ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я В СИСТЕМІ БЕЗПЕРЕРВНОГО РОЗВИТКУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПОЛЬЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.274-277

Ключові слова:

майбутні фахівці охорони здоров’я, вища освіта, безперервний професійний розвиток, професійне вдосконалення, європейські стандарти.

Анотація

Актуальність даної проблеми полягає в аналізі закордонного досвіду професійної підготовки майбутніх фахівців охорони здоров’я в закладах вищої та освіти. Описано основні принципи, методи та підходи, що застосовуються у міжнародній практиці для підготовки медичних кадрів. Зокрема, акцентується увага на ефективних моделях навчання, таких як використання симуляційних технологій, малих груп та інтерактивних методик, що значно підвищують рівень практичних навичок у медичних працівників. Метою статті є вивчення професійної підготовки майбутніх фахівців охорони здоров’я в системі безперервного розвитку в закладах вищої освіти в Польщі. Методи дослідження: емпіричні (спостереження та порівняння), методи теоретичного дослідження (ретроспективний аналіз), статистичні методи дослідження. Аналізується тенденція міграції медичних кадрів та їх прагнення до професійного вдосконалення, що підкреслює важливість створення сприятливих умов для медиків в Україні. У закордонних навчальних закладах значну увагу приділяють поєднанню теоретичних знань із практичними навичками, що дозволяє студентам набувати реального досвіду у клінічній практиці під керівництвом досвідчених наставників. Використання модульної системи навчання в багатьох університетах сприяє інтеграції різних дисциплін і спеціалізацій, що дає змогу майбутнім медичним фахівцям швидко реагувати на зміни в галузі охорони здоров’я. Підвищення кваліфікації медичних працівників є обов’язковим і включає курси післядипломної освіти, сертифікаційні веб-заходи, стажування та участь у конференціях. Закордонні програми мають міжнародну спрямованість, що сприяє розвитку глобального медичного досвіду і обміну знаннями. Впровадження новітніх технологій, таких як симуляційне і дистанційне навчання, а також інтерактивні платформи, дозволяє створювати безпечне середовище для навчання складним медичним маніпуляціям. Закордонні навчальні заклади дотримуються міжнародних стандартів, що забезпечує високий рівень медичної освіти та акредитацію програм в міжнародних організаціях. Індивідуалізований підхід до навчання дозволяє здобувачам освіти отримувати знання, що відповідають їхнім кар’єрним цілям і спеціалізації.

Біографія автора

Марія Шостацька

доктор філософії, заступник директора з виховної роботи, Вінницький медичний фаховий коледж ім. акад. Д.К.Заболотного, м.Вінниця, Україна

Посилання

Список використаної літератури

Chakravarthy B., Ter Haar E., Bhat S.S. Simulation in medical school education: review for emergency medicine. West J. Emerg. Med. 2011. № 12 (4). P.461-466.

European Resuscitation Council. ERC Guidelines for resuscitation, 2010. URL: http://resuscitation-guidelines.articleinmotion.com/resource-center.

Богомаз В.М. Вплив індивідуальних чинників на можливості професійного розвитку за оцінкою практичних лікарів. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. 2007. № 2. С.20–25.

Візнюк І. М., Долинний С.С. Трисуб’єктна категорізація професійного забезпечення готовності помічника лікаря-стоматолога. Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. 2021. № 1 (13). С.16-20.

Пацюрко Ю.М., Пилипець Я.Д., Гера Л.П. та ін. Проблемні питання організаційних та медичних аспектів надання допомоги на догоспітальному етапі. Екстрена медична допомога. Європейські стандарти-2011: матеріали наук.-практ. конф. З міжнар. участю (Київ, 31 березня – 1 квітня 2011 р.). Київ: Медицина невідкладних станів, 2011. С.101–108.

References

Bohomaz, V.M. (2007). Vplyv indyvidualnykh chynnykiv na mozhlyvosti profesiinoho rozvytku za otsinkoiu praktychnykh likariv [The influence of individual factors on professional development opportunities as assessed by practicing physicians]. Visnyk sotsialnoi hihiieny ta orhanizatsii okhorony zdorovia Ukrainy, 2, 20-25. [in Ukrainian].

Chakravarthy, B., Ter Haar, E., & Bhat, S.S. (2011). Simulation in medical school education: review for emergency medicine [Simulation in medical school education: review for emergency medicine]. West J. Emerg. Med., 12 (4), 461–466. [in Ukrainian].

European Resuscitation Council. (2010). ERC Guidelines for resuscitation. URL: http://resuscitation-guidelines.articleinmotion.com/resource-center.

Patsiurko, Yu.M., Pylypets, Ya.D., & Hera, L.P. (2011) Problemni pytannia orhanizatsiinykh ta medychnykh aspektiv nadannia dopomohy na dohospitalnomu etapi [Problematic issues of organizational and medical aspects of providing care at the prehospital stage]. Proceedings of International conference ‒ Ekstrena medychna dopomoha. Yevropeiski standarty-2011 (pp.101–108). Kyivб Medicina nevidkladnyh staniv [in Ukrainian].

Vizniuk, I.M., & Dolynnyi, S.S. (2021). Trysubiektna katehorizatsiia profesiinoho zabezpechennia hotovnosti pomichnyka likaria-stomatoloha [Three-subject categorization of professional readiness of a dental assistant]. Visnyk KNU imeni Tarasa Shevchenka. Seriesб 1 (13), 16-20 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-19

Як цитувати

Шостацька, М. (2025). ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я В СИСТЕМІ БЕЗПЕРЕРВНОГО РОЗВИТКУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПОЛЬЩІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1(56), 274–277. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.274-277

Номер

Розділ

Статті