ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖПРЕДМЕТНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.192-197Ключові слова:
професійна компетентність, фармакологія, інтеграція, принципи навчання.Анотація
Анотація. Стаття присвячена проблемі формування професійної компетентності майбутнього фармацевтичного працівника в умовах інтеграційного освітнього середовища, яке спрямовує на комплексне науково-предметне сприйняття фахового знання, орієнтує на подальшу багатовекторну фахову діяльність медичних працівників, пов’язану з реалізацією умінь і навичок, що визначають ефективність діагностувальної, профілактичної, лікувальної й доказової медицини. Розв’язання окресленого питання актуалізує суспільна значущість і складність професії фармацевта, яка вимагає високого рівня професійної підготовки студентів, опанування ними навичками і відповідними методами фармацевтичної діяльності. Дослідження проводилося з використанням теоретичних (аналіз психолого-педагогічної) й емпіричних (спостереження над навчальним процесом і вивчення педагогічного досвіду задля дослідження специфіки викладання курсу блоку спеціальної науково-предметної підготовки фармацевтичних працівників). У статті представлено педагогічний підхід формування професійної компетентності (ПК) майбутнього фармацевтичного працівника на заняттях з фармакології. Обґрунтовано етапи формування ПК. З’ясовано, що застосування інтеграції передбачає створення викладачем спеціального освітнього середовища, що забезпечує досягнення професійної компетентності студентів під час процесу їх навчання. Доведено, що реалізація інтеграційного підходу у професійній освіті сприятиме підготовці кваліфікованого спеціаліста, який вільно володіє своєю професією, здатного ефективно працювати на рівні світових і європейських стандартів, готового до постійного професійного зростання, соціальної та професійної мобільності.
Посилання
References
Bagrij, M.M., Voronych-Semchenko, N.M., & Popadynecz, O.G. (2010). Integraciya navchalnogo procesu u vyshhyx medychnyx zakladax [Integration of the educational process in higher medical institutions]. Bulletin of Biology and Medicine, 3, 209–211. [in Ukrainian].
Bobruk, V.P. (2012) Pedagogichni aspekty vykladannya farmakologiyi ta organizaciyi ekonomiky farmaciyi iz zaluchennyam integrovanogo pidxodu [Pedagogical aspects of teaching pharmacology and economics of pharmacy with an integrated approach]. Herald of the Vinnitsa National Medical University named after M.I. Pirogov, 2(16), 460–463 [in Ukrainian].
Chernykh, V.P., Kajdalova, L.G., Tolochko, V.M., & Vaxrusheva T.Yu. (2005). Osvitni innovaciyi v Nacionalnomu farmacevtychnomu universyteti [Educational Innovations at the National Pharmaceutical University]. Xarkiv: Vyd-vo NFaU. [in Ukrainian].
Dmytrychenko, M.F., Xoroshun, B.I., Yazvivska, O.M., & Danchuk, V.D. (2006). Vyshha osvita. Bolonskyj proces [Higher Education. Bologna process]. Kyiv: Osnovy. [in Ukrainian].
Dychkivska, I.M. (2004). Innovacijni pedagogichni texnologiyi [Innovative pedagogical technologies]. Kyyiv: Akademvydav. [in Ukrainian].
Gromovyk, B.P., & Unguryan, L.M. (2013). Farmacevtychna logistyka: fokus na dopomozi paciyentu [Pharmaceutical logistics: the focus is on helping the patient]: monograph. L’viv : RASTR-7. [in Ukrainian].
Gromovyk, B.P., & Gorilyk, A.V. (2012). Neperervna farmacevtychna osvita v Ukrayini: naukovo-metodychni aspekty upravlinsko-ekonomichnoyi pidgotovky [Continuous Pharmaceutical Education in Ukraine: Scientific and Methodical Aspects of Management and Economic Preparation]. L’viv: RASTR-7. [in Ukrainian].
Gromovyk, B.P. (2011). Dyscypliny organizacijno-ekonomichnogo spryamuvannya v systemi neperervnoyi farmacevtychnoyi osvity [Disciplines of organizational and economic direction in the system of continuous pharmaceutical education]. Provizor, 3, 12–14. [in Ukrainian].
Khmelyar, I.M. (2012) Doslidnyczkyj pidxid do organizaciyi navchal’no-vyxovnogo procesu v koledzhi – umova samorozvytku studenta [The research approach to the organization of the educational process in college is a condition for self-development of a student]. Scientific Herald of Chernivtsi University. Pedagogy and psychology , 619, 165–173 [in Ukrainian].
Lysachenko, O.D., (2012) Rol mizhdyscyplinarnoyi integraciyi u formuvanni klinichnogo myslennya studenta [The role of interdisciplinary integration in the formation of student’s clinical thinking]. Bulletin of Biology and Medicine, 3(2) (95), 133–135. [in Ukrainian].
Romanyshyna L.M., Khmelyar I.M., & Lukashhuk M.M. (2011). Formuvannya klyuchovykh kompetentnostej majbutnikh fakhivciv u procesi navchannya v medychnomu koledzhi [Formation of key competencies of future specialists in the process of studying at a medical college]. Scientific Notes. Series: Pedagogy, 2, 73–80. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.