ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.88-92Ключові слова:
патріотичне виховання, професійна підготовка, фахівець, молодь.Анотація
Анотація. Актуальність патріотичного виховання молоді зумовлюється процесом формування в Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації. Ідеалом виховання виступає різнобічно та гармонійно розвинений, свідомий, високоосвічений, життєво компетентний громадянин-професіонал, здатний до саморозвитку та самовдосконалення. Мета дослідження – розглянути патріотичне виховання як складову професійної підготовки майбутнього фахівця. Для досягнення поставленої мети та завдань дослідження було використано комплекс методів: теоретичні: аналіз нормативної документації, психолого-педагогічної літератури, матеріалів конференцій і періодичних фахових видань з метою визначення стану розробленості та перспектив досліджуваної проблеми; порівняння різних поглядів вчених на досліджувану проблему; систематизація та узагальнення для уточнення понять «патріотичне виховання» та «професійна підготовка», розкриття соціально-психологічних особливостей розвитку патріотичних якостей молоді; емпіричні: контент-аналіз документів – для вивчення змісту та форм патріотичне виховання молоді як складової професійної підготовки майбутнього фахівця. Зроблено висновки про те, що професійна підготовка майбутнього фахівця передбачає не тільки розвиток його розумових та творчих здібностей, але й засвоєння системи загальнолюдських, національно-патріотичних цінностей та понять, що мають становити основу його культури.
Посилання
References
Boichuk, I.D. (2009). Naukovo-teoretychni osnovy profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u koledzhi [Scientific and theoretical bases of professional training of future specialists in college]. Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sport: collection of scientific works, 2, 18−22. [in Ukrainian].
Bondarenko, Z. P. Deiaki aspekty profesiinoi pidhotovky studentiv v umovakh VNZ [Some aspects of the professional training students in higher education]. URL: http:// virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp7/konf3/Bondarenko.pdf. (last accessed: 19.03.2019).
Dudka, I. (2015). Patriotychne vykhovannia studentskoi molodi yak skladova hromadskoi diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu [Patriotic education of student youth as a component of social activity of a higher educational institution]. Origins of pedagogical skill. Series: Pedagogical Sciences, 16, 56−63. [in Ukrainian].
Fedorenko, O.I. (2017, April). Osoblyvosti zmistu natsionalno-patriotychnoho vykhovannia kursantiv i studentiv u VNZ MVS Ukrainy [Features content of national-patriotic education of students and students in higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Proceedings scientific-practical conference «Psykholohichni ta pedahohichni problemy profesiinoi osvity ta patriotychnoho vykhovannia personalu systemy MVS Ukrainy» [Psychological and pedagogical problems of vocational education and patriotic education of personnel of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine] (pp.16−19). Kharkiv: Ministry of Internal Affairs of Ukraine, KhNUVS [in Ukrainian].
Krystopchuk, T., Driaieva, I., & Khalan, O. (2018, March). Formuvannia osobystosti fakhivtsia u protsesi profesiinoi pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity [Formation of the personality specialist in the process of vocational training applicants for higher education]. Proceedings of the VI International Scientific and Practical Conference «Aktualni problemy vyshchoi profesiinoi osvity Ukrainy» [Actual problems of higher professional education of Ukraine] (pp.80−82). K.: NAU [in Ukrainian].
Lisovska, T. (2016). Problema profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z doshkilnoi osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The problem of training future specialists in pre-school education in higher educational institutions]. Scientific Herald of the V.O. Sukhomlynsky Mykolaiv National University. Series: Pedagogical Sciences, 2, 101−108. [in Ukrainian].
Miroshnichenko, V.I. (2017, April). Patriotychne vykhovannia maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv u suchasnykh umovakh [The patriotic upbringing of future border guards officers in modern conditions]. Proceedings scientific-practical conference «Psykholohichni ta pedahohichni problemy profesiinoi osvity ta patriotychnoho vykhovannia personalu systemy MVS Ukrainy» [Psychological and pedagogical problems of vocational education and patriotic education personnel of the Ministry of Internal Affairs Ukraine] (pp.14-16). Kharkiv: Ministry of Internal Affairs of Ukraine, KhNUVSю [in Ukrainian].
Mursamitova, I.A., & Harbuziuk, T.V. (2016). Natsionalno-patriotychne vykhovannia yak zasib formuvannia sotsialnykh ta zhyttievykh kompetentnostei studentskoi molodi [National patriotic education as a means of forming the social and life competencies of youth student]. Herald of T.Shevchenko National University of Lugansk. Pedagogical Sciences, 6 252−259. [in Ukrainian].
Rohova, T.V. (2017). Profesiina pidhotovka studentiv u VNZ: yii oznaky ta yakist [Professional training of students in higher educational institutions: its features and quality]. Pedagogy and Psychology, 56, 294−301. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).