ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖПРЕДМЕТНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.192-197Ключові слова:
професійна компетентність, фармакологія, інтеграція, принципи навчання.Анотація
Анотація. Стаття присвячена проблемі формування професійної компетентності майбутнього фармацевтичного працівника в умовах інтеграційного освітнього середовища, яке спрямовує на комплексне науково-предметне сприйняття фахового знання, орієнтує на подальшу багатовекторну фахову діяльність медичних працівників, пов’язану з реалізацією умінь і навичок, що визначають ефективність діагностувальної, профілактичної, лікувальної й доказової медицини. Розв’язання окресленого питання актуалізує суспільна значущість і складність професії фармацевта, яка вимагає високого рівня професійної підготовки студентів, опанування ними навичками і відповідними методами фармацевтичної діяльності. Дослідження проводилося з використанням теоретичних (аналіз психолого-педагогічної) й емпіричних (спостереження над навчальним процесом і вивчення педагогічного досвіду задля дослідження специфіки викладання курсу блоку спеціальної науково-предметної підготовки фармацевтичних працівників). У статті представлено педагогічний підхід формування професійної компетентності (ПК) майбутнього фармацевтичного працівника на заняттях з фармакології. Обґрунтовано етапи формування ПК. З’ясовано, що застосування інтеграції передбачає створення викладачем спеціального освітнього середовища, що забезпечує досягнення професійної компетентності студентів під час процесу їх навчання. Доведено, що реалізація інтеграційного підходу у професійній освіті сприятиме підготовці кваліфікованого спеціаліста, який вільно володіє своєю професією, здатного ефективно працювати на рівні світових і європейських стандартів, готового до постійного професійного зростання, соціальної та професійної мобільності.
Посилання
References
Bagrij, M.M., Voronych-Semchenko, N.M., & Popadynecz, O.G. (2010). Integraciya navchalnogo procesu u vyshhyx medychnyx zakladax [Integration of the educational process in higher medical institutions]. Bulletin of Biology and Medicine, 3, 209–211. [in Ukrainian].
Bobruk, V.P. (2012) Pedagogichni aspekty vykladannya farmakologiyi ta organizaciyi ekonomiky farmaciyi iz zaluchennyam integrovanogo pidxodu [Pedagogical aspects of teaching pharmacology and economics of pharmacy with an integrated approach]. Herald of the Vinnitsa National Medical University named after M.I. Pirogov, 2(16), 460–463 [in Ukrainian].
Chernykh, V.P., Kajdalova, L.G., Tolochko, V.M., & Vaxrusheva T.Yu. (2005). Osvitni innovaciyi v Nacionalnomu farmacevtychnomu universyteti [Educational Innovations at the National Pharmaceutical University]. Xarkiv: Vyd-vo NFaU. [in Ukrainian].
Dmytrychenko, M.F., Xoroshun, B.I., Yazvivska, O.M., & Danchuk, V.D. (2006). Vyshha osvita. Bolonskyj proces [Higher Education. Bologna process]. Kyiv: Osnovy. [in Ukrainian].
Dychkivska, I.M. (2004). Innovacijni pedagogichni texnologiyi [Innovative pedagogical technologies]. Kyyiv: Akademvydav. [in Ukrainian].
Gromovyk, B.P., & Unguryan, L.M. (2013). Farmacevtychna logistyka: fokus na dopomozi paciyentu [Pharmaceutical logistics: the focus is on helping the patient]: monograph. L’viv : RASTR-7. [in Ukrainian].
Gromovyk, B.P., & Gorilyk, A.V. (2012). Neperervna farmacevtychna osvita v Ukrayini: naukovo-metodychni aspekty upravlinsko-ekonomichnoyi pidgotovky [Continuous Pharmaceutical Education in Ukraine: Scientific and Methodical Aspects of Management and Economic Preparation]. L’viv: RASTR-7. [in Ukrainian].
Gromovyk, B.P. (2011). Dyscypliny organizacijno-ekonomichnogo spryamuvannya v systemi neperervnoyi farmacevtychnoyi osvity [Disciplines of organizational and economic direction in the system of continuous pharmaceutical education]. Provizor, 3, 12–14. [in Ukrainian].
Khmelyar, I.M. (2012) Doslidnyczkyj pidxid do organizaciyi navchal’no-vyxovnogo procesu v koledzhi – umova samorozvytku studenta [The research approach to the organization of the educational process in college is a condition for self-development of a student]. Scientific Herald of Chernivtsi University. Pedagogy and psychology , 619, 165–173 [in Ukrainian].
Lysachenko, O.D., (2012) Rol mizhdyscyplinarnoyi integraciyi u formuvanni klinichnogo myslennya studenta [The role of interdisciplinary integration in the formation of student’s clinical thinking]. Bulletin of Biology and Medicine, 3(2) (95), 133–135. [in Ukrainian].
Romanyshyna L.M., Khmelyar I.M., & Lukashhuk M.M. (2011). Formuvannya klyuchovykh kompetentnostej majbutnikh fakhivciv u procesi navchannya v medychnomu koledzhi [Formation of key competencies of future specialists in the process of studying at a medical college]. Scientific Notes. Series: Pedagogy, 2, 73–80. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).