ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАТИКИ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.214-218Ключові слова:
гурткова робота, позаурочна діяльність, навчання інформатики, організація гурткової роботи, учні.Анотація
Aнотація. В сучасній школі більшою мірою відображені широкі можливості для особистого вибору людини, реалізації її професійних та інших потреб, але популярною і ефективною формою організації життєдіяльності дитини у освітньому процесі є гурткова робота. Саме її розглядаємо як ефективний шлях формування особистості та її творчого потенціалу у контексті своєчасного виявлення інтересів, здібностей і нахилів дітей. Ознайомлення з організацією та проведенням гурткової роботи з інформатики основної школи та презентація методичних особливостей розробленого гуртка «Основи комп’ютерної анімації». Для реалізації поставленої мети було використано теоретичні (аналіз і систематизація наукової літератури за якими визначено поняттєво-категоріальний апарат та проведено для узагальнення різних поглядів) та емпіричні (вивчення й узагальнення вітчизняного та закордонного педагогічного досвіду, опитування, бесіди з вчителями й викладачами для перевірки ефективності розробленого гуртка як позаурочного заняття учнів з інформатики). У статті зазначено переваги гурткової роботи та її особливості організації та проведення. Зазначено, що позаурочна діяльність для учнів є важливою сферою, у якій є досить широкими можливості для вияву самоактивності, а також для особистісного самовизначення та самореалізації. Розглядаючи гурткову роботу з інформатики, роботі за комп’ютером можна легко надати цікавого ігрового характеру, тому такі гурткові заняття особливо приваблюють учнів. Нами виділено основні напрями гурткової роботи з інформатики серед яких напрям вивчення комп’ютерної графіки та анімації. Запропоновано розробку організації та проведення гуртка «Основи комп’ютерної анімації» у якій розглядаються теоретичні основи анімації та практичні вміння розробляти динамічні зображення за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення для роботи з анімацією.
Посилання
References
Bozhek, P.M. (2007). Orhanizatsiia i provedennia pozaurochnykh zakhodiv z informatyky [Organization and holding of extra-curricular activities in computer science]. lebedyn-school5.narod.ru. URL: http://lebedyn-school5.narod.ru/predmet/ informatic/boshek/1/3.pdf (last accessed: 03.03.2019) [in Ukrainian].
Boiko, N.V. (2015). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy vykorystannia hurtkovoi diialnosti v doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Organizational-pedagogical conditions of use of circle activity in pre-school educational institutions]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia «Pedahohichni nauky». 10(343). 19-26 [in Ukrainian].
Khomenko, L.H., & Dziuba, L.H. (2014). Osoblyvosti pozaurochnoi roboty z informatyky yak zasobu formuvannia hotovnosti vchytelia pochatkovykh klasiv do oznaiomlennia uchniv z IKT [Features of post-graduate work in computer science as a means of forming the readiness of the elementary school teacher to familiarize students with ICT]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: pedahohika i psykholohiia. 41. 288-291 [in Ukrainian].
Kopceva, O.A. (2005). Detskie obshhestvennye organizacii i social'noe tvorchestvo uchashhihsja [Children's community organizations and social creativity of students]. Sociologicheskie issledovanija, 2, 113-120 [in Russian].
Kryvenko, O.M. (2015). Hurtkova robota yak pershyi krok do naukovo–doslidnytskoi diialnosti uchniv PTOZ [Mouthwork as a first step to the research activities of PTO students]. URL: http://metodportal.com/node/38429. (last accessed: 03.03.2019) [in Ukrainian].
Kyrychenko, V.I. (2011). Planuvannia roboty pozashkilnoho navchalnoho zakladu [Planning the work of an out-of-school educational institution]. Kyiv: Shkilnyi svit. [in Ukrainian].
Lytovchenko, O.V. (2012). Optymizatsiia vykhovnoho potentsialu pozashkilnoho navchalnoho zakladu [Optimization of the educational potential of an out-of-school educational institution]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Ofitsiinyi sait Easy GIF Animator [The official website of Easy GIF Animator]. URL: https://www.easygifanimator.net (last accessed: 03.03.2019).
Ofitsiinyi sait Pivot Animator [The official website of Pivot Animator]. URL: http://pivotanimator.net (last accessed: 03.03.2019).
Postova, S.A. (2015). Rozvytok tvorchoho myslennia starshoklasnykiv na zaniattiakh hurtka z informatyky [Development of the creative thinking of senior pupils at the lessons of the circle of computer science]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia “Pedahohika, sotsialna robota". 37. 137-140 [in Ukrainian].
Prohrama kursu Informatyka dlia uchniv 5-9 klasiv [Program for Informatics for students 5-9 grades] (2015). URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html (last accessed: 03.03.2019) [in Ukrainian].
Semenikhina, O., & Yurchenko, A. (2017). Profesiina hotovnist vykorystovuvaty zasoby komp’iuternoi vizualizatsii u roboti vchytelia: teoretychnyi aspect [Professional readiness to use computer visualization tools in the work of the teacher: the theoretical aspect]. Naukovi zapysky KDPU im. V.Vynnychenka. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 11, part 4, 43-46 [in Ukrainian].
Soroka, T., & Struhanets, B. (2016). Aktualizatsiia mozhlyvostei pozashkilnoi osvity v sotsializatsii pidlitka [Actuality of extracurricular education opportunities in adolescent socialization]. Scientific Issues of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: Pedagogy, 2, 275−281 [in Ukrainian].
Yurchenko, A.O. (2017). Pedahohichni tekhniky orhanizatsii doslidnytskoi diialnosti u suchasnykh innovatsiinykh tekhnolohiiakh [Pedagogical techniques of organization of research activity in modern innovative technologies]. Osvita, nauka, vyrobnytstvo: realii ta perspektyvyprats, 1, 169−175 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.