ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ ФІЗИЧНИХ ВПРАВ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Galyna Kondratska кафедра спортивних дисциплін і туризму, Інститут фізичної культури і здоров’я, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м.Дрогобич, Україна
  • Vasyl Redchyts кафедра спортивних дисциплін і туризму, Інститут фізичної культури і здоров’я, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м.Дрогобич, Україна
  • Iryna Zhukova кафедра фізичного виховання, Інститут фізичної культури і здоров’я, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м.Дрогобич, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.308-312

Ключові слова:

фізкультурна освіта, навчання, потреба, учні, фізичні вправи.

Анотація

Фізкультурна освіта має місце в шкільному середовищі. Відповідність цієї освіти потребам і запитам учнів, це перше завдання розвитку нової української школи. Визначення суб’єктно-об’єктних відношень сучасної школи і учня є метою фізкультурної освіти. Технологію навчання фізичних вправ розкриваємо за такою методикою: діалектичний підхід, свідоме засвоєння знань, зв’язок результатів навчання із життям. Виділено вплив технології навчання фізичних вправ на позитивні якості учнів за такими показниками (фізична підготовленість, самоорганізація; самовдосконалення і навички роботи в команді; стійкість до стресів і захворювань, самоконтроль; стійкість до негативних звичок, впевненість в своїх діях і вмінні досягати поставленої мети). В дослідженні брали участь 168 учнів 6-7 класів загальноосвітніх шкіл міста Дрогобича. Для визначення значимості кожного з означених показників ми брали метод експертних оцінок (ранжування). Встановлено рівні значимості кожного із показників у формування позитивних якостей учнів. Представлено механізм забезпечення гнучких позитивних якостей в учнів і навчання фізичних вправ у їх формуванні. Запропоновано умови формування потреби вивчення фізичних вправ для учнів загальноосвітніх шкіл.

Біографії авторів

Galyna Kondratska, кафедра спортивних дисциплін і туризму, Інститут фізичної культури і здоров’я, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м.Дрогобич

доктор педагогічних наук, доцент

Vasyl Redchyts, кафедра спортивних дисциплін і туризму, Інститут фізичної культури і здоров’я, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м.Дрогобич

старший викладач

Iryna Zhukova, кафедра фізичного виховання, Інститут фізичної культури і здоров’я, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м.Дрогобич

старший викладач

Посилання

References

Ivashchenko, O.V. (2016.) Modeliuvannia protsesu fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Design of process of physical education of schoolchildren]. Kharkiv: OVS [in Ukrainian].

Ivashchenko, O.V. (2017). Classification of 11-13 yrs girls’ motor fitness, considering level of physical exercises’ mastering. Pedagogics, Psychology, Medical-Biological Problems Of Physical Training And Sports, 21(2), 65-70. doi:10.15561/18189172.2017.0203

Chernenko, S.O. (2015). Effectieness of junior form pupils’ training of gymnastic exercises in different modes of their fulfillment. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 19(8), 65–74. doi:10.15561/18189172.2015.0809

Kapkan, O.O. (2013) Modeliuvannia protsesu navchannia fizychnym vpravam khloptsiv 14-15 rokiv [Designing the process of studies for physical exercises of 14-15 years old boys]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methodology of physical education], 2, 48-52 [in Ukrainian].

Khudolii, O.M. & Ivashchenko, O.V. (2013). Kontseptualni pidkhody do modeliuvannia protsesu navchannia i rozvytku rukhovykh zdibnostei u ditei i pidlitkiv [Conceptual approaches to the design of the educational process and development of moving abilitives in children and teenagers]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methodology of physical education], 2, 3-16. doi:https://dx.doi.org/10.17309/tmfv. 2.1012 [in Ukrainian].

Khudolii, O.M. (2014). Modeliuvannia protsesu navchannia ta rozvytku rukhovykh zdibnostei u ditei i pidlitkiv [Design of the educational process and development of moving abilitives in children and teenagers]. Kharkiv: OVS [in Ukrainian].

Krutsevych, T. & Trachuk, S. (2017). Normatyvni osnovy suchasnoi systemy fizychnoho vykhovannia riznykh hrup naselennia Ukrainy [Normative bases of the modern system of physical education of different groups of population of Ukraine]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia [Sport Bulletin of Prнdniprovia], 1, 184-188 [in Ukrainian].

Krutsevych, T., Napadii, A., Imas, T., & Trachuk, S. (2016). Dynamika adaptatsiino-rezervnykh mozhlyvostei shkoliariv vikom 13-14 rokiv protiahom navchalnoho roku [Dynamics of adaptation-reserve possibilities of schoolchildren by age 13-14 during a school year]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia [Sport Bulletin of Prнdniprovia], 1, 182-186 [in Ukrainian].

Krutsevych, T.Y. (2006). Osnovni napriamky vdoskonalennia prohram fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Basic directions of perfection of the programs of physical education of schoolchildren]. Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu [Theory and methodology of physical education and sport], 4, 21 [in Ukrainian].

Marchenko, S.I. (2009). Modeliuvannia rozvytku shvydkosti u shkoliariv 2-4 klasiv zasobamy rukhlyvykh ihor [Design of speeding up for the schoolchildren of 2-4 classes by facilities of movable games]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methodology of physical education and sport], 10, 10-14. Retrieved from https://www.tmfv.com.ua/journal/article/view/567 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Kondratska, G., Redchyts, V., & Zhukova, I. (2018). ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ ФІЗИЧНИХ ВПРАВ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 308–313. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.308-312

Номер

Розділ

Статті