ЕМОЦІЙНА ВЗАЄМОДІЯ В СІМ’Ї ТА ЇЇ ВРАХУВАННЯ У РОБОТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА

Автор(и)

  • Olena Maliar кандидат психологічних наук, кафедра психолого-педагогічної освіти та соціальних наук, КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», м.Вінниця, Україна https://orcid.org/0000-0001-5924-4120

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.111-115

Ключові слова:

емоційна взаємодія в сім’ї, внутрішньосімейні стосунки, молодший школяр, соціальний працівник

Анотація

Анотація. У статті здійснено аналіз науково-теоретичної літератури з проблеми емоційної взаємодії дитини з батьками, що є основою у роботі соціального працівника з різними типами сімей. Наша мета полягає у описі змісту проблеми сімейних стосунків і виховання дитини та вивченню мікроклімату сім’ї дітей молодшого шкільного віку у роботі соціального працівника. Для дослідження даного явища нами було використано проективну методику. Здійснено детальний аналіз показників внутрішньосімейних стосунків: сприятлива сімейна ситуація, тривожність та конфліктність, почуття неповноцінності та ворожості у сім’ї. Охарактеризовані основні результати дослідження: у більшості дітей спостерігається тенденція до негативного соціально-психологічного клімату в сім’ї. У невеликої кількості дітей може спостерігатися розвиток девіантної поведінки, тому у такому випадку потрібна допомога соціального працівника не тільки дитині, а і батькам.

Посилання

References

Burmistrova, E.V. (2008). Semya s «osobyim rebenkom»: psihologicheskaya i sotsialnaya pomosch [Family with a «special child»: psychological and social assistance] Vestnik prakticheskoy psihologi obrazovaniya, 4 (17), 81−86. [in Russian].

Fedorishin, G.M. (2008). Socialno-psihologichnij pidhid do vivchennya mehanizmiv vplivu v stosunkah «batki – diti» [Socio-psychological approach to the study of mechanisms of influence in relations «parents - children]. Zbirnik naukovih prac: filosofiya, sociologiya, psihologiya.Prikarpatskogo nacionalnogo universitetu imeni Vasilya Stefanika, 13, Part 2б 67−77ю [in Ukrainian].

Fuendeling, J.M. (1998). Affect regulation as a stylistic process within adult attachment. Journal of Social and Personal Relationships, 15, 291−322.

Golovatij, M.F. (2005). Socialna politika i socialna robota: Terminologichno-ponyatijnij slovnik [Social policy and social work: Terminologically-conceptual vocabulary]. Kyiv: MAUP. [in Ukrainian].

Kaverin, S.N. (2013). Semeynoe neblagopoluchie kak odin iz osnovnyih faktorov deviantnogo povedeniya detey i podrostkov [Family trouble as one of the main factors of deviant behavior of children and adolescents]. Proceedings of the IVth scientific−practical conference «Kontseptualnyie i prikladnyie aspektyi sotsialnoy rabotyi s semey i detmi v polietnicheskoy srede». Saransk. [in Russian].

Kapska, A.J. (2012). Socialnij suprovid riznih kategorij simej ta ditej [Social support for different categories of families and children]. Kyiv: Centr uchbovoyi literatury. [in Ukrainian].

Lishinskij, V.I. (2007). Psihologichni naslidki vidchuzhennya yak specifichnogo sprijnyattya navkolishnogo svitu. [Psychological consequences of alienation as a specific perception of the surrounding world]. Zbirnik naukovih prac: filosofiya, sociologiya, psihologiya, 12, Part I., 269−274. [in Ukrainian].

Kostiuk, L,M. (2002). Understanding of Emotions and Emotion Regulation in Adolescent Females with Conduct Problems: A Qualitative Analysis. The Qualitative Report, 7 (1), 123−130.

Maksimova, N.Yu. (1990). Vliyanie emotsionalnogo fona supruzheskih otnosheniy roditeley na rozvitie lichnosti rebyonka [Influence of the emotional background of the marital relationship of parents on the development of the child’s personality]. Sbornik nauchno-metodicheskih materialov Vsesoyuznogo simpoziuma. M.: Akademiya nauk SSSR. [in Russian].

Shadrikov, V.D. (2002). Vvedenie v psihologiyu: emotsii i chuvstva. [Introduction to psychology: emotions and feelings]. Moscow: Logos. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Maliar, O. (2019). ЕМОЦІЙНА ВЗАЄМОДІЯ В СІМ’Ї ТА ЇЇ ВРАХУВАННЯ У РОБОТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 111–115. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.111-115

Номер

Розділ

Статті