ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У РОЗРОБЦІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ПРАКТИЧНОГО АСПЕКТІВ ДИДАКТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.116-121Ключові слова:
технологічний підхід, дидактичний менеджмент, технологічна компетентність вчителя фізики, моделювання професійної підготовки і діяльності майбутніх вчителів фізикиАнотація
Анотація. Технологічний підхід у засвоєнні змісту дидактичного менеджменту орієнтується на оволодіння студентами – майбутніми педагогами основами майстерності управління навчанням. Актуальність проблеми випливає із потреби визначення складових формування у студентів-майбутніх педагогів компетентності дидактичного менеджменту. Технологічна складова, або технологіна компетентніть передбачає оволодіння студентами системою теоретичних знань, практичних умінь і навичок та досвідом самостійного конструювання і апробації технологій управління навчанням у змісті розробки опорної теми. Мета дослідження полягає у розкритті сутності технологічного підходу в розробці теоретичних і практичних аспектів дидактичного менеджменту. Методи дослідження, які використовувались для досягнення мети: аналіз моделювання; узагальнення; опитування. Результат дослідження очікується у формі створених технологій дидактичного менеджменту для засвоєння ключових елементів опорної теми з фізики; сформованості вмінь: використання дидактичних технологій у процесі навчання, технолоій дидактичного менеджменту в управлінні розвитком особистості учня; наповнення конкретним фізичним змістом технологій дидактичного менеджменту; використання технологій управління навчанням у процесі вивчення фізики в школі.
Посилання
References
Blagodarenko, L.Yu. (2003). Osobistisno-oriyentovane navchannya fiziki v pedagogichnih klasah [Personality-oriented physics teaching in pedagogica classes] (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian]
Ivanytsyi, O.I. (2005). Teoretichni i metodichni osnovi pidgotovki majbutnogo vchitelya fiziki do vprovadzhennya innovacijnih tehnologij navchannya [Theoretical and methodological basis of training of future physics teacher to the introduction of innovative learning technologies]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian]
Mashinyan, A.A. (2001). Teoretiko-metodicheskie osnovy formirovaniya u budushego uchitelya fiziki umeniya proektirovat personalnye tehnologii obucheniya [Theoretical and methodological foundations of formation of future physics teacher`s ability to project personal training technologies]. (Unpublished Doctoral Dissertation). Moscow Pedagogical State University, Moscow. [in Russian].
Opachko, M.V. (2011). Navchannya studentiv vikoristannyu interaktivnih tehnologij u procesi vivchennya fiziki v shkoli [Teaching students to use interactive technologies in the process of studying physics at school. Visnik Chernigivskogo Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. T.G.Shevchenka. Seriya: Pedagogichni nauki, 78, 254–258. [in Ukrainian].
Opachko, M. (2012). Innovacijna diyalnist vchitelya na urokah fiziki [Innovative activity of the teacher at the physics classes]. Zbirnik naukovih prac UDPU im. Pavla Tichini, 4, 272–280. [in Ukrainian].
Opachko, M.V. (2016). Modelyuvannya didaktichnoyi vzayemodiyi z vikoristannyam informacijno-komunikacijnih tehnologij u procesi vivchennya fiziki v shkoli [Modeling of didactic interaction with the use of information and communication technologies in the process of studying physics at school]. Visnik Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. T.G. Shevchenka. Seriya : Pedagogichni nauki, 138, 118–121. [in Ukrainian].
Opachko, M.V. (2017). Dydaktychnyi menedzhment yak systema upravlinnia navchanniam fizyky v shkoli [Didactic management as a system for managing the teaching of physics at school]. Uzhhorod: UzhNU. [in Ukrainian].
Sharko, V.D. (2006). Teoretichni zasadi metodichnoyi pidgotovki vchitelya fiziki v umovah neperervnoyi osviti [Theoretical bases of methodical preparation of the teacher of physics in the conditions of continuous education] (Unpublished Doctoral Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Sikorskij, P.I. (2001). Teoriya i metodika diferencijovanogo navchannya u serednih zagalnih i profesijnih navchalnih zakladah [The theory and methods of differentiated training in secondary and vocational educational institutions] (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). Institute of Pedagogics and Pesychology of Professional Education of Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv. [in Ukrainian].
Yatsenko, T.M. (1998). Upravlinnya navchalnoyu diyalnistyu uchniv z vikoristannyam personalnih kompyuteriv (na materiali vivchennya fizichnoyi optiki [Management of students' learning activities using personal computers]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Zabolotnyj, V.F. (2010). Dydaktychni zasady zastosuvannya multymedia u formuvanni metodychnoyi kompetentnosti majbutnix uchyteliv fizyky [Didactic bases of multimedia application in the formation of methodical competence of future physics teachers]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Ziaziun, I.A., & Piekhota, O.M. (eds.). (2003). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii [Preparation of the future teacher for the implementation of pedagogical technologies]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.