ЕКОНОМІЧНА ОСВІТА У КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Olga Gorobets кандидат економічних наук, доцент, кафедра екологічної безпеки та економіки природокористування, Житомирський національний агроекологічний університет, м.Житомир, Україна https://orcid.org/0000-0002-4526-0581
  • Serhiy Gorobets кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м. Житомир, Україна https://orcid.org/0000-0001-7639-9714

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.38-42

Ключові слова:

концепція сталого розвитку, освіта для сталого розвитку, майбутні економісти, освітньо-професійні програми підготовки фахівців економічних спеціальностей, дисципліна «Економіка природокористування».

Анотація

Анотація. В статті обґрунтовано, що важливою умовою переходу до збалансованого економічного розвитку є підготовка фахівців економічного профілю, які мають необхідні компетентності щодо практичної реалізації концепції сталого розвитку суспільства. Метою статті визначено: з’ясування наявності екологічно-спрямованих дисциплін та дисциплін, що стосуються сталого розвитку, в освітніх програмах ВНЗ України, де готують студентів економічних спеціальностей, а також надання рекомендацій щодо удосконалення процесу підготовки економістів у контексті сталого розвитку. Встановлено, що у більшості досліджених ВНЗ майбутні економісти або взагалі не вивчають дисципліни екологічної спрямованості, або для окремих спеціалізацій викладається лише одна дисципліна – «Екологія». Методи дослідження: міждисциплінарний і системний підхід, аналізу і синтезу, порівняння та узагальнення. Запропоновано: запровадити вивчення студентами усіх спеціальностей дисциплін екологічної спрямованості, у т.ч., дисциплін, що розкривають сутність та стратегії досягнення сталого розвитку суспільства; включити в освітньо-професійні програми усіх економічних спеціальностей дисципліну «Економіка природокористування»; працювати над відкриттям економічних, екологічно орієнтованих спеціалізацій, зокрема, «Зелена економіка», «Екологічний маркетинг», «Екологічний менеджмент».

Посилання

References

Bilyk L.I. (2005). Ekolohichna vidpovidalnist yak dukhovna yakist osobystosti. [Environmental responsibility as the spiritual quality of the individual]. Retrieved from http://novyn.kpi.ua/2005-1/01_Biluk.pdf (last accessed: 14.04.2019) [in Ukrainian].

Proekt Zakonu Ukrainy (2018). Pro Stratehiiu staloho rozvytku Ukrainy do 2030 roku [On the Strategy of Sustainable Development of Ukraine until 2030]. Retrieved from http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64508 (last accessed: 14.04.2019) [in Ukrainian].

Sadovenko A., Maslovska L., Sereda V., Tymochko T. (2011) Stalyi rozvytok suspilstva [Sustainable development of society]. Kyiv [in Ukrainian].

Terentieva N.O. (2014, May). Formuvannia novoho myslennia yak noosfernoho utvorennia [Formation of new thinking as a noosphere formation]. In Akmeolohiia – nauka XXI stolittia [Akmeology - the science of the XXI century]: Proceedings of the ІV International Scientific and Practical Conference (pp. 418-423). Kyiv: Kiev Boris Grinchenko University [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Gorobets, O., & Gorobets, S. (2019). ЕКОНОМІЧНА ОСВІТА У КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 38–42. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.38-42

Номер

Розділ

Статті