DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.53-58

«ШКОЛА МОЛОДОГО ПЕДАГОГА» ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ПРОФЕСІЙНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГА

Olenа Demyanchuk, Iryna Adamovych

Анотація


Анотація. Статтю присвячено актуальній проблемі професійної адаптації молодих педагогів в умовах педагогічної діяльності у закладі загальної середньої освіти. Мета статті: визначити та охарактеризувати середовище соціально-педагогічної адаптації молодого педагога для набуття та подальшого відтворення соціального досвіду у педагогічній діяльності. Під час проведення дослідження було застосовано проблемно-цільовий та системно-структурний методи аналізу наукових джерел по даній тематиці та метод діагностування (спостереження, анкетування, опитування, інтерв’ювання, бесіда) – для визначення та оцінювання рівня соціальної адаптації молодих педагогів. Результатами дослідження є структурування роботи «Школи молодого педагога» у закладі загальної середньої освіти. Окреслено основні функційні етапи формування гностичних умінь молодих педагогів у «Школі». Сформульовано основні аспекти діяльності даної форми роботи. Визначено можливості та призначення функціонування «Школи» у структурі методичної роботи з молодими вчителями, що сприятиме соціально-педагогічній адаптації випускників педагогічних вузів у їх професійній діяльності.


Ключові слова


«Школа молодого педагога»; соціальна адаптація; професійна соціально-педагогічна адаптація.

Повний текст:

PDF

Посилання


Reference

Adamovych, I., & Demyanchuk, O. (2018). Metodyka formuvannya hnostychnykh umin molodykh pedahohiv zasobamy dystantsiynoho navchannya u period pidvyshchennya kvalifikatsiyi v systemi pislyadyplomnoyi osvity [Method of formation of gnostic skills of young teachers by means of distance learning during the period of professional development in the system of postgraduate education]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work,1(42), Part I, 53−58. [in Ukrainian].

Adamovych, I., & Demyanchuk, O. (2019, April). Shkola molodoho pedahoha» yak formuvalne seredovyshche pedahoha Novoyi ukrayinskoyi shkoly [School of a Young Teacher as a Formation Environment for a Teacher of the New Ukrainian School]. Proceedings of the VIII-th International scientific-practical conference «Problems and Innovations in Natural Sciences, Technology and Vocational Education». Retreived from https://www.cuspu.edu.ua/ua/viii-mizhnarodna-naukovo-praktychna-onlain-internet-konferentsiia-problemy-ta-innovatsii-u-pryrodnycho-matematychnii-tekhnolohichnii-i-profesiinii-osviti/pro-konferentsiiu (last accessed: 24.04.2019).

Bondarenko, I.I. (2004). Psykholohichni umovy efektyvnoyi profesiynoyi adaptatsiyi psykholohiv-pochatkivtsiv [Psychological conditions of effective professional adaptation of psychologists-beginners] (Unpublished Candidate`s Dissertation). G.Kostiuk Institute of Psychology of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv. [in Ukrainian].

Chuhunova, E.A. (2019). Professyonalʹnaya adaptatsyya pedahohycheskykh kadrov v uslovyyakh obrazovatelʹnoho kompleksa [Professional adaptation of pedagogical personnel in the conditions of the educational complex]. Retrived from www.sano.ru/publik/Fev_konf/82.doc (last accessed: 02.03.2019).

Ksendzyuk, O. (ed.). 1995. Transformatsyya lychnosty: neyrolynhvystycheskoe prohrammyrovanye [Personality Transformation: Neurolinguistic Programming]. Odessa: Khadzhybey. [in Russian].

Maksymov. S.D. (2000). Sovremennoe sostoyanye henetycheskykh yssledovanyy v psykholohyy [The modern state of genetic research in psychology]. Practical Psychology and Social Work, 6, 3−10. [in Russian].

Nakaz MON Ukrayiny № 36 vid 15.01.2018 r. «Pro zatverdzhennya Typovoyi osvitnʹoyi prohramy orhanizatsiyi i provedennya pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv zakladamy pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 36 dated January 15, 2018 «On Approval of the Model Educational Program for the Organization and Extension of Teachers' Training by Postgraduate Pedagogical Education Institutions.]. Retrieved from https://goo.gl/C6iSjU (last accessed: 02.03.2019).

