ДО ПРОБЛЕМИ КУЛЬТУРИ ІНШОМОВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.9-12Ключові слова:
культура, професійне спілкування іноземною мовою, майбутні фахівці, вищі навчальні заклади.Анотація
Анотація. Процес модернізації української системи освіти в умовах інтенсивного розвитку суспільства актуалізує проблему підвищення якості вищої освіти. Узагальнення практичного досвіду навчання іншомовному спілкуванню у вищих навчальних закладах України дозволило виділити особливі проблеми: недостатньо розвинене навчально-методичне забезпечення; неефективна організація аудиторної та самостійної роботи студентів з вивчення іноземних мов; слабка мотивація студентів немовних факультетів до іноземної мовної професійної комунікації тощо. Одним із завдань професійної підготовки у вищих навчальних закладах є формування культури іншомовного професійного спілкування майбутніх фахівців − цілісного якості майбутнього фахівця, що відображає ступінь володіння особливостями мовної та немовної поведінки носіїв мови в певних професійно адекватних ситуаціях спілкування. Метою статті є представити педагогічні умови формування культури іншомовного професійного спілкування. Використані методи дослідження: аналіз і узагальнення, порівняння, систематизація та класифікація позицій педагогічних наукових джерел літератури. Під культурою професійної комунікації іноземної мови розуміється інтегральна якість майбутнього фахівця, що відображає ступінь його володіння особливостями мовної та немовної поведінки в певних професійно адекватних ситуаціях спілкування. У ході дослідження ми визначили такі педагогічні умови, які позитивно впливають на формування культури іншомовного професійного спілкування майбутніх фахівців: організаційно-управлінське забезпечення процесу його формування; інтеграція комунікативно-контекстного та компетентнісного підходів у навчальний процес; професійно-етична і соціально-культурна спрямованість процесу її формування. Подальші перспективи досліджень у цій сфері можуть включати питання вдосконалення змісту та завдань самостійної роботи в оволодінні культурою іншомовного професійного спілкування майбутніх фахівців.
Посилання
References
Galskova, N., & Gez, N. (2004). Teoriya obucheniya inostrannym yazykam: lingvodidaktika i metodika [Theory of teaching foreign languages: linguistics and methodology]. Moscow: Akademiya. [in Russian].
Gaponenko, L. (2011). Pedahohichni umovy formuvannya hotovnosti studentiv do vyvchennya inozemnoyi movy, profesiyno spryamovanoyi [Pedagogical conditions of formation of students᾽ readiness for studying a foreign language, for professional use]. Pedahohika vyshchoyi ta serednoyi shkoly [Pedagogy of higher and secondary school], 33, 42−47. [in Ukrainian].
Kish, N.V. (2015)ю Pedahohichni umovy formuvannya kultury inshomovnoho profesiynoho spilkuvannya maybutnikh inzheneriv [Pedagogical conditions of formation of foreign professional communication culture of future engineers] (Extended Abstract of Unpublished candidate`s dissertation). V.hnatyuk Ternopil National Pedagogical University, ternopil. [in Ukrainian].
Panasenko, H, & Akopyan, T. (2010). Osoblyvosti profesiyno oriyentovanoho navchannya inozemnykh mov studentiv u nemovnykh vyshchykh navchalʹnykh zakladakh [Features of professionally oriented teaching of foreign languages of students in non-language higher educational establishments]. Ridna shkola [Native school], 1-2 (January-February), 30−34. [in Ukrainian].
Panchenko, V. (2012). Spetsyfika formuvannya inshomovnoyi komunikatyvnoyi kultury studentiv-mahistriv universytetu [Specificity of Formation of Foreign Language Communicative Culture of Students-Masters of Universities]. Scientific Herald of the Volyn National University named after Lesya Ukrainka, 8, 77−80. [in Ukrainian].
Sura, N. (2003). Metodychne zabezpechennya ta orhanizatsiya navchannya kursu profesiyno oriyentovanoho spilkuvannya inozemnoyu (anhliysʹkoyu) movoyu u VNZ [Methodical support and organization of training courses for professionally oriented communication in a foreign (English) language in higher educational institutions]. Herald of Taras Shevchenko National university of Kyiv, 7 (63), 205–207. [in Ukrainian].
Telyashenko, V.L. (2003). Profesiyno oriyentovane navchannya studentiv inozemnoyi movy v nemovnomu vuzi [Professionally oriented teaching of foreign language students in a non-language higher educational establishment]. Teoriya ta praktyka derzhavnoho upravlinnya [Theory and practice of public administration], 4, 78–81. [in Ukrainian].
Zimnyaya, I. (1991). Psikhologiya obucheniya inostrannym yazykam v shkole [Psychology of teaching foreign languages in educational institutions]. Moscow: Prosveshcheniye. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).