ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАТИКИ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.214-218Ключові слова:
гурткова робота, позаурочна діяльність, навчання інформатики, організація гурткової роботи, учні.Анотація
Aнотація. В сучасній школі більшою мірою відображені широкі можливості для особистого вибору людини, реалізації її професійних та інших потреб, але популярною і ефективною формою організації життєдіяльності дитини у освітньому процесі є гурткова робота. Саме її розглядаємо як ефективний шлях формування особистості та її творчого потенціалу у контексті своєчасного виявлення інтересів, здібностей і нахилів дітей. Ознайомлення з організацією та проведенням гурткової роботи з інформатики основної школи та презентація методичних особливостей розробленого гуртка «Основи комп’ютерної анімації». Для реалізації поставленої мети було використано теоретичні (аналіз і систематизація наукової літератури за якими визначено поняттєво-категоріальний апарат та проведено для узагальнення різних поглядів) та емпіричні (вивчення й узагальнення вітчизняного та закордонного педагогічного досвіду, опитування, бесіди з вчителями й викладачами для перевірки ефективності розробленого гуртка як позаурочного заняття учнів з інформатики). У статті зазначено переваги гурткової роботи та її особливості організації та проведення. Зазначено, що позаурочна діяльність для учнів є важливою сферою, у якій є досить широкими можливості для вияву самоактивності, а також для особистісного самовизначення та самореалізації. Розглядаючи гурткову роботу з інформатики, роботі за комп’ютером можна легко надати цікавого ігрового характеру, тому такі гурткові заняття особливо приваблюють учнів. Нами виділено основні напрями гурткової роботи з інформатики серед яких напрям вивчення комп’ютерної графіки та анімації. Запропоновано розробку організації та проведення гуртка «Основи комп’ютерної анімації» у якій розглядаються теоретичні основи анімації та практичні вміння розробляти динамічні зображення за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення для роботи з анімацією.
Посилання
References
Bozhek, P.M. (2007). Orhanizatsiia i provedennia pozaurochnykh zakhodiv z informatyky [Organization and holding of extra-curricular activities in computer science]. lebedyn-school5.narod.ru. URL: http://lebedyn-school5.narod.ru/predmet/ informatic/boshek/1/3.pdf (last accessed: 03.03.2019) [in Ukrainian].
Boiko, N.V. (2015). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy vykorystannia hurtkovoi diialnosti v doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Organizational-pedagogical conditions of use of circle activity in pre-school educational institutions]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia «Pedahohichni nauky». 10(343). 19-26 [in Ukrainian].
Khomenko, L.H., & Dziuba, L.H. (2014). Osoblyvosti pozaurochnoi roboty z informatyky yak zasobu formuvannia hotovnosti vchytelia pochatkovykh klasiv do oznaiomlennia uchniv z IKT [Features of post-graduate work in computer science as a means of forming the readiness of the elementary school teacher to familiarize students with ICT]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: pedahohika i psykholohiia. 41. 288-291 [in Ukrainian].
Kopceva, O.A. (2005). Detskie obshhestvennye organizacii i social'noe tvorchestvo uchashhihsja [Children's community organizations and social creativity of students]. Sociologicheskie issledovanija, 2, 113-120 [in Russian].
Kryvenko, O.M. (2015). Hurtkova robota yak pershyi krok do naukovo–doslidnytskoi diialnosti uchniv PTOZ [Mouthwork as a first step to the research activities of PTO students]. URL: http://metodportal.com/node/38429. (last accessed: 03.03.2019) [in Ukrainian].
Kyrychenko, V.I. (2011). Planuvannia roboty pozashkilnoho navchalnoho zakladu [Planning the work of an out-of-school educational institution]. Kyiv: Shkilnyi svit. [in Ukrainian].
Lytovchenko, O.V. (2012). Optymizatsiia vykhovnoho potentsialu pozashkilnoho navchalnoho zakladu [Optimization of the educational potential of an out-of-school educational institution]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Ofitsiinyi sait Easy GIF Animator [The official website of Easy GIF Animator]. URL: https://www.easygifanimator.net (last accessed: 03.03.2019).
Ofitsiinyi sait Pivot Animator [The official website of Pivot Animator]. URL: http://pivotanimator.net (last accessed: 03.03.2019).
Postova, S.A. (2015). Rozvytok tvorchoho myslennia starshoklasnykiv na zaniattiakh hurtka z informatyky [Development of the creative thinking of senior pupils at the lessons of the circle of computer science]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia “Pedahohika, sotsialna robota". 37. 137-140 [in Ukrainian].
Prohrama kursu Informatyka dlia uchniv 5-9 klasiv [Program for Informatics for students 5-9 grades] (2015). URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html (last accessed: 03.03.2019) [in Ukrainian].
Semenikhina, O., & Yurchenko, A. (2017). Profesiina hotovnist vykorystovuvaty zasoby komp’iuternoi vizualizatsii u roboti vchytelia: teoretychnyi aspect [Professional readiness to use computer visualization tools in the work of the teacher: the theoretical aspect]. Naukovi zapysky KDPU im. V.Vynnychenka. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 11, part 4, 43-46 [in Ukrainian].
Soroka, T., & Struhanets, B. (2016). Aktualizatsiia mozhlyvostei pozashkilnoi osvity v sotsializatsii pidlitka [Actuality of extracurricular education opportunities in adolescent socialization]. Scientific Issues of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: Pedagogy, 2, 275−281 [in Ukrainian].
Yurchenko, A.O. (2017). Pedahohichni tekhniky orhanizatsii doslidnytskoi diialnosti u suchasnykh innovatsiinykh tekhnolohiiakh [Pedagogical techniques of organization of research activity in modern innovative technologies]. Osvita, nauka, vyrobnytstvo: realii ta perspektyvyprats, 1, 169−175 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).