ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ «СОЦІАЛЬНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА»
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.174-178Ключові слова:
соціальний працівник, соціальна компетентність особистості, соціальна компетентність студента, соціальна компетентність майбутнього соціального працівника, заклад вищої освіти.Анотація
Анотація. У поданій статті обґрунтовано актуальність проблеми формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників в умовах закладу вищої освіти. Мета статті полягає в здійсненні дефініційного аналізу понять «соціальна компетентність», «соціальна компетентність студента», «соціальна компетентність студента» (в контексті підготовки фахівців соціономічних професій), «соціальна компетентність майбутнього соціального працівника». Провідними методами обрано: аналіз і синтез наукової літератури; змістовно-порівняльний аналіз, систематизація наукової літератури, зіставно-порівняльний та дефініційний аналіз; метод теоретичного узагальнення. На підставі узагальнення аналітичного огляду понять «соціальна компетентність», «соціальна компетентність студента», «соціальна компетентність студента» (в контексті підготовки фахівців соціономічних професій), «соціальна компетентність майбутнього соціального працівника», визначено їх співвідношення та сутнісні характеристики, представлено авторську інтерпретацію поняття «соціальна компетентність майбутнього соціального працівника».
Посилання
References
Fatyhova A.L. (2005). Formirovanie social’no-perceptivnoj kompetentnosti socialnyh pedagogov v processe obucheniya v vuze [Formation of social-perceptual competence of social teachers in the process of learning in high school] (Unpublished Candidate’s Dissertation). Sterlotamaksaya State pedagogical Academy, Moscow. [in Russian].
Harashkyna, N. V. (2003). Dyahnostyka professyonalnoi kompetentnosty [Diagnosis of professional competence]. Social pedagogy, 4, 82. [in Russian].
Homoniuk, O. (2013). Kliuchovi kompetentnosti sotsialnoho pedahoha [Key competencies of the social teacher]. Pedagogy and psychology of vocational education, 1, 135–142. [in Ukrainian].
Korol, O. F. (2013). Sotsialna kompetentnist u konteksti profesiinoi diialnosti derzhavnoi sluzhby: paradyhma definitsii [Social competence in the context of professional activity of the civil service: a definition paradigm]. Legal Bulletin of the University «KROK», 15, 170−175. [in Ukrainian].
Minkina, O. V. (2005). Formirovanie social’no-psihologicheskoj kompetentnosti budushchih specialistov socialnoj raboty [Formation of socio-psychological competence of future social work professionals] (Unpublished Candidate’s Dissertation). Stavropol. [in Russian].
Skyba, D.Yu. (2016). Struktura sotsialnoi kompetentnosti studentskoi molodi [Structure of social competence of the student youth]. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences, 133, 195-198. [in Ukrainian].
Zhukov, Yu.M., Petrovskaya, L.A. & Rastyannikov, P.V. (1990). Diagnostika i razvitie kompetentnosti v obshchenii [Diagnostics and development of competency in communication]. Moscow: Izd-vo Moskovskogo un-ta. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).