ДІЯЛЬНІСНИЙ КОМПОНЕНТ ГОТОВНОСТІ ДО САМОПІЗНАННЯ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Eduard Syvokhop кафедра теорії і методики фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Ukraine
  • Nadiya Stepchuk кафедра фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.364-367

Ключові слова:

фізичне виховання, спорт, вдосконалення, студенти, програма, самопізнання.

Анотація

В основу фізичної підготовки покладено органічну єдність її складових фізичної досконалості, мотиваційно-ціннісних орієнтацій і фізкультурно-спортивна діяльність, де самопізнання виступає основою й початковим щаблем їхнього формування. Метою статті є дослідити діяльнісний компонент готовності до самопізнання в процесі фізичної підготовки. Відповідно завданням даного дослідження є вивчити структуру діяльнісного компонента самопізнання в процесі фізичної підготовки; розробити рекомендації з удосконалення процесу самопізнання. Методи дослідження: теоретичні – аналіз літературних джерел (з метою вивчення структури діяльнісного компонента самопізнання в процесі фізичної підготовки); емпіричні − інтерв’ювання, бесіда та спостереження використано (з метою визначення показників для розробки рекомендацій з удосконалення процесу самопізнання. Встановлено, що діяльнісний компонент самопізнання проявляється за трьома напрямами: по-перше, визначає здатність до подальшого саморозвитку, самовиховання, самовдосконалення; по-друге, є основою самодіяльного, ініціативного самовираження студентів; по-третє, стимулює прагнення особистості до творчості. Розроблено рекомендації з удосконалення процесу самопізнання: визначення особистих мотивів, на основі яких здійснюватиметься самопізнання.

Біографії авторів

Eduard Syvokhop, кафедра теорії і методики фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидат педагогічних наук, доцент

Nadiya Stepchuk, кафедра фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

старший викладач

Посилання

References

Gornostay, P.P. (2004). Gotovnist osobistosti do samorealizatsiii yak psihologIchna problema [Readiness of the person to self-actualization as a psychological problem]. Problemi zagalnoyi ta pedagogIchnoyi psihologiyi [Problems of general and pedagogical psychology], 6(3), 105-110 [in Ukrainian].

Gupalovska, V.A. (2002). Samorealizatsiya osobistosti yak naukova problema [Self-realization of personality as a scientific problem]. Aktualni problemi psihologiyi [Topicalproblems of psychology], 1, 37-45 [in Ukrainian].

Gupalovska, V.A. (2002). Samorealizatsiya yak problema rozvitku osobistostI u suchasniy zarubizhniy psihologiyi [Self-realization as a problem of personal development in modern foreign psychology]. Problemi gumanitarnih nauk. Naukovi zapiski DDGU Im. Ivana Franka [Problems of the humanities. Scientific notes of the State Duma State University named after. Ivan Franko], 10, 100-110 [in Ukrainian].

Leontev, D.A. (1997). Samorealizatsiya i suschnostnyie silyi cheloveka [Self-realization and essential human powers]. In Leonteva, D.A. & Schur, V.G. (Ed.) Psihologiya s chelovecheskim litsom: gumanisticheskaya perspektiva v postsovetskoy psihologii [Psychology with a human face: a humanistic perspective in post-Soviet]. Moscow: Smyisl [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Syvokhop, E., & Stepchuk, N. (2018). ДІЯЛЬНІСНИЙ КОМПОНЕНТ ГОТОВНОСТІ ДО САМОПІЗНАННЯ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 364–367. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.364-367

Номер

Розділ

Статті