«ШКОЛА МОЛОДОГО ПЕДАГОГА» ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ПРОФЕСІЙНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Olenа Demyanchuk кандидат педагогічних наук, старший викладач, кафедра педагогіки й андрагогіки, КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, м.Житомир, Україна https://orcid.org/0000-0003-1845-9664
  • Iryna Adamovych кандидат педагогічних наук, старший викладач, кафедра педагогіки й андрагогіки, КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, м.Житомир, Україна https://orcid.org/0000-0002-5688-0516

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.53-58

Ключові слова:

«Школа молодого педагога», соціальна адаптація, професійна соціально-педагогічна адаптація.

Анотація

Анотація. Статтю присвячено актуальній проблемі професійної адаптації молодих педагогів в умовах педагогічної діяльності у закладі загальної середньої освіти. Мета статті: визначити та охарактеризувати середовище соціально-педагогічної адаптації молодого педагога для набуття та подальшого відтворення соціального досвіду у педагогічній діяльності. Під час проведення дослідження було застосовано проблемно-цільовий та системно-структурний методи аналізу наукових джерел по даній тематиці та метод діагностування (спостереження, анкетування, опитування, інтерв’ювання, бесіда) – для визначення та оцінювання рівня соціальної адаптації молодих педагогів. Результатами дослідження є структурування роботи «Школи молодого педагога» у закладі загальної середньої освіти. Окреслено основні функційні етапи формування гностичних умінь молодих педагогів у «Школі». Сформульовано основні аспекти діяльності даної форми роботи. Визначено можливості та призначення функціонування «Школи» у структурі методичної роботи з молодими вчителями, що сприятиме соціально-педагогічній адаптації випускників педагогічних вузів у їх професійній діяльності.

Посилання

Reference

Adamovych, I., & Demyanchuk, O. (2018). Metodyka formuvannya hnostychnykh umin molodykh pedahohiv zasobamy dystantsiynoho navchannya u period pidvyshchennya kvalifikatsiyi v systemi pislyadyplomnoyi osvity [Method of formation of gnostic skills of young teachers by means of distance learning during the period of professional development in the system of postgraduate education]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work,1(42), Part I, 53−58. [in Ukrainian].

Adamovych, I., & Demyanchuk, O. (2019, April). Shkola molodoho pedahoha» yak formuvalne seredovyshche pedahoha Novoyi ukrayinskoyi shkoly [School of a Young Teacher as a Formation Environment for a Teacher of the New Ukrainian School]. Proceedings of the VIII-th International scientific-practical conference «Problems and Innovations in Natural Sciences, Technology and Vocational Education». Retreived from https://www.cuspu.edu.ua/ua/viii-mizhnarodna-naukovo-praktychna-onlain-internet-konferentsiia-problemy-ta-innovatsii-u-pryrodnycho-matematychnii-tekhnolohichnii-i-profesiinii-osviti/pro-konferentsiiu (last accessed: 24.04.2019).

Bondarenko, I.I. (2004). Psykholohichni umovy efektyvnoyi profesiynoyi adaptatsiyi psykholohiv-pochatkivtsiv [Psychological conditions of effective professional adaptation of psychologists-beginners] (Unpublished Candidate`s Dissertation). G.Kostiuk Institute of Psychology of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv. [in Ukrainian].

Chuhunova, E.A. (2019). Professyonalʹnaya adaptatsyya pedahohycheskykh kadrov v uslovyyakh obrazovatelʹnoho kompleksa [Professional adaptation of pedagogical personnel in the conditions of the educational complex]. Retrived from www.sano.ru/publik/Fev_konf/82.doc (last accessed: 02.03.2019).

Ksendzyuk, O. (ed.). 1995. Transformatsyya lychnosty: neyrolynhvystycheskoe prohrammyrovanye [Personality Transformation: Neurolinguistic Programming]. Odessa: Khadzhybey. [in Russian].

Maksymov. S.D. (2000). Sovremennoe sostoyanye henetycheskykh yssledovanyy v psykholohyy [The modern state of genetic research in psychology]. Practical Psychology and Social Work, 6, 3−10. [in Russian].

Nakaz MON Ukrayiny № 36 vid 15.01.2018 r. «Pro zatverdzhennya Typovoyi osvitnʹoyi prohramy orhanizatsiyi i provedennya pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv zakladamy pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 36 dated January 15, 2018 «On Approval of the Model Educational Program for the Organization and Extension of Teachers' Training by Postgraduate Pedagogical Education Institutions.]. Retrieved from https://goo.gl/C6iSjU (last accessed: 02.03.2019).

Rozporyadzhennya Kabinetu Ministriv Ukrayiny № 988-r vid 14 hrudnya 2016 r. «Pro skhvalennya Kontseptsiyi realizatsiyi derzhavnoyi polityky u sferi reformuvannya zahalʹnoyi serednʹoyi osvity «Nova ukrayinsʹka shkola» na period do 2029 roku» [The Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 988-r of December 14, 2016 «On Approval of the Concept for the Implementation of State Policy in the Reform of General Secondary Education» New Ukrainian School «for the Period until 2029»]. Retrieved from https://goo.gl/N53D9s (last accessed: 02.03.2019).

Paryhyn, B.D. (1971). Osnovy sotsyalno-psykholohycheskoy teoryy [Fundamentals of socio-psychological theory]. Moscow: Mysl. [in Russian].

Symonov, P.V. (1987). Motyvyrovanyy mozg [Motivated brain]. Moscow: Nauka. [in Russian].

Spyvakovskaya, L.S. (1988). Profylaktyka det·skykh nevrozov: kompleksnaya psykholohycheskaya korrektsyya [Prevention of childhood neuroses: complex psychological correction]. Moscow: MGU. [in Russian].

Stolyarenko, A.M. (2003). Obshchaya y professyonalnaya psykholohyya [General and professional psychology]. Moscow: Yunyty-dana. [in Russian].

Ternopilska. V.I. (2003). Psykholohiya dlya starshoklasnykiv (vid samopiznannya do sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti) [Psychology for senior pupils (from self-knowledge to social responsibility)]. Kyiv: Uchbova literatura. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Demyanchuk, O., & Adamovych, I. (2019). «ШКОЛА МОЛОДОГО ПЕДАГОГА» ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ПРОФЕСІЙНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГА. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 53–58. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.53-58

Номер

Розділ

Статті