ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У РОЗРОБЦІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ПРАКТИЧНОГО АСПЕКТІВ ДИДАКТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

Автор(и)

  • Magdalyna Opachko доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0494-6883

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.116-121

Ключові слова:

технологічний підхід, дидактичний менеджмент, технологічна компетентність вчителя фізики, моделювання професійної підготовки і діяльності майбутніх вчителів фізики

Анотація

Анотація. Технологічний підхід у засвоєнні змісту дидактичного менеджменту орієнтується на оволодіння студентами – майбутніми педагогами основами майстерності управління навчанням. Актуальність проблеми випливає із потреби визначення складових формування у студентів-майбутніх педагогів компетентності дидактичного менеджменту. Технологічна складова, або технологіна компетентніть передбачає оволодіння студентами системою теоретичних знань, практичних умінь і навичок та досвідом самостійного конструювання і апробації технологій управління навчанням у змісті розробки опорної теми. Мета дослідження полягає у розкритті сутності технологічного підходу в розробці теоретичних і практичних аспектів дидактичного менеджменту. Методи дослідження, які використовувались для досягнення мети: аналіз  моделювання; узагальнення; опитування. Результат дослідження очікується у формі створених технологій дидактичного менеджменту для засвоєння ключових елементів опорної теми з фізики; сформованості вмінь: використання дидактичних технологій у процесі навчання, технолоій дидактичного менеджменту в управлінні розвитком особистості учня; наповнення конкретним фізичним змістом технологій дидактичного менеджменту; використання технологій управління навчанням у процесі вивчення фізики в школі.

Посилання

References

Blagodarenko, L.Yu. (2003). Osobistisno-oriyentovane navchannya fiziki v pedagogichnih klasah [Personality-oriented physics teaching in pedagogica classes] (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian]

Ivanytsyi, O.I. (2005). Teoretichni i metodichni osnovi pidgotovki majbutnogo vchitelya fiziki do vprovadzhennya innovacijnih tehnologij navchannya [Theoretical and methodological basis of training of future physics teacher to the introduction of innovative learning technologies]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian]

Mashinyan, A.A. (2001). Teoretiko-metodicheskie osnovy formirovaniya u budushego uchitelya fiziki umeniya proektirovat personalnye tehnologii obucheniya [Theoretical and methodological foundations of formation of future physics teacher`s ability to project personal training technologies]. (Unpublished Doctoral Dissertation). Moscow Pedagogical State University, Moscow. [in Russian].

Opachko, M.V. (2011). Navchannya studentiv vikoristannyu interaktivnih tehnologij u procesi vivchennya fiziki v shkoli [Teaching students to use interactive technologies in the process of studying physics at school. Visnik Chernigivskogo Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. T.G.Shevchenka. Seriya: Pedagogichni nauki, 78, 254–258. [in Ukrainian].

Opachko, M. (2012). Innovacijna diyalnist vchitelya na urokah fiziki [Innovative activity of the teacher at the physics classes]. Zbirnik naukovih prac UDPU im. Pavla Tichini, 4, 272–280. [in Ukrainian].

Opachko, M.V. (2016). Modelyuvannya didaktichnoyi vzayemodiyi z vikoristannyam informacijno-komunikacijnih tehnologij u procesi vivchennya fiziki v shkoli [Modeling of didactic interaction with the use of information and communication technologies in the process of studying physics at school]. Visnik Chernigivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. T.G. Shevchenka. Seriya : Pedagogichni nauki, 138, 118–121. [in Ukrainian].

Opachko, M.V. (2017). Dydaktychnyi menedzhment yak systema upravlinnia navchanniam fizyky v shkoli [Didactic management as a system for managing the teaching of physics at school]. Uzhhorod: UzhNU. [in Ukrainian].

Sharko, V.D. (2006). Teoretichni zasadi metodichnoyi pidgotovki vchitelya fiziki v umovah neperervnoyi osviti [Theoretical bases of methodical preparation of the teacher of physics in the conditions of continuous education] (Unpublished Doctoral Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

Sikorskij, P.I. (2001). Teoriya i metodika diferencijovanogo navchannya u serednih zagalnih i profesijnih navchalnih zakladah [The theory and methods of differentiated training in secondary and vocational educational institutions] (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). Institute of Pedagogics and Pesychology of Professional Education of Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv. [in Ukrainian].

Yatsenko, T.M. (1998). Upravlinnya navchalnoyu diyalnistyu uchniv z vikoristannyam personalnih kompyuteriv (na materiali vivchennya fizichnoyi optiki [Management of students' learning activities using personal computers]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

Zabolotnyj, V.F. (2010). Dydaktychni zasady zastosuvannya multymedia u formuvanni metodychnoyi kompetentnosti majbutnix uchyteliv fizyky [Didactic bases of multimedia application in the formation of methodical competence of future physics teachers]. (Extended Abstract of Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A., & Piekhota, O.M. (eds.). (2003). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii [Preparation of the future teacher for the implementation of pedagogical technologies]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Opachko, M. (2019). ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У РОЗРОБЦІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ПРАКТИЧНОГО АСПЕКТІВ ДИДАКТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 116–121. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.116-121

Номер

Розділ

Статті