ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ 3D МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.182-186Ключові слова:
професійна підготовка майбутніх учителів інформатики, комп’ютерна графіка, тривимірне моделювання, Blender 3D, рендер зображення.Анотація
Для сучасного інформаційного суспільства професійна підготовка майбутніх учителів інформатики має включати різні компоненти. Однією із важливих складових процесу формування педагога є опанування студентами програмних засобів, необхідних для створення якісного графічного контенту, зокрема і систем тривимірного моделювання. Адже майбутні педагоги-інформатики мають розуміти сутність процесу створення 3D моделей за допомогою відповідних комп’ютерних додатків, що особливо важливо для використання у навчанні технологій тривимірного друку та популяризації STEM-освіти. Тож метою статті є розкриття особливостей вивчення тривимірної комп’ютерної графіки та моделювання у процесі професійної підготовки майбутніх учителів інформатики. Основними завданнями публікації є: виокремлення найбільш вагомих причин проблемної ситуації із викладанням тривимірної комп’ютерної графіки при підготовці майбутніх педагогів-інформатиків та розкриття особливостей вивчення 3D моделювання. Методи дослідження: аналіз наукових джерел. Загалом у статті розкриваються основні проблемні ситуації пов’язані із викладанням тривимірної графіки у педагогічних ЗВО. Висвітлено на прикладі графічного додатку Blender 3D ключові питання і особливості навчання студентів моделюванню, створенню текстур та матеріалів, рендеру просторових сцен. Запропоновано подальші напрями для дослідження відповідної тематики.
Посилання
References
Blender. (2018). Official site blender.org. URL: https://www.blender.org (last accessed: 14.10.2018).
Groenendyk, M. (2016). Cataloging the 3D web: The availability of educational 3D models on the internet. Library Hi Tech, 34(2), 239–258. DOI: 10.1108/LHT-09-2015-0088.
Milovskiy, A.V. (2018) Kak vyibrat kompyuter dlya 3D. Rekomendatsii 3D-shnikam. [How choose a computer for 3D. Recommendations for 3D masters] Sayt 3dmaster.ru. URL: https://3dmaster.ru/uroki/hardware-for-3d-graphics-designer/ (last accessed: 14.10.2018) [in Russian].
Osadcha, K.P., & Chemerys, H.Yu. (2017). Dobir zasobiv tryvymirnoho modeliuvannia dlia formuvannia hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv komp’iuternykh nauk [The choice of three-dimensional modeling tools for the development of graphic competence of the future bachelors of computer science]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 62(6), 70-85 [in Ukranian].
Prahov, A.A. (2013). Samouchitel Blender 2.6. [Tutorial of Blender 2.6.] SPb. BHV-Peterburg. [in Russian].
Steblianko, V.H. (2008). Kompiuterna hrafika. AutoCAD [Computer Graphics. AutoCAD]. Donetsk: Donetskyi Natsionalnyi Universytet ekonomiky i torhivli imeni Mykhaila Tuhan-Baranovskoho [in Ukranian].
Tien-Chi, Huang, & Chun-Yu, Lin (2017). From 3D modeling to 3D printing: development of a differentiated spatial ability teaching model. Telematics and Informatics, 34(2). 604 – 613. DOI: 10.1016/j.tele.2016.10.005.
Trust T., & Maloy R. W. (2017). Why 3D print? The 21st-century skills students develop while engaging in 3D printing projects. Computers in the schools, 34(4), 253 – 266. DOI: 10.1080/07380569.2017.1384684.
Vidy 3D modelyrovanyia [Types of 3D modeling]. 3d-modeli.net. (2018). URL: http://3d-modeli.net/uroki-3d/6175-vidy-3d-modelirovaniya.html (last accessed: 14.10.2018) [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).