Rozporyadzhennya Kabinetu Ministriv Ukrayiny № 988-r vid 14 hrudnya 2016 r. «Pro skhvalennya Kontseptsiyi realizatsiyi derzhavnoyi polityky u sferi reformuvannya zahalʹnoyi serednʹoyi osvity «Nova ukrayinsʹka shkola» na period do 2029 roku» [The Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 988-r of December 14, 2016 «On Approval of the Concept for the Implementation of State Policy in the Reform of General Secondary Education» New Ukrainian School «for the Period until 2029»]. Retrieved from https://goo.gl/N53D9s (last accessed: 02.03.2019).

Paryhyn, B.D. (1971). Osnovy sotsyalno-psykholohycheskoy teoryy [Fundamentals of socio-psychological theory]. Moscow: Mysl. [in Russian].

Symonov, P.V. (1987). Motyvyrovanyy mozg [Motivated brain]. Moscow: Nauka. [in Russian].

Spyvakovskaya, L.S. (1988). Profylaktyka det·skykh nevrozov: kompleksnaya psykholohycheskaya korrektsyya [Prevention of childhood neuroses: complex psychological correction]. Moscow: MGU. [in Russian].

Stolyarenko, A.M. (2003). Obshchaya y professyonalnaya psykholohyya [General and professional psychology]. Moscow: Yunyty-dana. [in Russian].

Ternopilska. V.I. (2003). Psykholohiya dlya starshoklasnykiv (vid samopiznannya do sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti) [Psychology for senior pupils (from self-knowledge to social responsibility)]. Kyiv: Uchbova literatura. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Список використаної літератури

Адамович І., Демянчук О. Методика формування гностичних умінь молодих педагогів засобами дистанційного навчання у період підвищення кваліфікації в системі післядипломної освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 2018. Випуск 1 (42), Частина І. С.53−58.

Адамович І., Дем’янчук О. Школа молодого педагога» як формувальне середовище педагога Нової української школи / Проблеми та інновації у природничо-математичній, технологічній і професійній освіті (VІІI-а Міжнародна науково-практична онлайн-інтернет конференція, присвячена 100-річчю І.Г.Ткаченка, 05-23.04.2019 р., Центральноукраїнський державний педагогічний університет ім. Володимира Винниченка). URL: https://www.cuspu.edu.ua/ua/viii-mizhnarodna-naukovo-praktychna-onlain-internet-konferentsiia-problemy-ta-innovatsii-u-pryrodnycho-matematychnii-tekhnolohichnii-i-profesiinii-osviti/pro-konferentsiiu (дата звернення: 24.04.2019).

Бондаренко І. І. Психологічні умови ефективної професійної адаптації психологів-початківців: дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Бондаренко Ірина Ігорівна. К., 2004. 198 с.

Максимов С. Д. Современное состояние генетических исследований в психологии. Практична психологія та соціальна робота. 2000. № 6. С. 3–10.

Наказ МОН України № 36 від 15.01.2018 р. «Про затвердження Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти. URL: https://goo.gl/C6iSjU (дата звернення: 02.03.2019).

Розпорядження Кабінету Міністрів України № 988-р від 14 грудня 2016 р. «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року». URL: https://goo.gl/N53D9s (дата звернення: 02.03.2019).

Парыгин Б.Д. Основы социально-психологической теории. М.: Мысль, 1971. 352 с.

Симонов П. В. Мотивированый мозг. М. : Наука, 1987. 270 с.

Спиваковская Л. С. Профилактика детских неврозов: комплексная психологическая коррекция. М. : Изд. МГУ, 1988. 198 с.

Столяренко А. М. Общая и профессиональная психология : учеб. пособ. М. : Издательство Юнити-дана, 2003. 216 с.

Тернопільська В. І. Психологія для старшокласників (від самопізнання до соціальної відповідальності) : навч. посібник. Київ: Вид. Учб. літ., 2003. 229 с.

Трансформация личности: нейролингвистическое программирование / [анализ и комментарии О. Ксендзюк]. Одесса: Хаджибей, 1995. 352 с.

Чугунова Е. А. Профессиональная адаптация педагогических кадров в условиях образовательного комплекса [Електронний ресурс]. URL: www.sano.ru/publik/Fev_konf/82.doc (дата звернення: 02.03.2019).