ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У РОЗРОБЦІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ПРАКТИЧНОГО АСПЕКТІВ ДИДАКТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.116-121Ключові слова:
технологічний підхід, дидактичний менеджмент, технологічна компетентність вчителя фізики, моделювання професійної підготовки і діяльності майбутніх вчителів фізикиАнотація
Анотація. Технологічний підхід у засвоєнні змісту дидактичного менеджменту орієнтується на оволодіння студентами – майбутніми педагогами основами майстерності управління навчанням. Актуальність проблеми випливає із потреби визначення складових формування у студентів-майбутніх педагогів компетентності дидактичного менеджменту. Технологічна складова, або технологіна компетентніть передбачає оволодіння студентами системою теоретичних знань, практичних умінь і навичок та досвідом самостійного конструювання і апробації технологій управління навчанням у змісті розробки опорної теми. Мета дослідження полягає у розкритті сутності технологічного підходу в розробці теоретичних і практичних аспектів дидактичного менеджменту. Методи дослідження, які використовувались для досягнення мети: аналіз моделювання; узагальнення; опитування. Результат дослідження очікується у формі створених технологій дидактичного менеджменту для засвоєння ключових елементів опорної теми з фізики; сформованості вмінь: використання дидактичних технологій у процесі навчання, технолоій дидактичного менеджменту в управлінні розвитком особистості учня; наповнення конкретним фізичним змістом технологій дидактичного менеджменту; використання технологій управління навчанням у процесі вивчення фізики в школі.
Посилання
References
Blagodarenko, L.Yu. (2003). Osobistisno-oriyentovane navchannya fiziki v pedagogichnih klasah [Personality-oriented physics teaching in pedagogica classes] (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian]
Ivanytsyi, O.I. (2005). Teoretichni i metodichni osnovi pidgotovki majbutnogo vchitelya fiziki do vprovadzhennya innovacijnih tehnologij navchannya [Theoretical and methodological basis of training of future physics teacher to the introduction of innovative learning technologies]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian]
Mashinyan, A.A. (2001). Teoretiko-metodicheskie osnovy formirovaniya u budushego uchitelya fiziki umeniya proektirovat personalnye tehnologii obucheniya [Theoretical and methodological foundations of formation of future physics teacher`s ability to project personal training technologies]. (Unpublished Doctoral Dissertation). Moscow Pedagogical State University, Moscow. [in Russian].
Opachko, M.V. (2011). Navchannya studentiv vikoristannyu interaktivnih tehnologij u procesi vivchennya fiziki v shkoli [Teaching students to use interactive technologies in the process of studying physics at school. Visnik Chernigivskogo Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. T.G.Shevchenka. Seriya: Pedagogichni nauki, 78, 254–258. [in Ukrainian].
Opachko, M. (2012). Innovacijna diyalnist vchitelya na urokah fiziki [Innovative activity of the teacher at the physics classes]. Zbirnik naukovih prac UDPU im. Pavla Tichini, 4, 272–280. [in Ukrainian].
Opachko, M.V. (2016). Modelyuvannya didaktichnoyi vzayemodiyi z vikoristannyam informacijno-komunikacijnih tehnologij u procesi vivchennya fiziki v shkoli [Modeling of didactic interaction with the use of information and communication technologies in the process of studying physics at school]. Visnik Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. T.G. Shevchenka. Seriya : Pedagogichni nauki, 138, 118–121. [in Ukrainian].
Opachko, M.V. (2017). Dydaktychnyi menedzhment yak systema upravlinnia navchanniam fizyky v shkoli [Didactic management as a system for managing the teaching of physics at school]. Uzhhorod: UzhNU. [in Ukrainian].
Sharko, V.D. (2006). Teoretichni zasadi metodichnoyi pidgotovki vchitelya fiziki v umovah neperervnoyi osviti [Theoretical bases of methodical preparation of the teacher of physics in the conditions of continuous education] (Unpublished Doctoral Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Sikorskij, P.I. (2001). Teoriya i metodika diferencijovanogo navchannya u serednih zagalnih i profesijnih navchalnih zakladah [The theory and methods of differentiated training in secondary and vocational educational institutions] (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). Institute of Pedagogics and Pesychology of Professional Education of Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv. [in Ukrainian].
Yatsenko, T.M. (1998). Upravlinnya navchalnoyu diyalnistyu uchniv z vikoristannyam personalnih kompyuteriv (na materiali vivchennya fizichnoyi optiki [Management of students' learning activities using personal computers]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Zabolotnyj, V.F. (2010). Dydaktychni zasady zastosuvannya multymedia u formuvanni metodychnoyi kompetentnosti majbutnix uchyteliv fizyky [Didactic bases of multimedia application in the formation of methodical competence of future physics teachers]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Ziaziun, I.A., & Piekhota, O.M. (eds.). (2003). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii [Preparation of the future teacher for the implementation of pedagogical technologies]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).