ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК СТУДЕНТІВ – МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ (ПРАКТИЧНІ КЕЙСИ КАФЕДРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ ПРОЦЕСАМИ ДНІПРОВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕСЯ ГОНЧАРА)
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.217-222Ключові слова:
соціальна робота, професіоналізм, компетентність, практика, освіта.Анотація
Практична підготовка професійних та кваліфікованих фахівців в галузі соціальної сфери є запорукою повоєнного відновлення громад та однією із умов надання якісних соціальних послуг для людей, які постраждалі від наслідків повномасштабного вторгнення. Метою статті є аналіз практичних інструментів професійного розвитку майбутніх фахівців соціальної сфери. Автор використовує особистісно-орієнтовані, ситуаційні, психоедукаційні методи для професійного розвитку майбутніх соціальних працівників для вдосконалення їх компетенцій та практичних навичок. Описові та аналітичні методи мають пріоритет у вивченні структурних елементів теоретико-аналітичної схеми розвитку професійних компетенцій майбутніх фахівців соціальної сфери. Робота досліджує теоретичні підходи, які обґрунтовують необхідність поєднання теорії та практики у підготовці майбутніх соціальних працівників. Висвітлено практичні кейси навчання студентів кафедри соціальної роботи та управління соціальними процесами Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара на основі Теоретико-аналітичної схеми професійного розвитку майбутніх фахівців соціальної сфери. Подано приклади ознайомчих візитів, лекцій, тренінгів та успішні соціальні практики взаємодії з міжнародними гуманітарними організаціями, неурядовими організаціями та благодійними фондами, державними установами. Розкрито ефективні технології розвитку професійних навичок соціальних працівників.
Посилання
Список використаної літератури
Lishman, J. Communication in social work. Macmillan Education UK. 2009. 240 p.
Budayová Z, Svoboda M., Kóša M, Tudose C., Molchanova I. Lifelong learning and development for social workers. Journal of Education Culture and Society. 2022. No 2. P.359-368
Gregory M., Cook L., Butt T., Shakespeare, J. Practice education in social work: A scoping review of existing research. Social Work Education. URL: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/02615479.2024.2448478?needAccess=true
Столярик О., Семигіна Т. Інтеграція компетентності самопіклування в освітні програми підготовки соціальних працівників: шлях до професійної стійкості. Педагогічна академія: наукові записки. Серія: Професійна освіта. 2025. No 14. URL: https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/562/447
References
Lishman, J. (2009). Communication in social work. Macmillan Education.
Budayová, Z., Svoboda, M., Kóša, M., Tudose, C., & Molchanova, I. (2022). Lifelong learning and development for social workers. Journal of Education Culture and Society, 2, 359-368.
Gregory, M., Cook, L., Butt, T., & Shakespeare, J. (2025). Practice education in social work: A scoping review of existing research. Social Work Education. URL: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/02615479.2024.2448478?needAccess=true
Stoliaryk, O., & Semyhina, T. (2025). Intehratsiia kompetentnosti samopikluvannia v osvitni prohramy pidhotovky sotsialnykh pratsivnykiv: shliakh do profesiinoi stiikosti [Integration of Self-Care Competence into Social Work Educational Programs: A Path to Professional Resilience]. Pedahohichna akademiia: naukovi zapysky. Seriia: Profesiina osvita [Pedagogical Academy: scientific notes. Series Professional education.], 14, URL: https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/562/447 [In Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).