ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК СТУДЕНТІВ – МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ (ПРАКТИЧНІ КЕЙСИ КАФЕДРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ ПРОЦЕСАМИ ДНІПРОВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕСЯ ГОНЧАРА)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.217-222

Ключові слова:

соціальна робота, професіоналізм, компетентність, практика, освіта.

Анотація

Практична підготовка професійних та кваліфікованих фахівців в галузі соціальної сфери є запорукою повоєнного відновлення громад та однією із умов надання якісних соціальних послуг для людей, які постраждалі від наслідків повномасштабного вторгнення. Метою статті є аналіз практичних інструментів професійного розвитку майбутніх фахівців соціальної сфери. Автор використовує особистісно-орієнтовані, ситуаційні, психоедукаційні методи для професійного розвитку майбутніх соціальних працівників для вдосконалення їх компетенцій та практичних навичок. Описові та аналітичні методи мають пріоритет у вивченні структурних елементів теоретико-аналітичної схеми розвитку професійних компетенцій майбутніх фахівців соціальної сфери. Робота досліджує теоретичні підходи, які обґрунтовують необхідність поєднання теорії та практики у підготовці майбутніх соціальних працівників. Висвітлено практичні кейси навчання студентів кафедри соціальної роботи та управління соціальними процесами Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара на основі Теоретико-аналітичної схеми професійного розвитку майбутніх фахівців соціальної сфери. Подано приклади ознайомчих візитів, лекцій, тренінгів та успішні соціальні практики взаємодії з міжнародними гуманітарними організаціями, неурядовими організаціями та благодійними фондами, державними установами. Розкрито ефективні технології розвитку професійних навичок соціальних працівників.

Біографія автора

Аліна Солнишкіна, кафедра соціальної роботи та управління соціальними процесами, факультет медичних технологій діагностики та реабілітації, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, м.Дніпро, Україна

кандидатка соціологічних наук

Посилання

Список використаної літератури

Lishman, J. Communication in social work. Macmillan Education UK. 2009. 240 p.

Budayová Z, Svoboda M., Kóša M, Tudose C., Molchanova I. Lifelong learning and development for social workers. Journal of Education Culture and Society. 2022. No 2. P.359-368

Gregory M., Cook L., Butt T., Shakespeare, J. Practice education in social work: A scoping review of existing research. Social Work Education. URL: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/02615479.2024.2448478?needAccess=true

Столярик О., Семигіна Т. Інтеграція компетентності самопіклування в освітні програми підготовки соціальних працівників: шлях до професійної стійкості. Педагогічна академія: наукові записки. Серія: Професійна освіта. 2025. No 14. URL: https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/562/447

References

Lishman, J. (2009). Communication in social work. Macmillan Education.

Budayová, Z., Svoboda, M., Kóša, M., Tudose, C., & Molchanova, I. (2022). Lifelong learning and development for social workers. Journal of Education Culture and Society, 2, 359-368.

Gregory, M., Cook, L., Butt, T., & Shakespeare, J. (2025). Practice education in social work: A scoping review of existing research. Social Work Education. URL: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/02615479.2024.2448478?needAccess=true

Stoliaryk, O., & Semyhina, T. (2025). Intehratsiia kompetentnosti samopikluvannia v osvitni prohramy pidhotovky sotsialnykh pratsivnykiv: shliakh do profesiinoi stiikosti [Integration of Self-Care Competence into Social Work Educational Programs: A Path to Professional Resilience]. Pedahohichna akademiia: naukovi zapysky. Seriia: Profesiina osvita [Pedagogical Academy: scientific notes. Series Professional education.], 14, URL: https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/562/447 [In Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Як цитувати

Солнишкіна, А. (2025). ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК СТУДЕНТІВ – МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ (ПРАКТИЧНІ КЕЙСИ КАФЕДРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ ПРОЦЕСАМИ ДНІПРОВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕСЯ ГОНЧАРА). Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1(56), 217–222. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.217-222

Номер

Розділ

Статті