ПРО КОРИСНІСТЬ МІЖНАРОДНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ВИМІРЮВАНЬ (НА ПРИКЛАДІ ТЕСТІВ PISA)

Автор(и)

  • Olena Korsak кафедра іноземних мов, Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, м.Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.109-113

Ключові слова:

педагогічні умови, екзамени, тести, міжнародні тести (PIRLS, TIMSS, PISA), переваги PISA.

Анотація

Актуальність досліджень науковців світу найвища у темі «людина і людство». Людство-ХХІ поділяється на сотні держав з різною якістю життя громадян. Успіхи в економіці все менше залежать від природних ресурсів і все більше − від якості діяльності системи освіти і наукового комплексу. Держави конкурують в якості освіти і намагаються привабити до себе здібну молодь. Мета статті − дослідження теми «педагогічні вимірювання», завдання − аналіз і порівняння сучасних міжнародних тестувань освітніх досягнень учнів. Методи дослідження: компаративістика, історизм. Результатом дослідження стало виявлення причин формування наднаціональної системи кількісних і якісних вимірювань характеристик діяльності освітніх систем. Це продукт міжнародних освітніх організацій і розвинених держав світу. Він являє собою міжнародні тестування учнів різного віку. У статті головну увагу звернуто на виміри вміння читати серед учнів початкових шкіл (тестування PIRLS), знань учнів 4-го і 8-го класів з математики і наук про природу (тести TIMSS) і комплексного вимірювання «готовності до життя − ХХІ» учнів 15 років (PISA). Центр статті − таблиця з даними про загальні результати учнів усіх країн-учасниць за всі роки проведення PISA. По них освітяни можуть зробити власні висновки про прогрес чи відставання шкіл різних держав. У «Висновках» наведено докази високої корисності постійної участі України у вимірах PISA.

Біографія автора

Olena Korsak, кафедра іноземних мов, Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, м.Київ

викладач

Посилання

References

Bolyubash, Y.Y., Bulakh, I.E., Mruga, M.R., & Filonchuk, I.V. (2007). Pedahohichne otsinyuvannya i testuvannya. Pravyla, standarty, vidpovidalnist [Pedagogical evaluation and testing. Rules, standards, responsibility]. Kyiv: Master class [in Ukrainian].

Halls, W.D. (1994). Comparative and International Education: Overview and Historical Development. In Husen T., & Postlethwaite, T.N. The International Encyclopedia of Education. Second Edition (pp.918-923). Oxford, New York, Tokyo, Pergamon.

Ivanyuk, I. (2003). Mizhnarodne doslidzhennya TIMSS yak instrument vymiryuvannya navchalnykh dosyahnen uchniv [International study of TIMSS as a tool for measuring students’ educational achievements]. Shlyakh osvity [Education path], 4, 21-28 [in Ukrainian].

Korsak, K.V. (1997). Svitova vyshcha osvita. Porivnyannya i vyznannya zakordonnykh kvalifikatsiy i dyplomiv [World Higher Education. Comparison and recognition of foreign qualifications and diplomas]. Kyiv: MAUP-MKA [in Ukrainian].

Korsak, O. (2017) Svitoviy trend z vymiryuvannya yakosti serednoyi i vyshchoyi osvity: zarubizhniy i natsionalniy dosvid [The World Trend for Measuring the Quality of Secondary and Higher Education: Foreign and National Experiences]. Vyshcha shkola [High school], 4, 73-82 [in Ukrainian].

Lessons from PISA for Japan. (2012). Strong Performers and Successful Reformers in Education. Paris, OECD Publishing.

Lokshina, O.I. (2009). Zmist shkilnoyi osvity v krayinakh Yevropeysʹkoho Soyuzu: teoriya i praktyka (druha polovyna XX − pochatok XXI st.) [Contents of school education in the countries of the European Union: theory and practice (second half of XX − beginning of XXI century)]. Kyiv: Bogdanova A.M. [in Ukrainian].

Lukina, T. (2008). Yakist osvity. Entsyklopediya osvity [Quality of Education. Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurincom Inter [in Ukrainian].

Murnina, G.S. (2006, November). Monitorynh yakosti chytannya v svitli prohramy PISA [Monitoring of reading quality in the light of the PISA program]. In Problemy yakosti osvity: teoretychni i praktychni aspekty. [Educational quality problems: theoretical and practical aspects]. Proceedings of the methodical seminar of APS of Ukraine (pp. 223-230). Kyiv: Bogdanova

A.M. [in Ukrainian].

OECD (2017), OECD Reviews of Integrity in Education: Ukraine 2017, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/l0.1787/9789264270664).

Ofitsiyniy zvit pro provedennya zovnishnʹoho nezalezhnoho otsinyuvannya znanʹ vypusknykiv zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladiv Ukrayiny v 2009 r. [Official report on conducting an external independent assessment of the knowledge of graduates of general educational institutions of Ukraine in 2009]. Visnyk TIMO [Bulletin of the TIMO], 7−8, 2-85 [in Ukrainian].

Pro rezultaty uchasti shkolyariv Ukrayiny u mizhnarodnomu porivnyalʹnomu doslidzhenni yakosti pryrodnycho-matematychnoyi osvity TIMSS-2007: rishennya kolehiyi Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny [About results of participation of Ukrainian schoolchildren in the international comparative study of the quality of natural and mathematical education TIMSS-2007:

decision of the college of the Ministry of Education and Science of Ukraine] (2009). Vyshcha shkola [High school], 3, 96-109 [in Ukrainian].

Sbrueva, A.A. (1999). Porivnyalna pedahohika [Comparative Pedagogy]. Sumy: Editorial and Publishing Department of the SDPU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Korsak, O. (2018). ПРО КОРИСНІСТЬ МІЖНАРОДНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ВИМІРЮВАНЬ (НА ПРИКЛАДІ ТЕСТІВ PISA). Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 109–113. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.109-113

Номер

Розділ

Статті