ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО ОСОБОВОГО СКЛАДУ В КУРСІ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.172-176

Ключові слова:

фахова передвища освіта, писемне ділове мовлення, кадрова діяльність, документи щодо особового складу.

Анотація

Мовна підготовка в закладах фахової передвищої освіти включає формування умінь і навичок здобувачів освіти оформлювати документи різного призначення. Актуальність проблеми зумовлена необхідністю впровадження дієвих форм роботи у процесі вивчення теми «Укладання документів щодо особового складу». Мета статті: описати систему роботи з вивчення документів щодо особового складу задля формування практичних умінь і навичок здобувачів освіти укладати ділові папери цієї групи. Методи дослідження: аналіз і синтез наукової літератури (для з’ясування стану розробленості питання), теоретичне узагальнення (для формулювання підсумкових положень та висновків). У статті розкрито загальні особливості резюме, заяви, наказу щодо особового складу, автобіографії та характеристики. Задля формування умінь і навичок здобувачів освіти укладати означені ділові папери запропоновано систему різноманітних завдань, а саме: розкриття змісту понять за поданими визначеннями; вибір нормативного варіанта вживання слова в текстах документів щодо особового складу; редагування стійких конструкцій, що використовуються в ділових паперах цієї групи; продовження поданих речень; виправлення помилок, спричинених порушенням стилістичної та орфографічної норми; встановлення виду документа за поданими ознаками; складання формулярів-зразків документів; складання тексту документа за вказаними даними.

Біографія автора

Олена Пасічна, циклова комісія філологічних та природничих дисциплін, Криворізький фаховий коледж Державного некомерційного підприємства «Державний університет «Київський авіаційний інститут», м.Кривий Ріг, Україна

кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

Список використаної літератури

Українська мова за професійним спрямуванням. Навчальна програма для закладів фахової передвищої освіти, що здійснюють підготовку фахових молодших бакалаврів / Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», 2022. 15 с.

Здіховська Т. В., Данилюк О. К. Українська мова (за професійним спрямуванням) : конспект лекцій. Луцьк: ПП Іванюк, 2023. 107 с.

Голоюх Л. В. Українська мова за професійним спрямуванням: навч. посіб. Луцьк, 2022. 192 с.

Шевчук С. Українська мова за професійним спрямуванням: підручник. Київ: Алерта, 2023. 536 с.

Гуменюк І. Методичний супровід як визначальний чинник реалізації експериментальної моделі навчання. Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура: зб. наук. праць / за заг. ред. О.В.Ковтун. Київ, 2021. С.100–105.

References

Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam. Navchalna prohrama dlia zakladiv fakhovoi peredvyshchoi osvity, shcho zdiisniuiut pidhotovku fakhovykh molodshykh bakalavriv [Ukrainian Language for Professional Purposes. Curriculum for Higher Vocational Education Institutions Preparing Junior Bachelor Professionals] (2022). Institute for the Modernization of Education Content. [in Ukrainian].

Zdikhovska, T.V., & Danyliuk, O.K. (2023). Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam) [Ukrainian language for professional purposes]. Ivanyuk. [in Ukrainian].

Holoiukh, L.V. (2022). Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam [Ukrainian language for professional purposes]. Lutsk. [in Ukrainian].

Shevchuk, S. (2023). Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam [Ukrainian language for professional purposes]. Alerta. [in Ukrainian].

Humeniuk, I. (2021). Metodychnyi suprovid yak vyznachalnyi chynnyk realizatsii eksperymentalnoi modeli navchannia [Methodological Support as a Determining Factor in the Implementation of the Experimental Learning Model]. Overcoming Language and Communication Barriers: Education, Science, Culture, 100–105. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Як цитувати

Пасічна, . О. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО ОСОБОВОГО СКЛАДУ В КУРСІ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)». Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1(56), 172–176. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.172-176

Номер

Розділ

Статті