ПРО КОРИСНІСТЬ МІЖНАРОДНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ВИМІРЮВАНЬ (НА ПРИКЛАДІ ТЕСТІВ PISA)
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.109-113Ключові слова:
педагогічні умови, екзамени, тести, міжнародні тести (PIRLS, TIMSS, PISA), переваги PISA.Анотація
Актуальність досліджень науковців світу найвища у темі «людина і людство». Людство-ХХІ поділяється на сотні держав з різною якістю життя громадян. Успіхи в економіці все менше залежать від природних ресурсів і все більше − від якості діяльності системи освіти і наукового комплексу. Держави конкурують в якості освіти і намагаються привабити до себе здібну молодь. Мета статті − дослідження теми «педагогічні вимірювання», завдання − аналіз і порівняння сучасних міжнародних тестувань освітніх досягнень учнів. Методи дослідження: компаративістика, історизм. Результатом дослідження стало виявлення причин формування наднаціональної системи кількісних і якісних вимірювань характеристик діяльності освітніх систем. Це продукт міжнародних освітніх організацій і розвинених держав світу. Він являє собою міжнародні тестування учнів різного віку. У статті головну увагу звернуто на виміри вміння читати серед учнів початкових шкіл (тестування PIRLS), знань учнів 4-го і 8-го класів з математики і наук про природу (тести TIMSS) і комплексного вимірювання «готовності до життя − ХХІ» учнів 15 років (PISA). Центр статті − таблиця з даними про загальні результати учнів усіх країн-учасниць за всі роки проведення PISA. По них освітяни можуть зробити власні висновки про прогрес чи відставання шкіл різних держав. У «Висновках» наведено докази високої корисності постійної участі України у вимірах PISA.
Посилання
References
Bolyubash, Y.Y., Bulakh, I.E., Mruga, M.R., & Filonchuk, I.V. (2007). Pedahohichne otsinyuvannya i testuvannya. Pravyla, standarty, vidpovidalnist [Pedagogical evaluation and testing. Rules, standards, responsibility]. Kyiv: Master class [in Ukrainian].
Halls, W.D. (1994). Comparative and International Education: Overview and Historical Development. In Husen T., & Postlethwaite, T.N. The International Encyclopedia of Education. Second Edition (pp.918-923). Oxford, New York, Tokyo, Pergamon.
Ivanyuk, I. (2003). Mizhnarodne doslidzhennya TIMSS yak instrument vymiryuvannya navchalnykh dosyahnen uchniv [International study of TIMSS as a tool for measuring students’ educational achievements]. Shlyakh osvity [Education path], 4, 21-28 [in Ukrainian].
Korsak, K.V. (1997). Svitova vyshcha osvita. Porivnyannya i vyznannya zakordonnykh kvalifikatsiy i dyplomiv [World Higher Education. Comparison and recognition of foreign qualifications and diplomas]. Kyiv: MAUP-MKA [in Ukrainian].
Korsak, O. (2017) Svitoviy trend z vymiryuvannya yakosti serednoyi i vyshchoyi osvity: zarubizhniy i natsionalniy dosvid [The World Trend for Measuring the Quality of Secondary and Higher Education: Foreign and National Experiences]. Vyshcha shkola [High school], 4, 73-82 [in Ukrainian].
Lessons from PISA for Japan. (2012). Strong Performers and Successful Reformers in Education. Paris, OECD Publishing.
Lokshina, O.I. (2009). Zmist shkilnoyi osvity v krayinakh Yevropeysʹkoho Soyuzu: teoriya i praktyka (druha polovyna XX − pochatok XXI st.) [Contents of school education in the countries of the European Union: theory and practice (second half of XX − beginning of XXI century)]. Kyiv: Bogdanova A.M. [in Ukrainian].
Lukina, T. (2008). Yakist osvity. Entsyklopediya osvity [Quality of Education. Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurincom Inter [in Ukrainian].
Murnina, G.S. (2006, November). Monitorynh yakosti chytannya v svitli prohramy PISA [Monitoring of reading quality in the light of the PISA program]. In Problemy yakosti osvity: teoretychni i praktychni aspekty. [Educational quality problems: theoretical and practical aspects]. Proceedings of the methodical seminar of APS of Ukraine (pp. 223-230). Kyiv: Bogdanova
A.M. [in Ukrainian].
OECD (2017), OECD Reviews of Integrity in Education: Ukraine 2017, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/l0.1787/9789264270664).
Ofitsiyniy zvit pro provedennya zovnishnʹoho nezalezhnoho otsinyuvannya znanʹ vypusknykiv zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladiv Ukrayiny v 2009 r. [Official report on conducting an external independent assessment of the knowledge of graduates of general educational institutions of Ukraine in 2009]. Visnyk TIMO [Bulletin of the TIMO], 7−8, 2-85 [in Ukrainian].
Pro rezultaty uchasti shkolyariv Ukrayiny u mizhnarodnomu porivnyalʹnomu doslidzhenni yakosti pryrodnycho-matematychnoyi osvity TIMSS-2007: rishennya kolehiyi Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny [About results of participation of Ukrainian schoolchildren in the international comparative study of the quality of natural and mathematical education TIMSS-2007:
decision of the college of the Ministry of Education and Science of Ukraine] (2009). Vyshcha shkola [High school], 3, 96-109 [in Ukrainian].
Sbrueva, A.A. (1999). Porivnyalna pedahohika [Comparative Pedagogy]. Sumy: Editorial and Publishing Department of the SDPU [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).