КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ, ВАЖЛИВА СКЛАДОВА, У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.383-386Ключові слова:
культура спілкування, комунікація, студент, вчитель, фізична культура.Анотація
Культура комунікації є важливою частиною професійної культури, і для вчителя фізичного виховання це основна робоча навичка. Тому в навчальному процесі важливо закласти таку культуру спілкування, яка відповідатиме часовій, духовно-творчому потенціалу та професійній діяльності. Метою дослідження є аналіз науково-методичної, психолого-педагогічної та спеціальної літератури з питань культури спілкування вчителя фізичного виховання. За допомогою теоретичних методів дослідження, а саме: системного аналізу, узагальнення, класифікації для виділення видів та чинників культури спілкування та компонентів рівня культури спілкування вчителя фізичної культури виділено основні види спілкування (cпілкування з реальним партнером, спілкування людини з ілюзорним партнером, спілкування людини з уявним партнером), визначено компоненти (комунікативні установки, знання, вміння), які створюють високий рівень культури спілкування вчителя. Розкрито визначальні чинники, що найбільш суттєво впливають на формування компонентів культури спілкування вчителя. Описано критерії та показники (когнітивний, операційно-діяльнісний, особистісний) за якими визначається рівень сформованості культури спілкування вчителя фізичної культури.
Посилання
References
Ball, H.O. (2000). Profesiina diialnist i pidhotovka do nei u konteksti rozvytku osobystosti ta stanovlennia yii dukhovnosti [Professional activity and preparation in the context of personal development and formation of spirituality]. In Tvorcha osobystist u systemi neperervnoi profesiinoi osvity [Creative personality in the system of life long education]. Proceedings of the International Scientifi Conference. Kharkiv: KhDPU [in Ukrainian].
Bodalev, A.A. (2001). Psihologiya novoy eryi: kompetentnost ili bespomoschnost [Psychology of new era: competence or helplessness]. Retrieved from http://psy.1september.ru /2001/ 47/45.htm.
Chepelieva, N.V. (1999). Psykholohichna kultura vchytelia [The Psychological culture of teacher]. Naukovyy chasopys NPU im. M.Drahomanova. Seria: Psykholohichni nauky [Scientific journal of the National Academy of Sciences of Ukraine named after M.Drahomanov. Series: Psychological Sciences], 4, 22-26 [in Ukrainian].
Chepeliuk, A.V. (2014). Formuvannia psykholoho-pedahohichnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury u vyshchomu navchalnomu zakladi. [Formation of psychology-pedagogical competence of future teacher of physical culture is in higher educational establishment]. Extended abstract of candidate’s thesis. Khmelnytskyi: National Academy of State Border Service of Ukraine [in Ukrainian].
Chmut, T.K., & Chaika, H.L. (2007). Etyka dilovoho spilkuvannia [The Ethics of Business Communication]. Kyiv: Znannya [in Ukrainian].
Iahupov, V.V. (2002). Pedahohika [Pedagogics]. Kyiv:Lybid [in Ukrainian].
Kandyba, P.O. (2003). Profesiino-psykholohichni dii vchytelia, trenera, vykladacha pry vyrishenni konfliktnykh sytuatsii [Professionally-psychological actions of teacher, trainer, teacher at the decision of conflict situations]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methods of physical education], 2, 34-36 [in Ukrainian].
Kovalchuk, L. (2007). Osnovy pedahohichnoi maisternosti [Bases of pedagogical mastery]. Lviv: Publishing House of Lviv national university [in Ukrainian].
Leontiev, A.A. (1997). Osnovy psykholinhvistyky [Bases of psyholinguistics]. Moscow: Sens [in Russian].
Pidruchna, Z.F. (2008). Formuvannia profesiinoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh perekladachiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional communicative competence of future translators in the process of professional preparation]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil: Ternopil National Pedagogical University named after V.Hnatiuk [in Ukrainian].
Sadker, M.P., & Sadker, D.M. (1997). Teachers, school and society. New York: Mc Grow – Hill Ink.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).