ПРОБЛЕМА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Oksana Povidaychyk кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціології та соціальної роботи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна https://orcid.org/0000-0003-0048-6293
  • Viktoria Ruhle кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології та соціальної роботи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна https://orcid.org/0000-0002-7961-1933

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.127-131

Ключові слова:

науково-дослідницька діяльність, готовність, структура, компоненти, професійна підготовка, соціальний працівник.

Анотація

Анотація. У статті досліджується проблема готовності майбутніх соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності. Встановлено, що в педагогічній теорії і практиці відсутні цілісні дослідження сутнісних характеристик та структури готовності соціальних працівників до виконання наукових досліджень. Метою статті є вивчення суті та змістової структури готовності соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності. Методи дослідження: аналіз наукової літератури, систематизація (для з’ясування ключових понять дослідження), узагальнення (з метою формування авторських висновків). Встановлено, що готовність майбутнього соціального працівника до науково-дослідницької діяльності – це цілісна система професійно-особистісних якостей фахівця, ґрунтовні теоретико-методологічні знання й дослідницькі вміння, активна особистісна позиція в процесі реалізації дослідницьких ролей, що виражається через позитивне і усвідомлене ставлення до науково-дослідницької діяльності як компонента професіоналізму. У структурі готовності соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності визначено мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний та емоційно-вольовий компоненти.

Посилання

References

Chapiuk, Y. (2015). Hotovnist do pedahohichnoi diialnosti yak naukova problema [Readiness for Pedagogical Activity as a Scientific Problem]. Pedagogical Bulletin of Volyn, 1, 26–30. [in Ukrainian].

Dyachek, T.P. (2002). Podgotovka socialnyh rabotnikov k issledovatelskoy deyatelnosti: teoriya i praktika [Training of social workers for research activities: theory and practice]. Tambow: TSU. [in Russian].

Monten, M. (1992). Opyty. [Experiences]. Moscow: Golos. [in Russian].

Uznadze, D.N. (2001). Psihologiya ustanovki [The Psychology of the Installation]. Saint Petersburg: Pyter. [in Russian].

Verbynenko, Y. (2013). Profesiina hotovnist do pedahohichnoi diialnosti [Professional Readiness for Pedagogical Activity]. Professional training of a teacher in the context of European integration processes: a collection of scientific works of the Drogobych State Pedagogical University, 1, 119–124. [in Ukrainian].

Yarmachenko, M. D. (2001). Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Pedahohichna dumka. [in Ukrainian].

Zimnyaya, I.A. (2004). Klyuchevye kompetentnosti kak rezultativno-celevaya osnova kompetentnostnogo podhoda v obrazovanii [Key Competencies as an Effective and Target Basis of a Competence-based Approach in Education]. Moscow: Research Center of Problems of the Quality of Training. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Povidaychyk, O., & Ruhle, V. (2019). ПРОБЛЕМА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 127–131. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.127-131

Номер

Розділ

Статті