням) : конспект лекцій. Луцьк: ПП Іванюк, 2023. 107 с.
Голоюх Л. В. Українська мова за професійним спрямуванням: навч. посіб. Луцьк, 2022. 192 с.
Шевчук С. Українська мова за професійним спрямуванням: підручник. Київ: Алерта, 2023. 536 с.
Гуменюк І. Методичний супровід як визначальний чинник реалізації експериментальної моделі навчання. Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура: зб. наук. праць / за заг. ред. О.В.Ковтун. Київ, 2021. С.100–105.
References
Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam. Navchalna prohrama dlia zakladiv fakhovoi peredvyshchoi osvity, shcho zdiisniuiut pidhotovku fakhovykh molodshykh bakalavriv [Ukrainian Language for Professional Purposes. Curriculum for Higher Vocational Education Institutions Preparing Junior Bachelor Professionals] (2022). Institute for the Modernization of Education Content. [in Ukrainian].
Zdikhovska, T.V., & Danyliuk, O.K. (2023). Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam) [Ukrainian language for professional purposes]. Ivanyuk. [in Ukrainian].
Holoiukh, L.V. (2022). Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam [Ukrainian language for professional purposes]. Lutsk. [in Ukrainian].
Shevchuk, S. (2023). Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam [Ukrainian language for professional purposes]. Alerta. [in Ukrainian].
Humeniuk, I. (2021). Metodychnyi suprovid yak vyznachalnyi chynnyk realizatsii eksperymentalnoi modeli navchannia [Methodological Support as a Determining Factor in the Implementation of the Experimental Learning Model]. Overcoming Language and Communication Barriers: Education, Science, Culture, 100–105. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.