ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ 3D МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

  • Oleksandr Mosiyuk кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир, Україна https://orcid.org/0000-0003-3530-1359

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.182-186

Ключові слова:

професійна підготовка майбутніх учителів інформатики, комп’ютерна графіка, тривимірне моделювання, Blender 3D, рендер зображення.

Анотація

Для сучасного інформаційного суспільства професійна підготовка майбутніх учителів інформатики має включати різні компоненти. Однією із важливих складових процесу формування педагога є опанування студентами програмних засобів, необхідних для створення якісного графічного контенту, зокрема і систем тривимірного моделювання. Адже майбутні педагоги-інформатики мають розуміти сутність процесу створення 3D моделей за допомогою відповідних комп’ютерних додатків, що особливо важливо для використання у навчанні технологій тривимірного друку та популяризації STEM-освіти. Тож метою статті є розкриття особливостей вивчення тривимірної комп’ютерної графіки та моделювання у процесі професійної підготовки майбутніх учителів інформатики. Основними завданнями публікації є: виокремлення найбільш вагомих причин проблемної ситуації із викладанням тривимірної комп’ютерної графіки при підготовці майбутніх педагогів-інформатиків та розкриття особливостей вивчення 3D моделювання. Методи дослідження: аналіз наукових джерел. Загалом у статті розкриваються основні проблемні ситуації пов’язані із викладанням тривимірної графіки у педагогічних ЗВО. Висвітлено на прикладі графічного додатку Blender 3D ключові питання і особливості навчання студентів моделюванню, створенню текстур та матеріалів, рендеру просторових сцен. Запропоновано подальші напрями для дослідження відповідної тематики.

Біографія автора

Oleksandr Mosiyuk, кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Посилання

References

Blender. (2018). Official site blender.org. URL: https://www.blender.org (last accessed: 14.10.2018).

Groenendyk, M. (2016). Cataloging the 3D web: The availability of educational 3D models on the internet. Library Hi Tech, 34(2), 239–258. DOI: 10.1108/LHT-09-2015-0088.

Milovskiy, A.V. (2018) Kak vyibrat kompyuter dlya 3D. Rekomendatsii 3D-shnikam. [How choose a computer for 3D. Recommendations for 3D masters] Sayt 3dmaster.ru. URL: https://3dmaster.ru/uroki/hardware-for-3d-graphics-designer/ (last accessed: 14.10.2018) [in Russian].

Osadcha, K.P., & Chemerys, H.Yu. (2017). Dobir zasobiv tryvymirnoho modeliuvannia dlia formuvannia hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv komp’iuternykh nauk [The choice of three-dimensional modeling tools for the development of graphic competence of the future bachelors of computer science]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 62(6), 70-85 [in Ukranian].

Prahov, A.A. (2013). Samouchitel Blender 2.6. [Tutorial of Blender 2.6.] SPb. BHV-Peterburg. [in Russian].

Steblianko, V.H. (2008). Kompiuterna hrafika. AutoCAD [Computer Graphics. AutoCAD]. Donetsk: Donetskyi Natsionalnyi Universytet ekonomiky i torhivli imeni Mykhaila Tuhan-Baranovskoho [in Ukranian].

Tien-Chi, Huang, & Chun-Yu, Lin (2017). From 3D modeling to 3D printing: development of a differentiated spatial ability teaching model. Telematics and Informatics, 34(2). 604 – 613. DOI: 10.1016/j.tele.2016.10.005.

Trust T., & Maloy R. W. (2017). Why 3D print? The 21st-century skills students develop while engaging in 3D printing projects. Computers in the schools, 34(4), 253 – 266. DOI: 10.1080/07380569.2017.1384684.

Vidy 3D modelyrovanyia [Types of 3D modeling]. 3d-modeli.net. (2018). URL: http://3d-modeli.net/uroki-3d/6175-vidy-3d-modelirovaniya.html (last accessed: 14.10.2018) [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Як цитувати

Mosiyuk, O. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ 3D МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(43), 182–186. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.182-186

Номер

Розділ

Статті