КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.116-119Ключові слова:
учитель, початкові класи, формування, правова компетентність, концептуальні засади.Анотація
Новітнє суспільство передбачає, що цілі підготовки фахівця необхідно формулювати як триєдине завдання, що охоплює: виховання адекватної фахової мотивації й цілеспрямованості; забезпечення якнайвищої правової компетентності; розвиток фахово значущих рис особистості фахівця. Особливості об’єктів фахової діяльності майбутніх учителів початкових класів вимагають переосмислити зміст і методику їхнього навчання, формуючи в них правову компетентність. Метою статті є теоретичне обґрунтування концептуальних засад формування правової компетентності майбутніх учителів початкових класів. У статті використано такі методи дослідження як аналіз літератури та інформаційних джерел з проблеми дослідження; узагальнення теоретичних положень компетентнісного та педагогічного досвіду учителів. Розроблено концептуальні засади формування правової компетентності майбутніх учителів початкових класів (формування правової компетентності майбутніх учителів початкових класів треба вважати педагогічною системою; під час формування правової компетентності потрібний тісний взаємозв’язок фахової та правової, гуманітарної й технологічної складових; теоретичне обґрунтування формування правової компетентності ґрунтується на засадах філософії освіти, особистісно спрямованого навчання, можливостей та потреб галузі й об’єктів їхньої фахової діяльності; реалізація знань з правових дисциплін для утвердження толерантних засад життя та міжособистісного й фахового взаємозв’язку; фахове спрямування змісту правових дисциплін; правове спрямування та застосування потенціалу низки дисциплін; неперервність правової освіти майбутнього учителя; підготовка педагогів закладів вищої освіти до формування правової компетентності студентів).
Посилання
Список використаної літератури
Гуревичов М.М., Долгарєв А.В., Пазиніч С.М., Пономарьов О.С. Професійна культура менеджера в умовах інноваційного розвитку: монографія / за заг. ред О.С.Пономарьова. Харків: НТУ «ХПІ», 2010. 240 с.
Ярошовець В.І. Концептуальні засади і теоретичні принципи гуманітаризації освіти. Філософія освіти XXI століття: проблеми і перспективи: зб. наук. праць / за заг. ред. В. Андрущенка. Київ: Знання, 2000. Випуск 3. С.105–107.
Професійна педагогічна освіта: акме-синергетичний підхід: монографія / за ред. О.А.Дубасенюк. Житомир: ЖДУ ім. І.Франка, 2011. 389 с.
Болгаріна В. Культурологічний підхід як імператив управління школою. Освіта і управління. 2003. Т.6. №3. С.29–34.
Овсієнко Л. Компетентнісний підхід до навчання: теоретичний аналіз Педагогічний процес: теорія і практика. 2017. Вип. 2. С.82–87.
Паламар С. Компетентнісний підхід як методологічний орієнтир модернізації сучасної освіти. Освітологічний дискурс. 2018. № 1–2. С.267–278.
Грицько В.В. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до формування економічно-правової культури молодших школярів. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогіка. 2017. Випуск 6. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Vnadped_2017_6_5 (дата звернення: 01.10.2020 р.).
Товканець О. Дидактичні аспекти підготовки майбутнього вчителя початкової школи у європейській вищій освіті. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2019. Випуск 2 (45). С.200–205.
Бабаскіна А.В. Розвиток психолого-педагогічної компетентності педагогів. Розвиток ключових компетентностей особистості педагога в умовах реформування освіти: матеріали Всеукраїнської. науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю, (28 травня 2019 р.) / Біла Церква-Дніпро: БІНПО ДВНЗ УМО, МВПУПІТ,2019. C.13–16.
Урсул А.Д., Семенюк Е.П., Мельник В.П. Технические науки и интегративные процессы: Философские аспекты: монография. Кишинев: Штиинца, 1987. 256 с.
Внукова О. М. Розвиток політичної культури майбутніх педагогів професійно-технічних навчальних закладів: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. Київ, 2004. 20 с.
References
Hurevychov, M.M., Dolhariev, A.V., Pazynich, S.M., & Ponomaro, O.S. (2010). Profesiina kultura menedzhera v umovakh innovatsiinoho rozvytku [Professional culture of a manager in the minds of innovative development]. NTU «KhPI». [in Ukrainian].
Yaroshovets, V.I. (2000). Kontseptualni zasady i teoretychni pryntsypy humanitaryzatsii osvity [Conceptual ambushes and theoretical principles of humanitarization of education. In Andruschenko, V. (Ed.). Filosofiia osvity XXI stolittia: problemy i perspektyvy (pp.105–107, Vol. 3). Znannia. [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O.A. (2011). (ed). Profesiina pedahohichna osvita: akme-synerhetychnyi pidkhid [Professional pedagogical education: acme-synergetic education]. Vyd-vo ZHDU imeni Ivana Franka. [in Ukrainian].
Bolharina, V. (2003). Kulturolohichnyi pidkhid yak imperatyv upravlinnia shkoloiu [Culturological approach as an imperative of school management]. Osvita i upravlinnia, 6, 3, 29–34. [in Ukrainian].
Ovsiienko, L. (2017). Kompetentnisnyi pidkhid do navchannia: teoretychnyi analiz [Competent education before the beginning: theoretical analysis]. Pedagogical process: theory and practice, 2, 82–87. [in Ukrainian].
Palamar, S. (2018). Kompetentnisnyi pidkhid yak metodolohichnyi oriientyr modernizatsii suchasnoi osvity [Competent thinking yak methodological organization of modernization of modern education]. Osvitolohichnyi dyskurs, 1–2, 267–278. [in Ukrainian].
Ghrytsko, V.V. (2017). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do formuvannia ekonomichno-pravovoi kultury molodshykh shkoliariv. [Training of future teachers of primary classes to form the economic and legal culture of junior schoolchildren]. Bulletin of the National Academy of State Border Service of Ukraine. Series: Pedagogy, 6. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Vnadped_2017_6_5. [in Ukrainian].
Tovkanets, O. (2019). Dydaktychni aspekty pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly u yevropeiskii vyshchii osviti [Didactic aspects of training future primary school teachers in European higher education. Scientific Bulletin of Uzhhorod University]. Scientifc Bulletin of Uzhhorod University Series: «Pedagogy. Social Work», 2 (45), 200–205. [in Ukrainian].
Babaskina, A.V. (2019, May 28). Rozvytok psykholoho-pedahohichnoi kompetentnosti pedahohiv [Development of psychological and pedagogical competence of teachers]. Proceedings of scientific and practical Internet-conference «Rozvytok kliuchovykh kompetentnostei osobystosti pedahoha v umovakh reformuvannia osvity» (pp.13–16). BTICPE UEM, HVSPIT. [in Ukrainian].
Ursul, A.D., Semenyuk, E.P., & Mel'nik, V.P. (1987). Tekhnicheskie nauki i integrativnye processy: Filosofskie aspekty [Engineering Sciences and Integrative Processes: Philosophical Aspects]. Sрtiintsa. [in Belarussian].
Vnukova, O.M. (2004). Rozvytok politychnoi kultury maibutnikh pedahohiv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Development of political culture of future pedagogues in the professional and technical educational institutions] (Extended abstract of candidate dissertation). Institute of Pedagogy and Psychology of Professional Education of APS of Ukraine. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.