DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.116-121

ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У РОЗРОБЦІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ПРАКТИЧНОГО АСПЕКТІВ ДИДАКТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

Magdalyna Opachko

Анотація


Анотація. Технологічний підхід у засвоєнні змісту дидактичного менеджменту орієнтується на оволодіння студентами – майбутніми педагогами основами майстерності управління навчанням. Актуальність проблеми випливає із потреби визначення складових формування у студентів-майбутніх педагогів компетентності дидактичного менеджменту. Технологічна складова, або технологіна компетентніть передбачає оволодіння студентами системою теоретичних знань, практичних умінь і навичок та досвідом самостійного конструювання і апробації технологій управління навчанням у змісті розробки опорної теми. Мета дослідження полягає у розкритті сутності технологічного підходу в розробці теоретичних і практичних аспектів дидактичного менеджменту. Методи дослідження, які використовувались для досягнення мети: аналіз  моделювання; узагальнення; опитування. Результат дослідження очікується у формі створених технологій дидактичного менеджменту для засвоєння ключових елементів опорної теми з фізики; сформованості вмінь: використання дидактичних технологій у процесі навчання, технолоій дидактичного менеджменту в управлінні розвитком особистості учня; наповнення конкретним фізичним змістом технологій дидактичного менеджменту; використання технологій управління навчанням у процесі вивчення фізики в школі.


Ключові слова


технологічний підхід; дидактичний менеджмент; технологічна компетентність вчителя фізики; моделювання професійної підготовки і діяльності майбутніх вчителів фізики

Повний текст:

PDF

Посилання


References

Blagodarenko, L.Yu. (2003). Osobistisno-oriyentovane navchannya fiziki v pedagogichnih klasah [Personality-oriented physics teaching in pedagogica classes] (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian]

Ivanytsyi, O.I. (2005). Teoretichni i metodichni osnovi pidgotovki majbutnogo vchitelya fiziki do vprovadzhennya innovacijnih tehnologij navchannya [Theoretical and methodological basis of training of future physics teacher to the introduction of innovative learning technologies]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian]

Mashinyan, A.A. (2001). Teoretiko-metodicheskie osnovy formirovaniya u budushego uchitelya fiziki umeniya proektirovat personalnye tehnologii obucheniya [Theoretical and methodological foundations of formation of future physics teacher`s ability to project personal training technologies]. (Unpublished Doctoral Dissertation). Moscow Pedagogical State University, Moscow. [in Russian].

Opachko, M.V. (2011). Navchannya studentiv vikoristannyu interaktivnih tehnologij u procesi vivchennya fiziki v shkoli [Teaching students to use interactive technologies in the process of studying physics at school. Visnik Chernigivskogo Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. T.G.Shevchenka. Seriya: Pedagogichni nauki, 78, 254–258. [in Ukrainian].

Opachko, M. (2012). Innovacijna diyalnist vchitelya na urokah fiziki [Innovative activity of the teacher at the physics classes]. Zbirnik naukovih prac UDPU im. Pavla Tichini, 4, 272–280. [in Ukrainian].

Opachko, M.V. (2016). Modelyuvannya didaktichnoyi vzayemodiyi z vikoristannyam informacijno-komunikacijnih tehnologij u procesi vivchennya fiziki v shkoli [Modeling of didactic interaction with the use of information and communication technologies in the process of studying physics at school]. Visnik Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. T.G. Shevchenka. Seriya : Pedagogichni nauki, 138, 118–121. [in Ukrainian].

Opachko, M.V. (2017). Dydaktychnyi menedzhment yak systema upravlinnia navchanniam fizyky v shkoli [Didactic management as a system for managing the teaching of physics at school]. Uzhhorod: UzhNU. [in Ukrainian].

Sharko, V.D. (2006). Teoretichni zasadi metodichnoyi pidgotovki vchitelya fiziki v umovah neperervnoyi osviti [Theoretical bases of methodical preparation of the teacher of physics in the conditions of continuous education] (Unpublished Doctoral Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

Sikorskij, P.I. (2001). Teoriya i metodika diferencijovanogo navchannya u serednih zagalnih i profesijnih navchalnih zakladah [The theory and methods of differentiated training in secondary and vocational educational institutions] (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). Institute of Pedagogics and Pesychology of Professional Education of Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv. [in Ukrainian].

Yatsenko, T.M. (1998). Upravlinnya navchalnoyu diyalnistyu uchniv z vikoristannyam personalnih kompyuteriv (na materiali vivchennya fizichnoyi optiki [Management of students' learning activities using personal computers]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

Zabolotnyj, V.F. (2010). Dydaktychni zasady zastosuvannya multymedia u formuvanni metodychnoyi kompetentnosti majbutnix uchyteliv fizyky [Didactic bases of multimedia application in the formation of methodical competence of future physics teachers]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A., & Piekhota, O.M. (eds.). (2003). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii [Preparation of the future teacher for the implementation of pedagogical technologies]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Список використаної літератури

Благодаренко Л.Ю. Особистісно-орієнтоване навчання фізики в педагогічних класах: автореф. дис. … к.пед.н.: 13.00.02 / Національний педагогічний університет ім М.П.Драгоманова. Київ, 2003. 20 с.

Заболотний В.Ф. Дидактичні засади застосування мультимедіа у формуванні методичної компетентності майбутніх учителів фізики: автореф. дис. … д.пед.н.: 13.00.02 / Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова. Київ, 2010. 39 с.

Іваницький О.І. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутнього вчителя фізики до впровадження інноваційних технологій навчання : автореф. дис... д.пед.н.: 13.00.02 / Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова. Київ, 2005. 43 с.

Машиньян А.А. Теоретико-методические основы формирования у будущего учителя физики умения проектировать персональные технологии обучения: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.02, 13.00.01. Москва, 2001. 411 с.

Опачко М.В. Навчання студентів використанню інтерактивних технологій у процесі вивчення фізики в школі. Вісник Чернігівського Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка. Серія : Педагогічні науки. Чернігів, 2011. Вип.78. С.254–258.

Опачко М. Інноваційна діяльність вчителя на уроках фізики. Збірник наукових праць УДПУ ім. Павла Тичини. Умань, 2012. Ч.4. С.272–280.

Опачко М.В. Моделювання дидактичної взаємодії з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення фізики в школі Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г.Шевченка. Серія : Педагогічні науки. Чернігів, 2016. Вип.138. С.118–121.

Опачко М.В. Дидактичний менеджмент як система управління навчанням фізики в школі : Навчально-методичний посібник. Ужгород: УжНУ, 2017. 285 с.

Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: Навч. посіб / За ред. І.А.Зязюна, О.М.Пєхоти. Київ: Вид-цтво «А.С.К.», 2003. 240 с.

Сікорський П.І. Теорія і методика диференційованого навчання у середніх  загальних і професійних навчальних закладах : автореф. дис. … д. пед. н. : 13.00.04 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. Київ, 2001. 40 с.

Шарко В.Д. Теоретичні засади методичної підготовки вчителя фізики в умовах неперервної освіти: дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова. Київ, 2006. 542 с. 

Яценко Т.М. Управління навчальною діяльністю учнів з використанням персональних компьютерів (на матеріалі вивчення фізичної оптики) : автореф. дис. ... к.пед.н.: 13.00.02 / Національний педагогічний університет ім М.П.Драгоманова. Київ, 1998. 22 с.