ПРОБЛЕМА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.127-131Ключові слова:
науково-дослідницька діяльність, готовність, структура, компоненти, професійна підготовка, соціальний працівник.Анотація
Анотація. У статті досліджується проблема готовності майбутніх соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності. Встановлено, що в педагогічній теорії і практиці відсутні цілісні дослідження сутнісних характеристик та структури готовності соціальних працівників до виконання наукових досліджень. Метою статті є вивчення суті та змістової структури готовності соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності. Методи дослідження: аналіз наукової літератури, систематизація (для з’ясування ключових понять дослідження), узагальнення (з метою формування авторських висновків). Встановлено, що готовність майбутнього соціального працівника до науково-дослідницької діяльності – це цілісна система професійно-особистісних якостей фахівця, ґрунтовні теоретико-методологічні знання й дослідницькі вміння, активна особистісна позиція в процесі реалізації дослідницьких ролей, що виражається через позитивне і усвідомлене ставлення до науково-дослідницької діяльності як компонента професіоналізму. У структурі готовності соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності визначено мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний та емоційно-вольовий компоненти.
Посилання
References
Chapiuk, Y. (2015). Hotovnist do pedahohichnoi diialnosti yak naukova problema [Readiness for Pedagogical Activity as a Scientific Problem]. Pedagogical Bulletin of Volyn, 1, 26–30. [in Ukrainian].
Dyachek, T.P. (2002). Podgotovka socialnyh rabotnikov k issledovatelskoy deyatelnosti: teoriya i praktika [Training of social workers for research activities: theory and practice]. Tambow: TSU. [in Russian].
Monten, M. (1992). Opyty. [Experiences]. Moscow: Golos. [in Russian].
Uznadze, D.N. (2001). Psihologiya ustanovki [The Psychology of the Installation]. Saint Petersburg: Pyter. [in Russian].
Verbynenko, Y. (2013). Profesiina hotovnist do pedahohichnoi diialnosti [Professional Readiness for Pedagogical Activity]. Professional training of a teacher in the context of European integration processes: a collection of scientific works of the Drogobych State Pedagogical University, 1, 119–124. [in Ukrainian].
Yarmachenko, M. D. (2001). Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Pedahohichna dumka. [in Ukrainian].
Zimnyaya, I.A. (2004). Klyuchevye kompetentnosti kak rezultativno-celevaya osnova kompetentnostnogo podhoda v obrazovanii [Key Competencies as an Effective and Target Basis of a Competence-based Approach in Education]. Moscow: Research Center of Problems of the Quality of Training. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.